Mijn VW t2 heb ik een aantal maanden geleden omgebouwd van de luchtgekoelde 1600CC naar een Subaru EJ18 SPFI.
En het rijd super zo'n Subaru motor, echter al sinds de ombouw zit er een probleempje in,
het probleem is dat hij stationair onregelmatig loopt, stationair gaat van zo'n 500 tot zo'n 1200 rpm.
Sinds vandaag is daar bij gekomen dat deze ook af en toe stationair afslaat. dus begint het nou toch wel echt een probleem te worden.
De dingen die ik zelf al gecontroleerd/ vervangen heb,
nieuwe olie
nieuwe bougies,
nieuwe bougie kabels,
nieuwe inlaat spruitstuk pakkingen
nieuwe temperatuur sensor (van de CPU)
andere computer/ injector/ maf sensor /benzine druk regelaar geprobeerd.
idle air control valve is mooi schoon, deze en kan soepel bewegen.
idle switch/ throttle position sensor gemeten en zijn ok.
brandstof pomp is nieuw, druk is ook ok.
Compressie meting is ook goed.
cilinder lek test geeft geen noemenswaardig verlies.
ook op het moment dat ik mijn rembekrachtiging los haal en de vacuum aansluiting afdop doet hij het ook nog.
ook heb ik geen check engine light,
wanneer ik in D-check modus rijd krijg ik de codes:
12 Starten switch
33 vehicle speed sensor 2
51 neutral switch
dat kan kloppen, want deze zitten ook niet aangesloten.
wie heeft er nog een idee?
Subaru EJ18 onregelmatig stationair.
Re: Subaru EJ18 onregelmatig stationair.
Je geeft het antwoord zelf eigenlijk al.
Begin eens met de neutral switch op te lossen. Staat hier op het forum al genoeg over geschreven.
Begin eens met de neutral switch op te lossen. Staat hier op het forum al genoeg over geschreven.
"I feel Legacy"
Re: Subaru EJ18 onregelmatig stationair.
Een neutral switch heb ik niet, daar dit een VW ombouw is.
ik zal morgen even op de CPU nameten of hij aan of uit staat.
Maar ook of hij nou denk dat hij in neutral of een versnelling zou staan, in beide zou hij toch fatsoenlijk stationair moeten draaien?
ik zal morgen even op de CPU nameten of hij aan of uit staat.
Maar ook of hij nou denk dat hij in neutral of een versnelling zou staan, in beide zou hij toch fatsoenlijk stationair moeten draaien?
Re: Subaru EJ18 onregelmatig stationair.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Subaru EJ18 onregelmatig stationair.
waarom is dit geen vacuumlek of lekje voor de sonde?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: Subaru EJ18 onregelmatig stationair.
Het uiteindelijke probleem gevonden, PCV klepje bleef hangen.
vandaar dat deze met een vacuum lek test ook niet naar voren kwam.
vandaar dat deze met een vacuum lek test ook niet naar voren kwam.
Re: Subaru EJ18 onregelmatig stationair.
Mooi dat het opgelost is en bedankt voor het melden van de oorzaak.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157