Pagina 1 van 5

td04 turbo

Geplaatst: 09 jun 2019 12:47
door aze2000
Vraagje,,

om een 2.0 XT 2004 turbo upgrate te doen kun je een TD04 turbo er op zetten ,, volgens mij gelijk aan de sti turbo.

maar welk type moet ik nou hebben, of is elke turbo met aanduiding TD04 goed en het zelfde..

https://www.ebay.com/itm/Turbo-charger- ... 0005.m1851


bijvoorbeeld deze link op eBay zou dit de juite zijn,, graag een idee van mensen die dit ook hebben gedaan

groet robert

Re: td04 turbo

Geplaatst: 09 jun 2019 13:05
door quikfit
Al eens gezocht op '' TD04 '' hier op het forum? search.php?keywords=TD04

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: td04 turbo

Geplaatst: 09 jun 2019 13:54
door SP-Boxer
Nieuwe turbo's voor 125 dollar is Chinese rommel. Een beetje turbo kost meer dan 1000 euro.
Ik bespaar ook graag wat, maar een turbo die kapot gaat kan je hele blok om zeep helpen, dus zou ik er geen risico mee durven nemen.

TD04 zegt volgens mij iets over de maat van de turbo niet over de aansluiting verder. Dus nee, niet elke TD04 is plug and play.

Re: td04 turbo

Geplaatst: 09 jun 2019 15:47
door erichendri
Zelfde mening als marcel.
Overigens kan je de standaard sf forester turbo al laten mappen tot ±200 pk.
Zou zelf hem op 95 tunen.

Eric

Re: td04 turbo

Geplaatst: 09 jun 2019 17:24
door aze2000
klopt, met de standaard opzet zou je idd tot zn 200 a 230pk kunnen gaan, en adv was ook om hem op 95 te zetten, ondanks dat ik als het er is m op ron 98 of in DE op 100 tank.

heb ene Coos van dit forum een bericht gestuurd hij heeft er een td4 op gezet, dus even afwachten wat daar uit komt..








erichendri schreef:Zelfde mening als marcel.
Overigens kan je de standaard sf forester turbo al laten mappen tot ±200 pk.
Zou zelf hem op 95 tunen.

Eric

Re: td04 turbo

Geplaatst: 09 jun 2019 22:32
door erichendri
Met een TD04 ga je richting de 260+ pk.
Advies is wel om ook wat aan de uitlaat te doen en de fuelpomp.
Kijk ook eens op de scn, zitten meer turbo subaru's.

Eric

Re: td04 turbo

Geplaatst: 10 jun 2019 10:37
door aze2000
klopt idd,,, ben met een aantal dingen bezig om te bekijken, maar wilde eerst een eind demper upgrade, maar ook daar ben ik nog niet helemaal uit
wil een iets meer boxer sound maar meer dan dat ook niet.

denk wel als je idd boven de 220 pk uit komen dat je mischien de gehele uitlaat lijn moet aanpassen om die 260 te gehalen.

zal anders marc verhoeven ook eens mailen welk type td4 je nou precies moet hebben,, had ook al op t andere forum gekeken, maar had inlog problemen :D dus moet ik even opnieuw ww aanvragen.





erichendri schreef:Met een TD04 ga je richting de 260+ pk.
Advies is wel om ook wat aan de uitlaat te doen en de fuelpomp.
Kijk ook eens op de scn, zitten meer turbo subaru's.

Eric

Re: td04 turbo

Geplaatst: 12 jun 2019 09:26
door ReinO
die einddemper doet niets tegen je restricties.
Een dp daarentegen wel en idem voor je ic.
De brandstofpomp is meestal oud en levert niet meer wat ie zou moeten.
Dus zet die ook in het rijtje.
suc6 en lol gewenst natuurlijk en bij een soeb kan je makkelijk alles zelf doen ook nog!

Re: td04 turbo

Geplaatst: 12 jun 2019 11:05
door aze2000
ik ben aan het kijken nu eerst voor een oppijp van perrin,, volgens marc verhoeven is dat al een betere keus, oof om het gevaar van de cat voor je turbo weg te halen.
Je hebt alleen de keus in 1,75 en 2" welke dat ik moet hebben nog even geen idee.

dp wil ik later voor kijken,, opzet zoals nu wordt uppijp in combi met een td4 turbo, maar dat is nog een aardige zoektocht.. er is veel rommel en je kunt natuurlijk een gare kopen voor 100€ en die laten reviseren voor zn 350€ maar wat heb je dan voor een qualitijd,, ook hier is veel om te doen.

mark had er niet een liggen maar via hem kon ik wel een nieuwe krijgen die hij zelf heb laten ontwikkelen in japan,, kost zn 1150€ met een nog beter spoeling dan de td4.

brandstofpomp komt ook even later nog,, zal t eens bij verhoeven overhebben,,





ReinO schreef:die einddemper doet niets tegen je restricties.
Een dp daarentegen wel en idem voor je ic.
De brandstofpomp is meestal oud en levert niet meer wat ie zou moeten.
Dus zet die ook in het rijtje.
suc6 en lol gewenst natuurlijk en bij een soeb kan je makkelijk alles zelf doen ook nog!

Re: td04 turbo

Geplaatst: 12 jun 2019 19:07
door ReinO
dat kan echt wel goedkoper en nog steeds goed hoor.
Voor die prijs heb je waarschijnlijk een titanium binnenwerk: daar ga jij met je 1.3 bar nooit gebruik van maken.
Een beetje shoppen is toch ook leuk.

Oppijp / uppijp? is dat normaal jargon hier?

Re: td04 turbo

Geplaatst: 12 jun 2019 20:41
door Mr.Q
Deze kwam ik tegen, maar weet niet of dit de juiste is:
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 947679188/

Greetz, Q

Re: td04 turbo

Geplaatst: 12 jun 2019 21:22
door aze2000
ben ook zeker aan het rond kijken,, probleem vind ik wel met gebruikte turbo van zeg maar marktplaats,, je weet niet wat je koop,,

een uitlaatje ach daar kun je niet heel erg veel aan vergallen,, maar een turbo is toch een ander verhaal.

dan zou je m moeten laten testen en wat kost dat,, stel je koop er een voor 150€ en je laat m testen,, zal 150€ kosten of zo,, ben je voor 300 klaar als hij goed is,, is hij toch niet goed,, tja en dan.. revisie ben je snel 3 a 400€ kwijt,,
ok dan ben je nog geen 1000€ lichter dat klopt,, :D

maar goede bedrijven of turbo's zijn altijd welkom dus als je wat weet hoor ik het graag :sti:


ReinO schreef:dat kan echt wel goedkoper en nog steeds goed hoor.
Voor die prijs heb je waarschijnlijk een titanium binnenwerk: daar ga jij met je 1.3 bar nooit gebruik van maken.
Een beetje shoppen is toch ook leuk.

Oppijp / uppijp? is dat normaal jargon hier?

Re: td04 turbo

Geplaatst: 12 jun 2019 21:24
door erichendri
Vraag het anders op subaru fans nederland op facebook.

Eric

Re: td04 turbo

Geplaatst: 12 jun 2019 21:46
door aze2000
erichendri schreef:Vraag het anders op subaru fans nederland op facebook.

Eric

had ik als ik het goed heb ook al een berichtje geplaatst,,

:okeee:

Re: td04 turbo

Geplaatst: 13 jun 2019 20:57
door Mr.Q
subaru onderdelen koop en verkoop hoek nederland
https://www.facebook.com/groups/413351605480309/

Greetz, Q

Re: td04 turbo

Geplaatst: 14 jun 2019 00:12
door aze2000
:D Had ik al even op gekeken,,

Ik blijf het even in de gaten houden :ugeek:

Re: td04 turbo

Geplaatst: 14 jun 2019 07:53
door ReinO
een 2e hands turbo is prima zelf te beoordelen: er mag amper speling zitten op het asje. Hij is water- en oliegekoeld dus een dun filmpje
moet er op kunnen maar meer niet. Dus niet op en neer en niet heen en weer :)

Ik rij op mijn saabs met 2e hands turbo s van een porsche cayenne, was nota bene 'plug en play' .

Re: td04 turbo

Geplaatst: 14 jun 2019 11:47
door aze2000
klop opzich is hij zeker te beoordelen ,, maar blijft uiteraad altijd een risico 2 de hands.

maar goed beter goed 2 dehands dan nieuw en slecht!!!

o das wel lol dat juo turbo een op een te zetten is.

wat voor type turbo had je er op en zit er nu op dan?



ReinO schreef:een 2e hands turbo is prima zelf te beoordelen: er mag amper speling zitten op het asje. Hij is water- en oliegekoeld dus een dun filmpje
moet er op kunnen maar meer niet. Dus niet op en neer en niet heen en weer :)

Ik rij op mijn saabs met 2e hands turbo s van een porsche cayenne, was nota bene 'plug en play' .

Re: td04 turbo

Geplaatst: 14 jun 2019 18:05
door ReinO
een garrett 25 en daarna een td04. ik moest alleen de leidingen vervangen.... . :) eitje.
en natuurlijk:
- de ecu
- injectoren (want hij wil meer benzine)
- map sensor (want hij wil meer bar)
- dikkere ic (want hij moet meer bar aankunnen)
enz.

Re: td04 turbo

Geplaatst: 14 jun 2019 20:48
door aze2000
O dat is interessant idd..

Heb je dat alles zelf gedaan ?

Ik ben nu een hybride turbo op t oog,, heb jij een idee wat dat betekend ... ben er nog niet geheel over uit


ReinO schreef:een garrett 25 en daarna een td04. ik moest alleen de leidingen vervangen.... . :) eitje.
en natuurlijk:
- de ecu
- injectoren (want hij wil meer benzine)
- map sensor (want hij wil meer bar)
- dikkere ic (want hij moet meer bar aankunnen)
enz.

Re: td04 turbo

Geplaatst: 14 jun 2019 21:17
door quikfit
aze2000 schreef:Ik ben nu een hybride turbo op t oog,, heb jij een idee wat dat betekend ... ben er nog niet geheel over uit
Google! :) https://www.google.com/search?client=fi ... ride+turbo

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: td04 turbo

Geplaatst: 15 jun 2019 08:05
door ReinO
met zo n fohn heb ik geen ervaring, maar het klinkt erg duur allemaal. En hoe gaat je ecu communiceren met dat ding?
Dat traject zou ik niet willen vanwege alle complicaties. En soeb heeft zelf geweldige oplossingen in huis helemaal
passend bij de motor.
Ik weet niet wat de drijfstangen en zuigers aankunnen maar 400 pk zou mij niets verbazen bij de af fabriek turbo versies.

Re: td04 turbo

Geplaatst: 15 jun 2019 08:11
door ReinO
en als je het niet zelf kunt allemaal dan wordt het duurder uiteraard. Maar goed ik ken de inhoud van je geldbuidel niet natuurlijk:).
Op hoeveel pk mik je eigenlijk? Over een bepaalde grens moet je wellicht de koppeling aanpakken, de remmerij, wegligging?

Re: td04 turbo

Geplaatst: 15 jun 2019 09:23
door aze2000
Goedemorgen,

eerlijk heb ik niet echt een streef pk voor t oog, maar zou het leuk vinden om een leuke upgreate te hebben op de bestaande,, ook zeer leuke motor met turbo.

Heb contct gehad met marc verhoeven,, en die stelde mij 2 opties voor wat bij mij zou passen.

simpel,,, ik hoef geen herrie bak met petje achterste voren! in tegen deel..

hij is nu 177 pk,, en met een ecu aanpassing zou hij zo rond de 200 a 210 pk uitkomen met z'n 320 Nm

optie 2 was een turbo van een wrx,, dan met een simpele ingreep en een andere uppijp zo rond de 230 a 240 en 340 Nm op RON 95.

en als je de uitlaat aan zou passen zou je op 260, 265pk en 360Nm uitkomen,, maar dan zou je wel zn bleeeeeeeeer pijp krijgen.. no way!!!

optie 2 leek me wel wat,,, maar ik zag idd een gebruikte turbo voor 175€ was in contact met die man maar hij is ineens verkocht :? ,,,
blijf wel dat 2 de hands ik het risico vind ook al kijk je m te ptaatse na..

Nieuwe turbo wrx van subaru daar durfde Marc niet eens de prijs van te vertellen :lol: maar hij had zelf Hybride turbo die hij zelf heb laten ontwikkelen in japan,, en voordeel van hybride is vertelde hij dat hij beter op spoelde bij lager toeren..

intressant allemaal,,, dus ben even goed aan t nadenken wat ik wil gaan aanpassen en op welke manier..







ReinO schreef:en als je het niet zelf kunt allemaal dan wordt het duurder uiteraard. Maar goed ik ken de inhoud van je geldbuidel niet natuurlijk:).
Op hoeveel pk mik je eigenlijk? Over een bepaalde grens moet je wellicht de koppeling aanpakken, de remmerij, wegligging?

Re: td04 turbo

Geplaatst: 15 jun 2019 11:31
door *thomas*
Ik zou starten met de originele turbo. 200pk + 320Nm lijkt me al erg leuk.

Geld dat je uitspaart met andere onderdelen kan je dan voorlopig investeren in remmen / ophangingen / banden / velgen. Immers, setje 17 inch (of zelfs 18 inch) staan de Forester goed, net als een setje WRX of STI veerpoten.

Re: td04 turbo

Geplaatst: 15 jun 2019 16:21
door ReinO
die 18 t spoelt ook vlot op hoor zeker icm met grotere dp - en nee die maakt niet meer geluid want de rest van de uitlaat blijft gelijk bij geen restrictie-
Die dp zorgt ook voor meer nm s .

Re: td04 turbo

Geplaatst: 15 jun 2019 21:12
door aze2000
ReinO schreef:die 18 t spoelt ook vlot op hoor zeker icm met grotere dp - en nee die maakt niet meer geluid want de rest van de uitlaat blijft gelijk bij geen restrictie-
Die dp zorgt ook voor meer nm s .
Dan zou ik misschien beginnen met een andere uppijp zonder cat er in krijgt de turbo makkelijker lucht..

Welke downpijp zou jij adviseren ? Daar zit ook een cat in.

Hoor graag adv daar in ..

Re: td04 turbo

Geplaatst: 16 jun 2019 06:31
door ReinO
zelf rij ik met een 100 cells racekat en 3 inch dp op een saab. dan zijn je restricties wel weg. Je kunt de flens van je oude pijpje gebruiken, dan weet je zeker dat het past.
Voor de apk moet ie dan wel warm zijn. als je dat gedoe niet wil dan heb je ook 200 cells uitvoeringen.

Re: td04 turbo

Geplaatst: 16 jun 2019 14:35
door aze2000
ok,, duidelijk ,, mm dan zou ik voor de 200 gaan,, maar als ik youtube bekijk komt er wel aardig wat meer geluid uit de pijp dan,, temeer in het hoge gedeeltemm wat snerpender geluid klopt dat?




ReinO schreef:zelf rij ik met een 100 cells racekat en 3 inch dp op een saab. dan zijn je restricties wel weg. Je kunt de flens van je oude pijpje gebruiken, dan weet je zeker dat het past.
Voor de apk moet ie dan wel warm zijn. als je dat gedoe niet wil dan heb je ook 200 cells uitvoeringen.

Re: td04 turbo

Geplaatst: 16 jun 2019 15:20
door ReinO
klopt echt niet. de midden en einddemper bepalen je geluid. En zonder middendemper - ik rij daarmee- zelfs geen extra geluid bij normaal gasgeven.