Starten duurt lang, tenzij in 2 keer.
Geplaatst: 20 feb 2018 20:18
Hallo allemaal.
Mijn vader heeft een legacy 2007 gekocht met een ej20f motor en lpg. Nu merkte ik dat het koud starten best wat lang duurt en ik kan dit fenomeen eigenlijk vergelijken met mijn legacy 2.5 2003 op Lpg, waar ik steeds in 2 keer start. Even wat schetsen;
- Normaal koud starten duurt 5a6 sec, soms zelfs veel langer, klinkt echt niet juist. Mijn Legacy 2.0GT (niet op gas) start bij eerst toer.
- Met mijn trukje start hij wel direct; Heel even startmotor aanspreken en wachten tot die stil staat en dan nogmaals starten. Dan springt ie meteen aan. Hetzelfde dus met mijn vader zijn legacy.
Kan het zijn dat de benzine toevoer leiding drukloos wordt? Springt de benzinepomp ook op bij contactsleutel op on (bij de 2.0gt vhoor je die opspringen)? Zit er een terugslagklep op de toevoer? Hetzelfde gebeurt als ik motor stop op benzine en dan lange tijd later start. Of is er wat anders aan de hand?
Mijn vader heeft een legacy 2007 gekocht met een ej20f motor en lpg. Nu merkte ik dat het koud starten best wat lang duurt en ik kan dit fenomeen eigenlijk vergelijken met mijn legacy 2.5 2003 op Lpg, waar ik steeds in 2 keer start. Even wat schetsen;
- Normaal koud starten duurt 5a6 sec, soms zelfs veel langer, klinkt echt niet juist. Mijn Legacy 2.0GT (niet op gas) start bij eerst toer.
- Met mijn trukje start hij wel direct; Heel even startmotor aanspreken en wachten tot die stil staat en dan nogmaals starten. Dan springt ie meteen aan. Hetzelfde dus met mijn vader zijn legacy.
Kan het zijn dat de benzine toevoer leiding drukloos wordt? Springt de benzinepomp ook op bij contactsleutel op on (bij de 2.0gt vhoor je die opspringen)? Zit er een terugslagklep op de toevoer? Hetzelfde gebeurt als ik motor stop op benzine en dan lange tijd later start. Of is er wat anders aan de hand?