quikfit schreef:DucATIRadeon schreef:en met droog weer zelfs met de huidige 30graden nog steeds goede grip.
in NL zullen we voorlopig geen 40graden bereiken
Ik doelde op de wegdek temperatuur...die gaat al gauw richting 50 graden als de buitentemperatuur 30 graden is en de zon er op staat.
Maar als mensen het interessant vinden om op winterbanden te rijden in de zomer...
https://www.anwb.nl/auto/themas/winterb ... or-kan-dat
Gr. Quikfit
voor mij dus de middenweg: de Michelin Cross Climate zijn all-season banden...
de geolandars gaan langer mee dan de all-season banden, dat wordt ondersteunt door het ANWB verslag.
echter, en wederom afkloppen, doen de cross climates het beter dan de geolandars die standaard op de outback 2015 zijn gemonteerd, in mijn beleving in elke aspect en weersomstandigheden.
overigens, ik geef mijn bevindingen aan en ga niet blind staren op de verslagen, hoe goed ze ook wel niet zijn en bedoeld.
dit is geen aanval of kritiek op quickfit of wie dan ook, dont get me wrong!
het is voor mij, net als hummie in zn eerdere betoog mbt aankoop autos, zien/ervaren is geloven/leren en dat deel ik met jullie.
mbt olie: ik meen dat de huidige (high- performance) motorblokken hele ruime toleranties hebben met joekels van oliepompen, om te zorgen dat de motoren met koude motor niet vastlopen en alsnog (bijna) vol vermogen kunnen leveren, ook met nieuw-rijden lage toeren...
doe maar wat in het boekje staat aanbevolen, ze hebben zelf al lang dat soort experimenten uitgevoerd, waarom wiel opnieuw uitvinden? tuurlijk, als er beter/goedkoper is met minstens dezelfde "prestaties", doen!
nu ga ik met bordeel sluipers richting schuur om aan de KTM te knutselen, groter/moderner blok in gelepeld met de nodige aanpassingen.