td04 turbo

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: td04 turbo

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:Ik ben nu een hybride turbo op t oog,, heb jij een idee wat dat betekend ... ben er nog niet geheel over uit
Google! :) https://www.google.com/search?client=fi ... ride+turbo

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

met zo n fohn heb ik geen ervaring, maar het klinkt erg duur allemaal. En hoe gaat je ecu communiceren met dat ding?
Dat traject zou ik niet willen vanwege alle complicaties. En soeb heeft zelf geweldige oplossingen in huis helemaal
passend bij de motor.
Ik weet niet wat de drijfstangen en zuigers aankunnen maar 400 pk zou mij niets verbazen bij de af fabriek turbo versies.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

en als je het niet zelf kunt allemaal dan wordt het duurder uiteraard. Maar goed ik ken de inhoud van je geldbuidel niet natuurlijk:).
Op hoeveel pk mik je eigenlijk? Over een bepaalde grens moet je wellicht de koppeling aanpakken, de remmerij, wegligging?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Goedemorgen,

eerlijk heb ik niet echt een streef pk voor t oog, maar zou het leuk vinden om een leuke upgreate te hebben op de bestaande,, ook zeer leuke motor met turbo.

Heb contct gehad met marc verhoeven,, en die stelde mij 2 opties voor wat bij mij zou passen.

simpel,,, ik hoef geen herrie bak met petje achterste voren! in tegen deel..

hij is nu 177 pk,, en met een ecu aanpassing zou hij zo rond de 200 a 210 pk uitkomen met z'n 320 Nm

optie 2 was een turbo van een wrx,, dan met een simpele ingreep en een andere uppijp zo rond de 230 a 240 en 340 Nm op RON 95.

en als je de uitlaat aan zou passen zou je op 260, 265pk en 360Nm uitkomen,, maar dan zou je wel zn bleeeeeeeeer pijp krijgen.. no way!!!

optie 2 leek me wel wat,,, maar ik zag idd een gebruikte turbo voor 175€ was in contact met die man maar hij is ineens verkocht :? ,,,
blijf wel dat 2 de hands ik het risico vind ook al kijk je m te ptaatse na..

Nieuwe turbo wrx van subaru daar durfde Marc niet eens de prijs van te vertellen :lol: maar hij had zelf Hybride turbo die hij zelf heb laten ontwikkelen in japan,, en voordeel van hybride is vertelde hij dat hij beter op spoelde bij lager toeren..

intressant allemaal,,, dus ben even goed aan t nadenken wat ik wil gaan aanpassen en op welke manier..







ReinO schreef:en als je het niet zelf kunt allemaal dan wordt het duurder uiteraard. Maar goed ik ken de inhoud van je geldbuidel niet natuurlijk:).
Op hoeveel pk mik je eigenlijk? Over een bepaalde grens moet je wellicht de koppeling aanpakken, de remmerij, wegligging?
Groet Robert
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: td04 turbo

Bericht door *thomas* »

Ik zou starten met de originele turbo. 200pk + 320Nm lijkt me al erg leuk.

Geld dat je uitspaart met andere onderdelen kan je dan voorlopig investeren in remmen / ophangingen / banden / velgen. Immers, setje 17 inch (of zelfs 18 inch) staan de Forester goed, net als een setje WRX of STI veerpoten.
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

die 18 t spoelt ook vlot op hoor zeker icm met grotere dp - en nee die maakt niet meer geluid want de rest van de uitlaat blijft gelijk bij geen restrictie-
Die dp zorgt ook voor meer nm s .
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

ReinO schreef:die 18 t spoelt ook vlot op hoor zeker icm met grotere dp - en nee die maakt niet meer geluid want de rest van de uitlaat blijft gelijk bij geen restrictie-
Die dp zorgt ook voor meer nm s .
Dan zou ik misschien beginnen met een andere uppijp zonder cat er in krijgt de turbo makkelijker lucht..

Welke downpijp zou jij adviseren ? Daar zit ook een cat in.

Hoor graag adv daar in ..
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

zelf rij ik met een 100 cells racekat en 3 inch dp op een saab. dan zijn je restricties wel weg. Je kunt de flens van je oude pijpje gebruiken, dan weet je zeker dat het past.
Voor de apk moet ie dan wel warm zijn. als je dat gedoe niet wil dan heb je ook 200 cells uitvoeringen.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

ok,, duidelijk ,, mm dan zou ik voor de 200 gaan,, maar als ik youtube bekijk komt er wel aardig wat meer geluid uit de pijp dan,, temeer in het hoge gedeeltemm wat snerpender geluid klopt dat?




ReinO schreef:zelf rij ik met een 100 cells racekat en 3 inch dp op een saab. dan zijn je restricties wel weg. Je kunt de flens van je oude pijpje gebruiken, dan weet je zeker dat het past.
Voor de apk moet ie dan wel warm zijn. als je dat gedoe niet wil dan heb je ook 200 cells uitvoeringen.
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

klopt echt niet. de midden en einddemper bepalen je geluid. En zonder middendemper - ik rij daarmee- zelfs geen extra geluid bij normaal gasgeven.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Heey weer wat geleerd,, ;)

Waarom heb jij de midden demper er uit gehaald dan?




ReinO schreef:klopt echt niet. de midden en einddemper bepalen je geluid. En zonder middendemper - ik rij daarmee- zelfs geen extra geluid bij normaal gasgeven.
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

voor meer geluid. Nog meer mocht van mijn vrouw niet en ik moet de auto om de hoek parkeren nu.... .
Zo jammer dit.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

:lol: :lol: :lol: :lol:

tja jan natuurlijk zijn dat jou vrouw een beter gehoor heeft en dat het nu al best aso is het geluid :D

ik neem het allemaal even mee,, nu eerst even een beurt geven ( de auto) en dan maar even langs Marc verhoeven met de standaard opstelling .. wel met de uppijp vervanging..

en dan maar eens op vakantie er mee dan zie ik daarna wel even verder

ReinO schreef:voor meer geluid. Nog meer mocht van mijn vrouw niet en ik moet de auto om de hoek parkeren nu.... .
Zo jammer dit.
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

zolang ik geen gas geef hoor je geen verschil en je mag hier toch niet harder dan 30, daarna mag het raampje open
en vind ik echt mooi klinken. Maar smaken verschillen.
suc6 met kiezen: als je alles in stapjes doet weet je precies wat voor je goede upgrades zijn. Vergeet je remmen niet, en je wegligging:)
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

klopt helemaal,,,

remmen en vering zal ik ook nog eens onder de loep nemen ,,

heb je nog goede tips..




ReinO schreef:zolang ik geen gas geef hoor je geen verschil en je mag hier toch niet harder dan 30, daarna mag het raampje open
en vind ik echt mooi klinken. Maar smaken verschillen.
suc6 met kiezen: als je alles in stapjes doet weet je precies wat voor je goede upgrades zijn. Vergeet je remmen niet, en je wegligging:)
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

goedkoop en simpel: voor grotere schijven -andere brackets nodig- en ga voor goedkoop want die doen het prima. Voetje van het pedaal na het remmen, en kort remmen
ipv slepend. Dat houdt de schijven recht. Check wel of je grotere schijven in de velg passen.
Wanneer je deze upgrade hebt gedaan weet je of je achter ook groter moet. Als je raceblokken gaat doen bedenk dan wel dat die koud - filerijden in de ochtend- nog niet
veel doen. Gewone blokken lekker wel. Is 308mm de 1e upgrade bij subaru ?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: td04 turbo

Bericht door *thomas* »

ReinO schreef:goedkoop en simpel: voor grotere schijven -andere brackets nodig- en ga voor goedkoop want die doen het prima. Voetje van het pedaal na het remmen, en kort remmen
ipv slepend. Dat houdt de schijven recht. Check wel of je grotere schijven in de velg passen.
Wanneer je deze upgrade hebt gedaan weet je of je achter ook groter moet. Als je raceblokken gaat doen bedenk dan wel dat die koud - filerijden in de ochtend- nog niet
veel doen. Gewone blokken lekker wel. Is 308mm de 1e upgrade bij subaru ?
ReinO, let aub op met wat je hier vertelt, want volgens mij ben je niet helemaal bij wat betreft remmen/subaru.

Lees dit eens door: https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... 465#p51465
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

vandaar ook mijn vraagteken! :) gelukkig zijn er kenners aanwezig voor de ts :)
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: td04 turbo

Bericht door *thomas* »

ReinO schreef:vandaar ook mijn vraagteken! :) gelukkig zijn er kenners aanwezig voor de ts :)
Geen probleem, vond die waarde '308' gewoon gek :p
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Nou daar zijn we dan weer,,

Het volgende besteld en gaat gemonteerd worden:

Uppijp van een impreza Gtt cat loos
Td04 turbo van een inpreza Gtt

Nieuwe Downpijp H&S
End demper H&S


Bij de spuiter Hood van een sti en achter klep oem spoiler.
uiteraard laat ik weten als het er onder / op zit.

Groet Robert
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

welke maat heeft die td04?
En waarschijnlijk ga je snel de wegeligging aanpakken alhoewel je al geweldig de hoek om kunt met die dingen.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: td04 turbo

Bericht door *thomas* »

Met al die upgrades vragen onderstel en remmen om een upgrade, maar dat had ik al aangegeven ;).

Onderstel: forester STI of een Bilstein setje (WRX STi past ook, mits spacer achter)

Remmen: Legacy GT (316mm schijven met 2 zuiger klauw), WRX (290mm schijven met 4 zuiger klauw), Brembo STi (320mm schijf met 4 zuiger klauw). Ik zou zelf voor brembo kiezen voor de looks, Legacy GT / Spec B voor de knip ;) . Achter kan je origineel laten of de hele conversie doen naar WRX of STi (maar is denk ik niet echt een meerwaarde, wel mooi)
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

ReinO schreef:welke maat heeft die td04?
En waarschijnlijk ga je snel de wegeligging aanpakken alhoewel je al geweldig de hoek om kunt met die dingen.

oef de maat :?: heb echt geen idee mischien heeft iemand anders daar antwoord op, ik weet wel dat hij van een Impreza Gtt komt

En de weg ligging,, vind de standaard forester zo i zo sletterig rijden,, wegligging mwa :? ,,,, van alle suv achtige staat deze het laagst op zn poten en wat een over roll heeft de koets,, maar goed dat komt hier na idd. :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

*thomas* schreef:Met al die upgrades vragen onderstel en remmen om een upgrade, maar dat had ik al aangegeven ;).

Onderstel: forester STI of een Bilstein setje (WRX STi past ook, mits spacer achter)

Remmen: Legacy GT (316mm schijven met 2 zuiger klauw), WRX (290mm schijven met 4 zuiger klauw), Brembo STi (320mm schijf met 4 zuiger klauw). Ik zou zelf voor brembo kiezen voor de looks, Legacy GT / Spec B voor de knip ;) . Achter kan je origineel laten of de hele conversie doen naar WRX of STi (maar is denk ik niet echt een meerwaarde, wel mooi)

Daar hebben we het al een over gehad idd,,, tja wat is nodig dat is een topic aan zich :D .... waar ik even na deze zaken even wil kijken welke optie er in passen,, heb standaard 16" er onder en dat blijf zo voorlopig dus daar moet het wel in passen.

Maar de voorkant is even te bekijken welke klauwen daar in passen.. en verlagen gaan we niet doen wat een ellende ,, nee voor mij eerder verhogen dan verlagen ,,,

Ziet er mooi uit en wegligging super maar meer dan dat ook niet hahahah
Groet Robert
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: td04 turbo

Bericht door SP-Boxer »

De standaard 16" velgen van de Forester zijn waarschijnlijk 6,5J breed. Dan passen geen van de genoemde opties qua remmen. Brembo en Legacy GT/3.0R hebben beide 17" nodig en de WRX klauwen hebben minimaal een 7J velg nodig. Of je moet weer met spacers gaan rijden, maar dat heeft nooit mijn persoonlijke voorkeur.
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: td04 turbo

Bericht door *thomas* »

SP-Boxer schreef:De standaard 16" velgen van de Forester zijn waarschijnlijk 6,5J breed. Dan passen geen van de genoemde opties qua remmen. Brembo en Legacy GT/3.0R hebben beide 17" nodig en de WRX klauwen hebben minimaal een 7J velg nodig. Of je moet weer met spacers gaan rijden, maar dat heeft nooit mijn persoonlijke voorkeur.
De enige optie met deze XT velgen is een 290 schijf van een Outback 3.0R met tweezuiger klauw.

Verlagen? Tja, op de fozzie is het niet per se elledig en een hoge koets zal de rol niet verminderen. Een forester STI staat echt niet zo laag hoor ;) .
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: td04 turbo

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:
ReinO schreef:En de weg ligging,, vind de standaard forester zo i zo sletterig rijden,, wegligging mwa :? ,,,, van alle suv achtige staat deze het laagst op zn poten en wat een over roll heeft de koets,, maar goed dat komt hier na idd. :okeee:
Na zo'n zestien jaar is de puf er wel een beetje uit bij de schokbrekers/veren en de stabilisator rubbers...daar komen mensen achter op het moment dat ze er ''verse'' onderzetten. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: td04 turbo

Bericht door Tanisha »

Td04 zegt vrij weinig over de maten van de schoepen je kan van een 13g tot een 20t hebben in compressor schoepen als het om de turbine schoep gaat komt het meer aan op hoe veel bladen 12, 11 of 9.
Ook zit er erg veel verschil in de generatie van je compressor schoep als je een oudere generatie 15t op een 2 liter motor zet zit je met 280pk al redelijk aan de max als je de jongste generatie pakt zit je pas bij 320pk aan de max

De grote van je schoep zorg niet alleen voor je max te draaien pk's een kleinere schoep zal eerder druk gaan geven waardoor je koppel in een lager toerental vrij komt.

Chinese turbo's ben ik absoluut niet bang voor ik heb betere ervaring met Chinese dan met gereviseerde turbo's en ik heb heel wat van die dingen gemonteerd.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
aze2000 schreef:
ReinO schreef:En de weg ligging,, vind de standaard forester zo i zo sletterig rijden,, wegligging mwa :? ,,,, van alle suv achtige staat deze het laagst op zn poten en wat een over roll heeft de koets,, maar goed dat komt hier na idd. :okeee:
Na zo'n zestien jaar is de puf er wel een beetje uit bij de schokbrekers/veren en de stabilisator rubbers...daar komen mensen achter op het moment dat ze er ''verse'' onderzetten. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Ik ga gelijk met je mee met je uitspraak.... daarom zou je eigenlijk moeten zeggen ik vervang zaken gewoon na zn 15 jaar idd

Ben daarom ook beetje bij beetje een aantal zaken aan het op pakken.. maar goed we kunnen niet alles te gelijk..
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Tanisha schreef:Td04 zegt vrij weinig over de maten van de schoepen je kan van een 13g tot een 20t hebben in compressor schoepen als het om de turbine schoep gaat komt het meer aan op hoe veel bladen 12, 11 of 9.
Ook zit er erg veel verschil in de generatie van je compressor schoep als je een oudere generatie 15t op een 2 liter motor zet zit je met 280pk al redelijk aan de max als je de jongste generatie pakt zit je pas bij 320pk aan de max

De grote van je schoep zorg niet alleen voor je max te draaien pk's een kleinere schoep zal eerder druk gaan geven waardoor je koppel in een lager toerental vrij komt.

Chinese turbo's ben ik absoluut niet bang voor ik heb betere ervaring met Chinese dan met gereviseerde turbo's en ik heb heel wat van die dingen gemonteerd.

Mooie informatie ,,

Zal voor de grap eens tellen hoeveel er in zitten, uiteraard heeft elke hoeveelheid bladen enz zn voor en nadelen.

Maar ik twijfel wel of je met een standaard opzet met een forester met een td04 zn 280 pk haal zonder verdere aanpassingen. ik twijfel nog of er een andere brandstofpomp in moet met een td04 turbo. ofdat niet de oem pomp voldoende is en of gelijk is als in de impreza.

Chinese turbo's heb ik geen ervaring mee maar toch heb ik veel ellende gelezen over deze vaak op ebay aangeboden turbo's.. uiteraard een goede oem turbo slecht gereviseerd is slechter dan een een chinese van een voor hun goede qualitijd..

Ik heb mn tdo4 al laten controleren en hij was goed, maar ik twijfel nog licht ofdat ik toch niet bij marc verhoeven niet voor een nieuwe ga.
Groet Robert
Plaats reactie