Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
- Gerard1977
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 dec 2013 18:14
Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
Beste forumleden,
Ik overweeg om een andere Subaru aan te schaffen en wil graag wat PK's onder de kont hebben.
Nu zag ik dat met name in Zwitserland Outback's te koop zijn (modeljaren 2010 t/m ca 2015) met een 2.5 turbo benzine motor. Heeft één van jullie ervaring met een dergelijke motor. En zo ja, wat zijn de voor en nadelen?
Een alternatief is een Outback van voor 2009/2010 met een 3.0 motor die ook in Nederland te koop zijn.
Wat zijn hier de ervaringen mee?
En welk motortype zouden jullie eerder kiezen/adviseren?
Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Gerard van Buuren
Ik overweeg om een andere Subaru aan te schaffen en wil graag wat PK's onder de kont hebben.
Nu zag ik dat met name in Zwitserland Outback's te koop zijn (modeljaren 2010 t/m ca 2015) met een 2.5 turbo benzine motor. Heeft één van jullie ervaring met een dergelijke motor. En zo ja, wat zijn de voor en nadelen?
Een alternatief is een Outback van voor 2009/2010 met een 3.0 motor die ook in Nederland te koop zijn.
Wat zijn hier de ervaringen mee?
En welk motortype zouden jullie eerder kiezen/adviseren?
Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Gerard van Buuren
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
De 2.5 is nog steeds vatbaar voor koppakking problemen maar niet zo vatbaar als de nog oudere 2.5 modellen.
De 3.0 heeft minder vaak koppakking problemen als de 2.5...de 2.0 heeft daar zelden of nooit problemen mee.
De voordelen zijn....veel vermogen.
De nadelen...een hogere kilometerprijs,benzineverbruik,onderhoud en verzekering.
Gr. Quikfit
De 3.0 heeft minder vaak koppakking problemen als de 2.5...de 2.0 heeft daar zelden of nooit problemen mee.
De voordelen zijn....veel vermogen.
De nadelen...een hogere kilometerprijs,benzineverbruik,onderhoud en verzekering.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
De outback is ook met een 3.6 geweest vanaf 2010.
Ook in NL.
Weet niet of het vanuit Zwitserland makkelijk importeren is.
Duitse 3.6'en zie je regelmatig langskomen op www.mobile.de
Eric
Ook in NL.
Weet niet of het vanuit Zwitserland makkelijk importeren is.
Duitse 3.6'en zie je regelmatig langskomen op www.mobile.de
Eric
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
Hoi Gerard, ik heb zelf een Outback 3.0 uit 2004. Dus wel het model waar jij het over hebt, maar dan van vóór de facelift. Het is de enige auto waarvan ik ooit bijna een tweede heb gekocht ter vervanging van onze Volvo destijds (een hele mooie witte Outback H6 met witte spaakwielen). En nog steeds wel eens spijt heb dat ik dat toch niet gedaan heb. Dat zegt genoeg, denk ik. PK's zijn er genoeg, al is hij niet gemaakt voor het sportieve werk. Maar ik ben bijna 100.000km verder nog steeds groot fan. Als je specifieke vragen heb, stel ze maar. Er zitten er hier nog een paar met een H6, zoals Thomas o.a. De 2.5 turbo schijnt vinniger/sneller te zijn, maar ik weet niet of iemand op dit forum een dergelijke Outback heeft. Ik zou alleen al vanwege het geluid voor de zespitter kiezen.
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
Wat ik was vergeten te vermelden...Zwitserland heeft vaak strengere emissie/geluids eisen.
In mijn tijd bij de Europese Nissan importeur in Amsterdam werden er vaak wijzigingen aangebracht o.a. restrictors in het inlaatkanaal om de wagens aan de Zwitserse eisen te laten voldoen voordat deze naar Zwitserland werden vervoerd.Vanzelfsprekend ging daarbij ook een gedeelte van het vermogen verloren.
Wat er bij verschillende merken allemaal veranderd werd/word weet ik niet...maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Hieronder nog wat import info.
https://www.automotiveimport.nl/import- ... witserland
Gr. Quikfit
In mijn tijd bij de Europese Nissan importeur in Amsterdam werden er vaak wijzigingen aangebracht o.a. restrictors in het inlaatkanaal om de wagens aan de Zwitserse eisen te laten voldoen voordat deze naar Zwitserland werden vervoerd.Vanzelfsprekend ging daarbij ook een gedeelte van het vermogen verloren.
Wat er bij verschillende merken allemaal veranderd werd/word weet ik niet...maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Hieronder nog wat import info.
https://www.automotiveimport.nl/import- ... witserland
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- Gerard1977
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 dec 2013 18:14
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
Bedankt voor de nuttige reacties en het meedenken.
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
De 3.0 is samen met (of misschien net iets minder) 2.0 atmosferisch motoren de meest betrouwbare die Subaru heeft gebouwd de voorbije 20 jaar. Een 2.5 turbo heeft een grotere kans op problemen met koppakkingen.
Als je graag sportief rijdt en je motor aanpast (beetje tunen, spelen met turbo's en intercoolers etc), dan zou ik de 2.5T kiezen, wil je graag een betrouwbare motor met nagenoeg evenveel vermogen, maar net wat minder punch (met de nadruk op 'net'), kies dan de 3.0. De 3.6 is zeker ook een mooie optie.
Als je er een caravan mee wil gaan trekken, kies dan zeker de 3.0, koppel ligt mooi verspreidt in het toerengebied.
Als je graag sportief rijdt en je motor aanpast (beetje tunen, spelen met turbo's en intercoolers etc), dan zou ik de 2.5T kiezen, wil je graag een betrouwbare motor met nagenoeg evenveel vermogen, maar net wat minder punch (met de nadruk op 'net'), kies dan de 3.0. De 3.6 is zeker ook een mooie optie.
Als je er een caravan mee wil gaan trekken, kies dan zeker de 3.0, koppel ligt mooi verspreidt in het toerengebied.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- Gerard1977
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 dec 2013 18:14
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
Vandaag een nieuwe Subaru gekocht. Het is een Subaru Legacy 3.0 geworden uit 2005 met ca. 185.000 km op de teller.
Wat een heerlijke rij ervaring is dat zeg! Erg blij mee!
Nogmaals heel erg bedankt voor het advies en meedenken!
Gr. Gerard van Buuren
Wat een heerlijke rij ervaring is dat zeg! Erg blij mee!
Nogmaals heel erg bedankt voor het advies en meedenken!
Gr. Gerard van Buuren
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
Veel rijplezier ermee.
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Outback 2.5 Turbo 2011 of outback 3.0 (modelreeks daarvoor)
Zie het nu pas, gefeliciteerd. Prachtige wolf in schaapskleren.