Kunnen Foresters SG nog verzuipen?

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yoda74
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 jan 2019 09:28

Kunnen Foresters SG nog verzuipen?

Bericht door Yoda74 »

Dames en heren.

Afgelopen zondag wilde ik mijn Mini uit de garage hebben maar mijn 2007 Forester 2.0 stond er voor.
Ik start de (koude) Sub, reed een meter of 8 naar achter, en weer evenveel meters schuin naar voren om hem op de ander parkeerplek naast de garage te zetten.
Toen meteen de motor weer uitgezet en ben verder gaan werken aan mijn Mini.
Een uurtje of 1,5 later wilde ik boodschappen gaan doen maar de Sub wilde niet starten. ?!?!
Na een paar keer kort starten waarbij hij behalve (wat langzaam) rondgooien verder niets deed besloot ik om hem langer te starten en je hoorde dat hij uiteindelijk wat sneller rond ging en weer ging lopen.
Hij stonk toen behoorlijk leek te rijk mengsel gehad te hebben, maar kan dat nog met moderne motoren?
Toen ik de auto verzette was de motor koud dus kreeg hij een relatief rijk mengsel, en heb er toen nog geen 20 meter mee gereden en weer afgezet, kan dat op één of andere manier 1,5 uur later het probleem veroorzaakt hebben?
Sinds dien geen problemen meer gehad.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Kunnen Foresters SG nog verzuipen?

Bericht door quikfit »

Ik heb ook een keer iets soortgelijks gehad,ik had de auto net...toen stond de auto bij mij ook schuin(neus omhoog)...daarna nooit meer gehad en geen idee wat en of dat de oorzaak was.
Langzaam ''rondgooien'' kan de accu zijn die minder word...hoe lang zitten de bougies erin?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Kunnen Foresters SG nog verzuipen?

Bericht door boswachterfan »

Ik heb het ook 1 keer gehad. Even gelopen, stil gezet, starten: Een paar ploffen, even onregelmatig lopen en na een beetje gas draaide hij weer normaal. Ook zo'n situatie van eventjes verplaatsen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Yoda74
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 jan 2019 09:28

Re: Kunnen Foresters SG nog verzuipen?

Bericht door Yoda74 »

@quickfit: de accu heb ik al eerder mijn twijfels over toen hij leeg was na het installeren van mijn radio, maar dat zal wel gelegen hebben aan mijn lampen die aan stonden denk ik. Hoe lang de bougies er in zitten weet ik zo niet, zou ik terug moeten kijken in zijn onderhoudsverleden. Ik heb hem pas een paar maanden en zit nog even in de garantie, ik wacht maar even af of dit eenmalig was, zoniet dan mag hij even nergens naar de verkopende dealer.
Plaats reactie