Google! https://www.google.com/search?client=fi ... ride+turboaze2000 schreef:Ik ben nu een hybride turbo op t oog,, heb jij een idee wat dat betekend ... ben er nog niet geheel over uit
Gr.Quikfit
Google! https://www.google.com/search?client=fi ... ride+turboaze2000 schreef:Ik ben nu een hybride turbo op t oog,, heb jij een idee wat dat betekend ... ben er nog niet geheel over uit
ReinO schreef:en als je het niet zelf kunt allemaal dan wordt het duurder uiteraard. Maar goed ik ken de inhoud van je geldbuidel niet natuurlijk:).
Op hoeveel pk mik je eigenlijk? Over een bepaalde grens moet je wellicht de koppeling aanpakken, de remmerij, wegligging?
Dan zou ik misschien beginnen met een andere uppijp zonder cat er in krijgt de turbo makkelijker lucht..ReinO schreef:die 18 t spoelt ook vlot op hoor zeker icm met grotere dp - en nee die maakt niet meer geluid want de rest van de uitlaat blijft gelijk bij geen restrictie-
Die dp zorgt ook voor meer nm s .
ReinO schreef:zelf rij ik met een 100 cells racekat en 3 inch dp op een saab. dan zijn je restricties wel weg. Je kunt de flens van je oude pijpje gebruiken, dan weet je zeker dat het past.
Voor de apk moet ie dan wel warm zijn. als je dat gedoe niet wil dan heb je ook 200 cells uitvoeringen.
ReinO schreef:klopt echt niet. de midden en einddemper bepalen je geluid. En zonder middendemper - ik rij daarmee- zelfs geen extra geluid bij normaal gasgeven.
ReinO schreef:voor meer geluid. Nog meer mocht van mijn vrouw niet en ik moet de auto om de hoek parkeren nu.... .
Zo jammer dit.
ReinO schreef:zolang ik geen gas geef hoor je geen verschil en je mag hier toch niet harder dan 30, daarna mag het raampje open
en vind ik echt mooi klinken. Maar smaken verschillen.
suc6 met kiezen: als je alles in stapjes doet weet je precies wat voor je goede upgrades zijn. Vergeet je remmen niet, en je wegligging:)
ReinO, let aub op met wat je hier vertelt, want volgens mij ben je niet helemaal bij wat betreft remmen/subaru.ReinO schreef:goedkoop en simpel: voor grotere schijven -andere brackets nodig- en ga voor goedkoop want die doen het prima. Voetje van het pedaal na het remmen, en kort remmen
ipv slepend. Dat houdt de schijven recht. Check wel of je grotere schijven in de velg passen.
Wanneer je deze upgrade hebt gedaan weet je of je achter ook groter moet. Als je raceblokken gaat doen bedenk dan wel dat die koud - filerijden in de ochtend- nog niet
veel doen. Gewone blokken lekker wel. Is 308mm de 1e upgrade bij subaru ?
Geen probleem, vond die waarde '308' gewoon gek :pReinO schreef:vandaar ook mijn vraagteken! gelukkig zijn er kenners aanwezig voor de ts
ReinO schreef:welke maat heeft die td04?
En waarschijnlijk ga je snel de wegeligging aanpakken alhoewel je al geweldig de hoek om kunt met die dingen.
*thomas* schreef:Met al die upgrades vragen onderstel en remmen om een upgrade, maar dat had ik al aangegeven .
Onderstel: forester STI of een Bilstein setje (WRX STi past ook, mits spacer achter)
Remmen: Legacy GT (316mm schijven met 2 zuiger klauw), WRX (290mm schijven met 4 zuiger klauw), Brembo STi (320mm schijf met 4 zuiger klauw). Ik zou zelf voor brembo kiezen voor de looks, Legacy GT / Spec B voor de knip . Achter kan je origineel laten of de hele conversie doen naar WRX of STi (maar is denk ik niet echt een meerwaarde, wel mooi)
De enige optie met deze XT velgen is een 290 schijf van een Outback 3.0R met tweezuiger klauw.SP-Boxer schreef:De standaard 16" velgen van de Forester zijn waarschijnlijk 6,5J breed. Dan passen geen van de genoemde opties qua remmen. Brembo en Legacy GT/3.0R hebben beide 17" nodig en de WRX klauwen hebben minimaal een 7J velg nodig. Of je moet weer met spacers gaan rijden, maar dat heeft nooit mijn persoonlijke voorkeur.
Na zo'n zestien jaar is de puf er wel een beetje uit bij de schokbrekers/veren en de stabilisator rubbers...daar komen mensen achter op het moment dat ze er ''verse'' onderzetten.aze2000 schreef:ReinO schreef:En de weg ligging,, vind de standaard forester zo i zo sletterig rijden,, wegligging mwa ,,,, van alle suv achtige staat deze het laagst op zn poten en wat een over roll heeft de koets,, maar goed dat komt hier na idd.
Ik ga gelijk met je mee met je uitspraak.... daarom zou je eigenlijk moeten zeggen ik vervang zaken gewoon na zn 15 jaar iddquikfit schreef:Na zo'n zestien jaar is de puf er wel een beetje uit bij de schokbrekers/veren en de stabilisator rubbers...daar komen mensen achter op het moment dat ze er ''verse'' onderzetten.aze2000 schreef:ReinO schreef:En de weg ligging,, vind de standaard forester zo i zo sletterig rijden,, wegligging mwa ,,,, van alle suv achtige staat deze het laagst op zn poten en wat een over roll heeft de koets,, maar goed dat komt hier na idd.
Gr.Quikfit
Tanisha schreef:Td04 zegt vrij weinig over de maten van de schoepen je kan van een 13g tot een 20t hebben in compressor schoepen als het om de turbine schoep gaat komt het meer aan op hoe veel bladen 12, 11 of 9.
Ook zit er erg veel verschil in de generatie van je compressor schoep als je een oudere generatie 15t op een 2 liter motor zet zit je met 280pk al redelijk aan de max als je de jongste generatie pakt zit je pas bij 320pk aan de max
De grote van je schoep zorg niet alleen voor je max te draaien pk's een kleinere schoep zal eerder druk gaan geven waardoor je koppel in een lager toerental vrij komt.
Chinese turbo's ben ik absoluut niet bang voor ik heb betere ervaring met Chinese dan met gereviseerde turbo's en ik heb heel wat van die dingen gemonteerd.