td04 turbo

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

Dan heb je lucht en uitlaat kant gehad wat je een lekker breed koppel gaat geven.
Toegegeven dat koppel onderin niet heel veel uithaalt bij een automaat maar denk dat die setup het helemaal voor jouw gaat doen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: td04 turbo

Bericht door erichendri »

Monteer een grotere turbo en het turbogat wordt groter.
Hetzelfde bij montage grotere intercooler.
Nog groter bij verplaating intercooler naar (achter) de voorbumper. (FIMC)

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

erichendri schreef:Monteer een grotere turbo en het turbogat wordt groter.
Hetzelfde bij montage grotere intercooler.
Nog groter bij verplaating intercooler naar (achter) de voorbumper. (FIMC)

Eric
Denk zeker dat het gat groter wordt met een grotere turbo, maar ofdat het turbogat groter wordt door een grotere intercooler lijkt me sterk :?

wel als je m naar voren plaatst idd daar kan ik me wat bij voorstellen.

Robert
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

Standaard intercoolers zijn nogal restrictief als je daar een exemplaar voor in de plaats zet die een betere doorstroming en hoger koel vermogen gaat je turbogat wel degelijk kleiner worden.

Maar we hebben hier een automaat waarbij een kleiner turbogat al niet hinderlijk zal worden en er worden geen buitensporige vermogens verwacht.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Tanisha schreef:Standaard intercoolers zijn nogal restrictief als je daar een exemplaar voor in de plaats zet die een betere doorstroming en hoger koel vermogen gaat je turbogat wel degelijk kleiner worden.

Maar we hebben hier een automaat waarbij een kleiner turbogat al niet hinderlijk zal worden en er worden geen buitensporige vermogens verwacht.

Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.

En ben het met je eens dat het niet gelijk wonderen gaat verichten, maar als hij de lucht beter kan koelen en de doorstroming beter wordt dan heeft dan zeker positieve gevolgen voor vermogen en turbogat.
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4868
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: td04 turbo

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
Des te groter je intercooler des te langer duurt het voordat je turbo die gevuld heeft en zijn druk heeft bereikt. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
aze2000 schreef:Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
Des te groter je intercooler des te langer duurt het voordat je turbo die gevuld heeft en zijn druk heeft bereikt. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Daar heb je dan weer een goed punt idd,,, :!: is het dan weer slim om dan een grotere te plaatsen, tja mischien heb je dan wel iets meer pk's die je er uit kunt toveren, maar als het langer duurt voordat je ze kunt aanspreken is de vraag ofdat je b.v. niet beter 250pk moet hebben met sneller opspoelen dan 265pk en dat het langer duurt....

Daar heb je een punt Quik
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

quikfit schreef:
aze2000 schreef:Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
Des te groter je intercooler des te langer duurt het voordat je turbo die gevuld heeft en zijn druk heeft bereikt. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Daarom heb ik het ook over een intercooler met betere doorstroming.
Probeer maar eens door een standaard intercooler heen te blazen dan merk je dat die dingen de luchtstroom aardig vertragen (restrictief).
Dat kan dus beter! :P
Nu zal de onderste steen hier niet boven hoeven te komen maar een 200 tot 300 toeren verschil dat de turbo eerder begint te drukken is zeker een haalbare kaart.

Als je eten maakt is het ook niet 1 ingrediënt wat het eten lekker maakt meestal zijn het de dingen die je toevoegt wat je eten echt lekker maken en dat is met dit verhaal ook zo.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Tanisha schreef:
quikfit schreef:
aze2000 schreef:Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
Des te groter je intercooler des te langer duurt het voordat je turbo die gevuld heeft en zijn druk heeft bereikt. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Daarom heb ik het ook over een intercooler met betere doorstroming.
Probeer maar eens door een standaard intercooler heen te blazen dan merk je dat die dingen de luchtstroom aardig vertragen (restrictief).
Dat kan dus beter! :P
Nu zal de onderste steen hier niet boven hoeven te komen maar een 200 tot 300 toeren verschil dat de turbo eerder begint te drukken is zeker een haalbare kaart.

Als je eten maakt is het ook niet 1 ingrediënt wat het eten lekker maakt meestal zijn het de dingen die je toevoegt wat je eten echt lekker maken en dat is met dit verhaal ook zo.
Tja als ik dat dan weer bedenk zal dat gat dan ook wel weer gedeeltelijk weg vallen omdat door een betere doorstoming hij makkelijker kan opspoelen idd..

Wat een intressante techniek ,,, ook intressant jullie ervaringen te lezen, en de geen ervaring maar visie te horen :okeee:
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

maar die iat laag houden door een betere flow scheelt echt wat, en dat een turbo die ic niet zou kunnen vullen?
Misschien wanneer ie idioot groot is? Rij zelf met zo n belachelijk groot ding maar merk alleen maar voordelen.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

Ja rein maar dat komt omdat jouw turbo het binnen werk van een Porsche Panamera turbo S2 heeft die van voor de turbo's die onder garantie zijn vervangen naar een 20t.

Die turbo's hadden een 18t compressor schoep en een 11 bladige turbine schoep in een lichter materiaal waardoor de rpm van die turbo's hoger lagen.
Die turbo's hadden een hele vervelende eigenschap dat ze zeer slecht te controleren waren en zeer makkelijk door schoten.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
Wout-P11
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:16

Re: td04 turbo

Bericht door Wout-P11 »

Ik rijdt nu ongeveer een kleine 2 maanden met een vergelijkbare upgrade. '03 Forester XT automaat met 177 pk.
Omgebouwd naar TD04, 3" downpipe, 2,5' catback, Invidia uppipe, siliconen inlaat- en I/C slangen.
Een Walbro pomp was volgens Mark niet nodig, heb ik voor "peace of mind" gedaan.
Mark heeft de auto vervolgens op E95 afgesteld met 1,2 bar turbodruk. Exacte cijfers niet bekend, Mark mapt op straat :mrgreen:
Sowieso is een automaat moeilijk te meten op de bank. Mark had het over max. 250pk/350nm.
Wat een heerlijke auto is het nu, gaat als vergif in plaats van dat geknepen gevoel. Van een hinderlijk turbogat totaal geen last.
Automaatbak lijkt zich ook goed te houden. Ik zeg, DOEN!
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: td04 turbo

Bericht door erichendri »

Mark gooit er een andere map in en gaat op straat fine tunen.
Beter kan je niet krijgen, is alleen niet goedkoop.

Eric
Gebruikersavatar
Wout-P11
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:16

Re: td04 turbo

Bericht door Wout-P11 »

Klopt, het is best prijzig, maar zulke werkzaamheden zijn nu eenmaal erg duur.
Ik heb ook contact gehad met ACE, die vroeg er in totaal nog bijna 300,- meer voor...
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

Na het tunen -software en hardware- ben ik op een rollenbank geweest met afr meting.
De tuner daar gaf aan dat alles zo mooi is ingesteld dat hij met een halve dag werk een
minimale / niet gegarandeerde verbetering zou kunnen bewerkstelligen middels 'finetuning '.
Alle mappen worden dat proefondervindelijk bekeken en bijgesteld om nog iets meer
power te krijgen.

Maw: de ecu kan veel zelf.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Wout-P11 schreef:Klopt, het is best prijzig, maar zulke werkzaamheden zijn nu eenmaal erg duur.
Ik heb ook contact gehad met ACE, die vroeg er in totaal nog bijna 300,- meer voor...
Klopt, Mark heeft een goede naam en in deze wereld waar allemaal experts rond lopen, net zoals bij voetbal :lol: is de naam al snel aangetast..

Deze bedrijven weten wat ze doen, zo dat geloof ik echt wel, en uiteraard is iedereen vrij om op Rotterdam zuid voor 500€ de wagen te laten aanpassen de vraag is is dat wat je wil,, uiteraard als je een combo diesel hebt met 95 pk en die laat je voor 3 a 400€ tunen op zn 110 pk ,, ach prima.

Maar als je uitlaat en turbo aan passingen gaat doen lijkt me beter dat door een expert te laten doen, ook al zou je de standaard turbo gebruiken.

Alles afstemmen op elkaar heeft ook voor je brandstof gebruik een beter resultaat.

Robert
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: td04 turbo

Bericht door erichendri »

ECU zijn ook domme dingen.
Kunnen wel wat binnen een bepaalde bandbreedte maar niet veel.
Daarbij is geen 1 motor hetzelfde.
Handgebouwde motoren zoals bij AMG (etc.) benaderen de perfectie.
Alle andere is massaproductie waarbij er niet zo nauw wordt gekeken naar toleranties.

Eric
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

Tunen kan op veel manieren puur op hardware is er een van wat soms een optie kan zijn.

Mensen die in een moment opname een hele auto gaan fine tunen zoals die op dat moment is kan gruwelijk mis gaan op een sensortje wat net even een scheve waarde geeft.
Ik heb dat met Saabs vaak mis zien gaan eerst lopen ze goed dan gaat er iets stuk en met het nieuwe onderdeel loopt het voor geen kwartje meer en wat je ook doet ze zijn niet bij te krijgen tot je er een ander programma in de ECU zet.

Ik ben zelf meer voor hapklare brokken een bewezen programma wat gewoon werkt en daar de hardware op afstemmen en meestal krijg je daar verbluffende resultaten mee waar de fine tune liefhebbers na zelfs een aantal weken al een punt aan kunnen zuigen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Tanisha schreef:Tunen kan op veel manieren puur op hardware is er een van wat soms een optie kan zijn.

Mensen die in een moment opname een hele auto gaan fine tunen zoals die op dat moment is kan gruwelijk mis gaan op een sensortje wat net even een scheve waarde geeft.
Ik heb dat met Saabs vaak mis zien gaan eerst lopen ze goed dan gaat er iets stuk en met het nieuwe onderdeel loopt het voor geen kwartje meer en wat je ook doet ze zijn niet bij te krijgen tot je er een ander programma in de ECU zet.

Ik ben zelf meer voor hapklare brokken een bewezen programma wat gewoon werkt en daar de hardware op afstemmen en meestal krijg je daar verbluffende resultaten mee waar de fine tune liefhebbers na zelfs een aantal weken al een punt aan kunnen zuigen.

Ik ga zeker mee met het verhaal van Eric, de motoren uit fabriek kan zeker verschillend zijn,, als ik dat bij mn vorige wagen de Honda zag, was t vermogen na tunen tussen de 160 tot 180pk toe vanaf 140 pk... tuner gaf ook gelijk aan dat het simpelweg aan de motor ligt.

En zeker wat je vertel Tanis, er kunnen zeker veel mis gaan als je niet bij de juiste Tuner langs gaat. de hapklare brokken is ook zeker aan te raden, anders is wel dat als je bij de Sub een andere turbo gaat plaatsen is het de vraag of je daar een standaard programma kunt plaatsen als je dat bedoel.
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4868
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: td04 turbo

Bericht door quikfit »

erichendri schreef:Handgebouwde motoren zoals bij AMG (etc.) benaderen de perfectie.
Alle andere is massaproductie waarbij er niet zo nauw wordt gekeken naar toleranties.
Ik heb eens een docu gezien over de Lada fabrieken...daar werden de drijfstangen met een ouderwetse keukenweegschaal gewogen en ''grofweg'' op gewicht gesorteerd voordat ze gemonteerd werden. :lol:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
erichendri schreef:Handgebouwde motoren zoals bij AMG (etc.) benaderen de perfectie.
Alle andere is massaproductie waarbij er niet zo nauw wordt gekeken naar toleranties.
Ik heb eens een docu gezien over de Lada fabrieken...daar werden de drijfstangen met een ouderwetse keukenweegschaal gewogen en ''grofweg'' op gewicht gesorteerd voordat ze gemonteerd werden. :lol:

Gr.Quikfit :mrgreen:

hahahaha Geweldig,, tja waarom ook niet... punt is alleen als dat op hoge snelheid gaat lopen hebben je lagers het aardig aan de stok..

Maar als je kijkt wat sommige mensen voor oude lada's durven te vragen hou op zeg ,,, ze zijn gek geworden.. :lol:

Daar in tegen is de Niva dikke lol en snap dat dan wel dat ze zo populair zijn.
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

Laten we even voorop zetten dat mijn tuning ervaring niet bij Subaru ligt Saab ik heel veel mee ik gebruik daar een aantal beproefde software pakketten bij die ik eigenlijk alleen bij een td04 met 19t moet aanpassen op de turbo.

Natuurlijk zijn er altijd voertuig specifieke dingen waar je met tuning rekening mee moet houden.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: td04 turbo

Bericht door erichendri »

Tuners moeten rekening houden met zoveel variabelen.
Denk aan benzine, motor, aangeschroefde hardware luchtdruk en temperatuur.
Alleen al van een TD04 heb je meerdere modellen, hoe weet je dat je de juiste hebt en dat je bijvoorbeeld ook geen chineesje hebt.
En dan zijn er van de TD04 ook hybride modellen met veel betere prestaties.
Zomaar een programma erin kwakken zou ik daarom al nooit doen.
Subaru is een merk die slechter loopt op imitatie sensoren.
Dat lees je zo vaak.

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 25 jan 2020 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

erichendri schreef:Tuners moeen rekening houden met zoveel variabelen.
Denk aan benzine, motor, aangeschroefde hardware luchtdruk en temperatuur.
Alleen al van een TD04 heb je meerdere modellen, hoe weet je dat je de juiste hebt en dat je bijvoorbeeld ook geen chineesje hebt.
En dan zijn er van de TD04 ook hybride modellen met veel betere prestaties.
Zomaar een programma erin kwakken zou ik daarom al nooit doen.
Subaru is een merk die slechter loopt op imitatie sensoren.
Dat lees je zo vaak.

Eric

Klopt helemaal Eric, mark Verhoeven is niet voor niks zo bekend, omdat hij juist in perfectie alles op elkaar in regel Inc met de hardware.

Al zet je een td04 er op met een cat er nog voor zou ik m Idd anders inregenen dan zonder cat.. je kunt dan geen standaard programma er in schieten of je moet zo veel prog hebben. Zelfs zijn de verschillende merken uppipeen verschillend qua luchtstroom. En die kleine verschillen neemt mark mee.
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

De meeste tuners hebben wel een idee hoe maten td04 schoepen lopen maar de meeste zullen de generaties van die schoepen niet herkennen.

Ook bij een revisie heb je geen flauw idee wat je krijgt want sommige revisiebedrijfen drukken er ook een Chinese cartridge in of een Chinese corekit.
Verder moet je nog maar afwachten welke generatie schoepen je terug krijgt da's ook roulette.

Zelfs mhi heeft hier en daar moeite om hun eigen producten van een Chinese kloon cartridge te onderscheiden.
China maakt rasse schreden als het gaat om kwaliteit zo links en rechts heb ik al dingen gezien die net zo goed of beter zijn dan het origineel.

Dat het zo nauw komt met tuning is echt een fabeltje wat de tuners je graag willen laten doen geloven.
Het is niet zo dat je garantie krijgt bij een tuner het is allemaal natte vinger werk in tegenstelling tot een fabrikant die miljoenen heeft geïnvesteerd om alles duurzaam en mileu technisch voor elkaar te krijgen.
De fabrikant maakt in de motoren vaak zelf al stappen in verkrijgbaar vermogen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: td04 turbo

Bericht door erichendri »

Die verschillende stappen klopt, maar inwendig zijn het verschillende motoren.

Eric
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

Scania is daar een leuk voorbeeld van er waren 3 basis motoren de 5, de 6 en de 8 pitter alle vermogens kwamen uit die 3 motoren het was en is nog steeds voor Scania alleen een software aanpassing om er een ander vermogen van de maken.

Ik rij zelf al een behoorlijke tijd niet meer op de vrachtwagen maar tegenwoordig is er ook nog een kleine 6 pitter bij Scania.

Ik weer dat het niks met Subaru te maken heeft maar het voorbeeld was te leuk om niet te geven.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Tanisha schreef:Scania is daar een leuk voorbeeld van er waren 3 basis motoren de 5, de 6 en de 8 pitter alle vermogens kwamen uit die 3 motoren het was en is nog steeds voor Scania alleen een software aanpassing om er een ander vermogen van de maken.

Ik rij zelf al een behoorlijke tijd niet meer op de vrachtwagen maar tegenwoordig is er ook nog een kleine 6 pitter bij Scania.

Ik weer dat het niks met Subaru te maken heeft maar het voorbeeld was te leuk om niet te geven.
Dat is zeker een leuk voorbeeld,, wat ze beroemd mee zijn geworden is met de V8 geweldig !!! Gaat niks boven een V8
En dat het niet bij het onderwerp blijft... ach heb niet zn last van deze autisme :lol:
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

Ik reed vroeger voor vos Logistics in Oss ik kreeg op een gegeven moment een nieuwe Scania r420 al gauw bleek de 420 wat sterker dan de andere 420ers op de weg.

Scania had een bekende truck uitgehaald er stond 420 op de gril maar er waren 480ers uitgeleverd om vos terug te winnen omdat ze ook gek waren op m.a.n en daar ook 300 van hadden besteld.

Vos liet ze voor de zuigheid nog tunen waarbij het vermogen zeker boven de 500pk uitkwam.
Ik was in ieder geval sneller de berg op dan menig V8.

Het trucje dat Scania uithaalde was voor hun simpel andere software er in en het ding had 60pk meer koste ze geen cent meer maar leverde wel een bestelling van vos op voor nog eens 1000 Scania.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4868
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: td04 turbo

Bericht door quikfit »

Zit die turbo er nou al opgeschroefd? Plaatjes zijn ook fijn. :ttiwwp:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie