td04 turbo

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Vraagje,,

om een 2.0 XT 2004 turbo upgrate te doen kun je een TD04 turbo er op zetten ,, volgens mij gelijk aan de sti turbo.

maar welk type moet ik nou hebben, of is elke turbo met aanduiding TD04 goed en het zelfde..

https://www.ebay.com/itm/Turbo-charger- ... 0005.m1851


bijvoorbeeld deze link op eBay zou dit de juite zijn,, graag een idee van mensen die dit ook hebben gedaan

groet robert
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: td04 turbo

Bericht door quikfit »

Al eens gezocht op '' TD04 '' hier op het forum? search.php?keywords=TD04

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: td04 turbo

Bericht door SP-Boxer »

Nieuwe turbo's voor 125 dollar is Chinese rommel. Een beetje turbo kost meer dan 1000 euro.
Ik bespaar ook graag wat, maar een turbo die kapot gaat kan je hele blok om zeep helpen, dus zou ik er geen risico mee durven nemen.

TD04 zegt volgens mij iets over de maat van de turbo niet over de aansluiting verder. Dus nee, niet elke TD04 is plug and play.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: td04 turbo

Bericht door erichendri »

Zelfde mening als marcel.
Overigens kan je de standaard sf forester turbo al laten mappen tot ±200 pk.
Zou zelf hem op 95 tunen.

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

klopt, met de standaard opzet zou je idd tot zn 200 a 230pk kunnen gaan, en adv was ook om hem op 95 te zetten, ondanks dat ik als het er is m op ron 98 of in DE op 100 tank.

heb ene Coos van dit forum een bericht gestuurd hij heeft er een td4 op gezet, dus even afwachten wat daar uit komt..








erichendri schreef:Zelfde mening als marcel.
Overigens kan je de standaard sf forester turbo al laten mappen tot ±200 pk.
Zou zelf hem op 95 tunen.

Eric
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: td04 turbo

Bericht door erichendri »

Met een TD04 ga je richting de 260+ pk.
Advies is wel om ook wat aan de uitlaat te doen en de fuelpomp.
Kijk ook eens op de scn, zitten meer turbo subaru's.

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

klopt idd,,, ben met een aantal dingen bezig om te bekijken, maar wilde eerst een eind demper upgrade, maar ook daar ben ik nog niet helemaal uit
wil een iets meer boxer sound maar meer dan dat ook niet.

denk wel als je idd boven de 220 pk uit komen dat je mischien de gehele uitlaat lijn moet aanpassen om die 260 te gehalen.

zal anders marc verhoeven ook eens mailen welk type td4 je nou precies moet hebben,, had ook al op t andere forum gekeken, maar had inlog problemen :D dus moet ik even opnieuw ww aanvragen.





erichendri schreef:Met een TD04 ga je richting de 260+ pk.
Advies is wel om ook wat aan de uitlaat te doen en de fuelpomp.
Kijk ook eens op de scn, zitten meer turbo subaru's.

Eric
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

die einddemper doet niets tegen je restricties.
Een dp daarentegen wel en idem voor je ic.
De brandstofpomp is meestal oud en levert niet meer wat ie zou moeten.
Dus zet die ook in het rijtje.
suc6 en lol gewenst natuurlijk en bij een soeb kan je makkelijk alles zelf doen ook nog!
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

ik ben aan het kijken nu eerst voor een oppijp van perrin,, volgens marc verhoeven is dat al een betere keus, oof om het gevaar van de cat voor je turbo weg te halen.
Je hebt alleen de keus in 1,75 en 2" welke dat ik moet hebben nog even geen idee.

dp wil ik later voor kijken,, opzet zoals nu wordt uppijp in combi met een td4 turbo, maar dat is nog een aardige zoektocht.. er is veel rommel en je kunt natuurlijk een gare kopen voor 100€ en die laten reviseren voor zn 350€ maar wat heb je dan voor een qualitijd,, ook hier is veel om te doen.

mark had er niet een liggen maar via hem kon ik wel een nieuwe krijgen die hij zelf heb laten ontwikkelen in japan,, kost zn 1150€ met een nog beter spoeling dan de td4.

brandstofpomp komt ook even later nog,, zal t eens bij verhoeven overhebben,,





ReinO schreef:die einddemper doet niets tegen je restricties.
Een dp daarentegen wel en idem voor je ic.
De brandstofpomp is meestal oud en levert niet meer wat ie zou moeten.
Dus zet die ook in het rijtje.
suc6 en lol gewenst natuurlijk en bij een soeb kan je makkelijk alles zelf doen ook nog!
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

dat kan echt wel goedkoper en nog steeds goed hoor.
Voor die prijs heb je waarschijnlijk een titanium binnenwerk: daar ga jij met je 1.3 bar nooit gebruik van maken.
Een beetje shoppen is toch ook leuk.

Oppijp / uppijp? is dat normaal jargon hier?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: td04 turbo

Bericht door Mr.Q »

Deze kwam ik tegen, maar weet niet of dit de juiste is:
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 947679188/

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

ben ook zeker aan het rond kijken,, probleem vind ik wel met gebruikte turbo van zeg maar marktplaats,, je weet niet wat je koop,,

een uitlaatje ach daar kun je niet heel erg veel aan vergallen,, maar een turbo is toch een ander verhaal.

dan zou je m moeten laten testen en wat kost dat,, stel je koop er een voor 150€ en je laat m testen,, zal 150€ kosten of zo,, ben je voor 300 klaar als hij goed is,, is hij toch niet goed,, tja en dan.. revisie ben je snel 3 a 400€ kwijt,,
ok dan ben je nog geen 1000€ lichter dat klopt,, :D

maar goede bedrijven of turbo's zijn altijd welkom dus als je wat weet hoor ik het graag :sti:


ReinO schreef:dat kan echt wel goedkoper en nog steeds goed hoor.
Voor die prijs heb je waarschijnlijk een titanium binnenwerk: daar ga jij met je 1.3 bar nooit gebruik van maken.
Een beetje shoppen is toch ook leuk.

Oppijp / uppijp? is dat normaal jargon hier?
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: td04 turbo

Bericht door erichendri »

Vraag het anders op subaru fans nederland op facebook.

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

erichendri schreef:Vraag het anders op subaru fans nederland op facebook.

Eric

had ik als ik het goed heb ook al een berichtje geplaatst,,

:okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: td04 turbo

Bericht door Mr.Q »

subaru onderdelen koop en verkoop hoek nederland
https://www.facebook.com/groups/413351605480309/

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

:D Had ik al even op gekeken,,

Ik blijf het even in de gaten houden :ugeek:
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

een 2e hands turbo is prima zelf te beoordelen: er mag amper speling zitten op het asje. Hij is water- en oliegekoeld dus een dun filmpje
moet er op kunnen maar meer niet. Dus niet op en neer en niet heen en weer :)

Ik rij op mijn saabs met 2e hands turbo s van een porsche cayenne, was nota bene 'plug en play' .
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

klop opzich is hij zeker te beoordelen ,, maar blijft uiteraad altijd een risico 2 de hands.

maar goed beter goed 2 dehands dan nieuw en slecht!!!

o das wel lol dat juo turbo een op een te zetten is.

wat voor type turbo had je er op en zit er nu op dan?



ReinO schreef:een 2e hands turbo is prima zelf te beoordelen: er mag amper speling zitten op het asje. Hij is water- en oliegekoeld dus een dun filmpje
moet er op kunnen maar meer niet. Dus niet op en neer en niet heen en weer :)

Ik rij op mijn saabs met 2e hands turbo s van een porsche cayenne, was nota bene 'plug en play' .
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

een garrett 25 en daarna een td04. ik moest alleen de leidingen vervangen.... . :) eitje.
en natuurlijk:
- de ecu
- injectoren (want hij wil meer benzine)
- map sensor (want hij wil meer bar)
- dikkere ic (want hij moet meer bar aankunnen)
enz.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

O dat is interessant idd..

Heb je dat alles zelf gedaan ?

Ik ben nu een hybride turbo op t oog,, heb jij een idee wat dat betekend ... ben er nog niet geheel over uit


ReinO schreef:een garrett 25 en daarna een td04. ik moest alleen de leidingen vervangen.... . :) eitje.
en natuurlijk:
- de ecu
- injectoren (want hij wil meer benzine)
- map sensor (want hij wil meer bar)
- dikkere ic (want hij moet meer bar aankunnen)
enz.
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: td04 turbo

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:Ik ben nu een hybride turbo op t oog,, heb jij een idee wat dat betekend ... ben er nog niet geheel over uit
Google! :) https://www.google.com/search?client=fi ... ride+turbo

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

met zo n fohn heb ik geen ervaring, maar het klinkt erg duur allemaal. En hoe gaat je ecu communiceren met dat ding?
Dat traject zou ik niet willen vanwege alle complicaties. En soeb heeft zelf geweldige oplossingen in huis helemaal
passend bij de motor.
Ik weet niet wat de drijfstangen en zuigers aankunnen maar 400 pk zou mij niets verbazen bij de af fabriek turbo versies.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

en als je het niet zelf kunt allemaal dan wordt het duurder uiteraard. Maar goed ik ken de inhoud van je geldbuidel niet natuurlijk:).
Op hoeveel pk mik je eigenlijk? Over een bepaalde grens moet je wellicht de koppeling aanpakken, de remmerij, wegligging?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

Goedemorgen,

eerlijk heb ik niet echt een streef pk voor t oog, maar zou het leuk vinden om een leuke upgreate te hebben op de bestaande,, ook zeer leuke motor met turbo.

Heb contct gehad met marc verhoeven,, en die stelde mij 2 opties voor wat bij mij zou passen.

simpel,,, ik hoef geen herrie bak met petje achterste voren! in tegen deel..

hij is nu 177 pk,, en met een ecu aanpassing zou hij zo rond de 200 a 210 pk uitkomen met z'n 320 Nm

optie 2 was een turbo van een wrx,, dan met een simpele ingreep en een andere uppijp zo rond de 230 a 240 en 340 Nm op RON 95.

en als je de uitlaat aan zou passen zou je op 260, 265pk en 360Nm uitkomen,, maar dan zou je wel zn bleeeeeeeeer pijp krijgen.. no way!!!

optie 2 leek me wel wat,,, maar ik zag idd een gebruikte turbo voor 175€ was in contact met die man maar hij is ineens verkocht :? ,,,
blijf wel dat 2 de hands ik het risico vind ook al kijk je m te ptaatse na..

Nieuwe turbo wrx van subaru daar durfde Marc niet eens de prijs van te vertellen :lol: maar hij had zelf Hybride turbo die hij zelf heb laten ontwikkelen in japan,, en voordeel van hybride is vertelde hij dat hij beter op spoelde bij lager toeren..

intressant allemaal,,, dus ben even goed aan t nadenken wat ik wil gaan aanpassen en op welke manier..







ReinO schreef:en als je het niet zelf kunt allemaal dan wordt het duurder uiteraard. Maar goed ik ken de inhoud van je geldbuidel niet natuurlijk:).
Op hoeveel pk mik je eigenlijk? Over een bepaalde grens moet je wellicht de koppeling aanpakken, de remmerij, wegligging?
Groet Robert
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: td04 turbo

Bericht door *thomas* »

Ik zou starten met de originele turbo. 200pk + 320Nm lijkt me al erg leuk.

Geld dat je uitspaart met andere onderdelen kan je dan voorlopig investeren in remmen / ophangingen / banden / velgen. Immers, setje 17 inch (of zelfs 18 inch) staan de Forester goed, net als een setje WRX of STI veerpoten.
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

die 18 t spoelt ook vlot op hoor zeker icm met grotere dp - en nee die maakt niet meer geluid want de rest van de uitlaat blijft gelijk bij geen restrictie-
Die dp zorgt ook voor meer nm s .
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

ReinO schreef:die 18 t spoelt ook vlot op hoor zeker icm met grotere dp - en nee die maakt niet meer geluid want de rest van de uitlaat blijft gelijk bij geen restrictie-
Die dp zorgt ook voor meer nm s .
Dan zou ik misschien beginnen met een andere uppijp zonder cat er in krijgt de turbo makkelijker lucht..

Welke downpijp zou jij adviseren ? Daar zit ook een cat in.

Hoor graag adv daar in ..
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

zelf rij ik met een 100 cells racekat en 3 inch dp op een saab. dan zijn je restricties wel weg. Je kunt de flens van je oude pijpje gebruiken, dan weet je zeker dat het past.
Voor de apk moet ie dan wel warm zijn. als je dat gedoe niet wil dan heb je ook 200 cells uitvoeringen.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: td04 turbo

Bericht door aze2000 »

ok,, duidelijk ,, mm dan zou ik voor de 200 gaan,, maar als ik youtube bekijk komt er wel aardig wat meer geluid uit de pijp dan,, temeer in het hoge gedeeltemm wat snerpender geluid klopt dat?




ReinO schreef:zelf rij ik met een 100 cells racekat en 3 inch dp op een saab. dan zijn je restricties wel weg. Je kunt de flens van je oude pijpje gebruiken, dan weet je zeker dat het past.
Voor de apk moet ie dan wel warm zijn. als je dat gedoe niet wil dan heb je ook 200 cells uitvoeringen.
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: td04 turbo

Bericht door ReinO »

klopt echt niet. de midden en einddemper bepalen je geluid. En zonder middendemper - ik rij daarmee- zelfs geen extra geluid bij normaal gasgeven.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Plaats reactie