Pagina 1 van 1

2.5 Blok Outback 2001

Geplaatst: 06 mei 2019 12:16
door kevinarnold
Dag iedereen,

mijn oude vertrouwde Saab rijdt nog als een malle echter ben ik opzoek naar een Stationwagon.
Logisch zou een 9-5 station zijn maar Subaru staat al jaren zeer hoog op mijn favorietenlijstje.
Mijn oog is gevallen op een Outback 2.5 van 2001 op gas met bijna 300.000 km op de klok. (Ik schrik niet van hoge km standen)
Ik ben nu al een tijd bezig om antwoord op mijn vraag te krijgen, zonder gewenst resultaat helaas.

Wie weet of een outback met een 2,5 blok hydraulische klepstoters heeft en zo niet, is het te doen om een klepsmeersysteem in te laten bouwen en ben ik dan grotendeels verzekerd dat het goed gaat?

Re: 2.5 Blok Outback 2001

Geplaatst: 06 mei 2019 12:33
door Rene
Hoe dat met de kleppen zit weet ik niet , maar ik zou de verkopende partij wel vragen naar de onderhoudshistorie van het blok...
Wil je verder ook niet bang maken maar de 2,5 is niet 1 van de betrouwbaarste blokken : koppakkingen en olieverbruik zijn wel serieuze isseu's , mocht dat verwaarloosd zijn zou ik er zelf niet aan beginnen..

Re: 2.5 Blok Outback 2001

Geplaatst: 06 mei 2019 15:25
door quikfit
Kleppen moeten gesteld worden(geen hydraulische klepstoters)...en of het nog zinvol is na 3ton om een klepsmeersysteem te gaan inbouwen...persoonlijk denk ik van niet.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Re: 2.5 Blok Outback 2001

Geplaatst: 06 mei 2019 19:09
door JSE
Als ie er al 3 ton op heeft staan zijn de koppakkingen al aan de beurt geweest of is er altijd goed mee om gegaan. Niet iets waar ik me zorgen om zou maken.

Re: 2.5 Blok Outback 2001

Geplaatst: 07 mei 2019 10:49
door erichendri
Kleppen zijn niet hydraulisch, wel gemakkelijk om (zelf) te doen.
Motor hoeft er niet uit, confroleer ze wel elke 30-35000 km.
Sowieso na aankoop alle olieën en bougies vervangen plus kleppen controle.
Uiteraard ook naar je remmen kijken.
Dan heb je voor jezelf een goede basis om te beginnen.
Wil je een legacy met de betere 2.0 motor, deze zijn ook goedkoper en er zijn
5 cm verhogings setjes voor te koop.
Heb ik ook gedaan toen met mijn legacy.
Dat van de slechtere 2.5 motor wist ik als newbie toen niet.
Is meen ik ook een elke 160k terugkerende reparatie.
Heb mijn beide legacy's zonder lpg gekocht, de eerste bij 160k gekocht en bij 300k
lpg laten inbouwen.
De huidige gekocht bij 266k, een maand later dezelfde vogels lpg laten inbouwen.
Er zit wel een vermogensverschil en trekgewicht verschil tussen beide motoren.
Maar de 2.0 is ook snel zat.
Automaat legacy mag 1500 trekken, de handbak 1600.

Eric