koude motor draaid 2000 toeren

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

koude motor draaid 2000 toeren

Bericht door Dennis »

Als ik mijn kever koud start dan draaid de motor netjes stationair. Ga ik een stukje rijden dan gaat de motor bij stationair draaien steeds harder lopen. totdat het lijkt alsof ik ga opstijgen. Ik kan mijn kever dan in zijn 4e versnelling zetten en blijf gewoon 60 km/h rijden zonder gas te geven. Als de motor warm is dan staat hij heel netjes te draaien en wil hij zelfs soms afslaan zo zachtjes draaid hij rond. Dit is zowel op LPG als op benzine. Op benzine valt er echter niet mee te rijden want dan houd de motor heel erg in dusdanig dat hij soms eerst moet afslaan tijdens het rijden en dan weer opnieuw gestart moet worden voordat ik verder kan rijden. De Subaru dealer weet het niet en de computer geeft geen foutcode aan. Iemand enig idee waar ik moet zoeken? De gehele injector ed is reeds vervangen zo ook de brandstof pomp en filter.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koude motor draaid 2000 toeren

Bericht door niksnut »

dennis . ik denk dat hij ergens valse lucht trekt. dat kan een slangetje zijn of ergens iets los bij het gasklephuis . maar ook een lekke spruitstuk pakking kan zoiets veroorzaken.
toevallig van de week bij een opel corsa :oops: :oops: met stationair problemen gezien hoe ze dit constateerde. neem een spuitbus remmen reiniger en spuit op verdachte plekken. als de motor reageert heb je het lek.
in ons geval was het dus het spruitstuk pakking.
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:21

Re: koude motor draaid 2000 toeren

Bericht door highrider »

Een gecombineerde factor dus (gas en benzine). Vacuumslangen vernieuwen ? Kost een drol . Elimineert het trekken van valse lucht
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: koude motor draaid 2000 toeren

Bericht door Dennis »

Hij zuigt nergens valse lucht dit had ik inderdaad al met remmenreiniger gecontroleerd en men heeft dit bij de dealer ook al gecontroleerd. Zou het misschien een defecte temperatuursensor kunnen zijn of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koude motor draaid 2000 toeren

Bericht door niksnut »

dat zou op gas niets uit moeten maken
Plaats reactie