Weer inhouden

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 2104
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk -Nissan Pixo 2010 1.0 68pk

Re: Weer inhouden

Berichtdoor quikfit » 31 Mar 2018 20:55

Dan weet je nu wat je moet doen. ;)

Gr. Quikfit :mrgreen:
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 2104
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk -Nissan Pixo 2010 1.0 68pk

Re: Weer inhouden

Berichtdoor quikfit » 04 Apr 2018 17:36

Al een nieuwe gehaald/gemonteerd?
En meet je daar wel een voltage?

Gr. Quikfit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ted
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 Nov 2016 20:24
Type auto: Subaru Legacy 2.0 CVT Wagon voorheen VolvoV50 2.0 D gechipt 200pk en VW EOS 1.6 fsi
Locatie: Hoogerheide

Re: Weer inhouden

Berichtdoor Ted » 17 Mei 2018 22:09

Op 4 mei heb ik bij Subaru de cvt olie laten verversen en de olie van de differentielen. Tijdens het rijden hoorden zij een rammel alsof de stabilisatoren kapot waren. Bleek niet het geval. Nadere controle leerde dat et een uitlaatsteun was afgebroken en dat de uitlaat iets doorrhing. Hier ontdekten zij ook een scheur in de cat. Vermoedelikk door het doorhangen. Steun weer vastgelast en de scheur in het catalysatorhuis ook. Volgens de dealer heeft de auto daar lucht aangezogen, die de foutcodes hebben veroorzaakt.

Hopelijk is dit de oorzaak geweest. Vooralsnog 14 dagen probleemloos
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 2104
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk -Nissan Pixo 2010 1.0 68pk

Re: Weer inhouden

Berichtdoor quikfit » 17 Mei 2018 22:10

:okeee:
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 297
Lid geworden op: 01 Jun 2010 11:45
Type auto: Outback 2.5i CVT Exclusive G3 2010; (Legacy Touring 2.0R Executive G3 2007 )
Locatie: Brug bij Schagen

Re: Weer inhouden

Berichtdoor Mr.Q » 18 Mei 2018 08:38

Top, dat je dit even vermeld.
Hopelijk blijf je nu probleemloos.

Greetz, Q

Waarom heb je de CVT-olie ververst? (is toch lifetime)
Ik heb nl. de originele olie er nog in zitten (Km-stand: 180k)
Wat is jouw Km-stand?

PS. met de app "ActiveOBD" kan je oa. de Automatic transmission (AT / CVT) Oil deterioration degree en de AT/CVT Fluid temperature uitlezen.
https://play.google.com/store/apps/deta ... .app&hl=nl
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 2104
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk -Nissan Pixo 2010 1.0 68pk

Re: Weer inhouden

Berichtdoor quikfit » 18 Mei 2018 13:17

Mr.Q schreef:PS. met de app "ActiveOBD" kan je oa. de Automatic transmission (AT / CVT) Oil deterioration degree en de AT/CVT Fluid temperature uitlezen.
https://play.google.com/store/apps/deta ... .app&hl=nl


Ja...dan smeer je wat bakolie op je scherm en de App doet de rest....net als met zo'n koelvloeistofmeter. :lol: :lol: :lol: :lol:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ted
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 Nov 2016 20:24
Type auto: Subaru Legacy 2.0 CVT Wagon voorheen VolvoV50 2.0 D gechipt 200pk en VW EOS 1.6 fsi
Locatie: Hoogerheide

Re: Weer inhouden

Berichtdoor Ted » 18 Mei 2018 15:14

Ik heb het nagevraagd en Subaru Nederland geeft aan dat het lifetime is. Maar op het amerikaanse Outback forum lees je weer dat de olie iedere 100k ververst wordt. Ik heb maar besloten te verversen. Jan Hop in Roosendaal houdt ook 100k aan voor de CVT en 60K voor de diffs.
De auto pakt nu enorm soepel maar ik weet dus niet of dit ligt aan het verversen van de olie of aan het gerepareerde scheurtje in de uitlaat.
Het constante hobbelen in lage toeren wat ik al vaker beschreven heb is ook weg. Olie?, scheurtje? of combinatie?
Ik ben in ieder geval erg blij. Mijn kmstand is 179.000

Antwoord Subaru:
Inderdaad schrijf Subaru geen olieverversingen meer voor, voor de CVT transmissie.
Tijdens her normale verversen van een automatische transmissie vervangt men ongeveer 4 liter van de 16 liter die er in zit en dit doet met om slijtdeeltjes van de koppelingsplaten in de transmissie uit te spoelen.
De CVT transmissie heeft geen koppelingsplaten meer in de transmissie en hoeft deze deeltjes er niet meet uit te spoelen.
Spoelen kan geen kwaad als er maar gebruik gemaakt wordt van de juiste CVT vloeistof.

Overleg hoierover met uw dealer, deze heeft de juiste vloeistof op voorraad.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 369
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: Weer inhouden

Berichtdoor hummie » 18 Mei 2018 16:55

Mooi dat je probleem opgelost lijkt.

Wat de CVT olie betreft een klein algemeen attentiepuntje.
Ook lifetime is geen volledige zekerheid voor gegarandeerd eindeloos gebruik, of in elk geval hooguit bij normaal gebruik.
Als je je bak/olie een keer flink oververhit rijdt verbrand je olie, kun je lifetime vergeten en kun je gaan verversen. Dit had ik bij mijn vorige auto (geen subaru). Bleef daarna problemen geven totdat de olie vervangen was.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫

Terug naar “Motoren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten