Starten duurt lang, tenzij in 2 keer.

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gieleuh
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2016 17:41

Starten duurt lang, tenzij in 2 keer.

Bericht door Gieleuh »

Hallo allemaal.

Mijn vader heeft een legacy 2007 gekocht met een ej20f motor en lpg. Nu merkte ik dat het koud starten best wat lang duurt en ik kan dit fenomeen eigenlijk vergelijken met mijn legacy 2.5 2003 op Lpg, waar ik steeds in 2 keer start. Even wat schetsen;

- Normaal koud starten duurt 5a6 sec, soms zelfs veel langer, klinkt echt niet juist. Mijn Legacy 2.0GT (niet op gas) start bij eerst toer.

- Met mijn trukje start hij wel direct; Heel even startmotor aanspreken en wachten tot die stil staat en dan nogmaals starten. Dan springt ie meteen aan. Hetzelfde dus met mijn vader zijn legacy.

Kan het zijn dat de benzine toevoer leiding drukloos wordt? Springt de benzinepomp ook op bij contactsleutel op on (bij de 2.0gt vhoor je die opspringen)? Zit er een terugslagklep op de toevoer? Hetzelfde gebeurt als ik motor stop op benzine en dan lange tijd later start. Of is er wat anders aan de hand?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Starten duurt lang, tenzij in 2 keer.

Bericht door erichendri »

Ja, er zit een terugslag op.
Mischien contact aan, 2 sec wachten.
Contact uit en weer aan en meteen starten.
Controleren of hij drukloos wordt kan met een drukmeter bij de garage.
Keuze is dan; koop ik een nieuwe pomp of blijf ik er mee doorrijden.

Eric
Gieleuh
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2016 17:41

Re: Starten duurt lang, tenzij in 2 keer.

Bericht door Gieleuh »

Paar keer contact aan en wachten heb ik reeds geprobeerd maar hoor nooit een benzinepomp opspringen en heeft nadien nog lange tijd nodig.

Waar zit die terugslag klep? Motor is er wel eens uit geweest voor revisie kleppen/koppakking. Misschien iets niet juist gemonteerd?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5613
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Starten duurt lang, tenzij in 2 keer.

Bericht door erichendri »

Klepje zit op de pomp meestal.

Eric
Plaats reactie