ECU resetten Forester SF 1999

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: ECU resetten Forester SF 1999

Bericht door wivoorst »

SP-Boxer:
Ik meende idd dat de problemen langzaam de wereld uit waren totdat de ABS écht problemen ging geven (is wel makkelijk op te lossen) en toch het kraken niet volledig was verdwenen.
De wagen helemaal van de grond af: de cilinders van remblokken heb ik ingeduwd zodat hij weer vrij liep, en... geen gekraak; in alle standen met motor aan en uit, stuur strak naar buiten en binnen. Ik ben er dus nog steeds niet uit wat het eigenlijke probleem was/is. Misschien al die tijd de abs wel. .. Hoewel het gekraak bij scherpe bochten duidelijk van achteren kwam.
Toen kwam Frenz met de melding dat hij nog een oude had staan die vlgs een monteur ws een gescheurde koppakking had of gescheurde kop want liep op 3 cil.. Wel een handgeschakelde. Deze aangeschaft voor een zeeeeeer vriendelijke prijs. Bleek later een bougiekabel. De uitlaat moet gerepareerd en nog wat andere dingetjes. Helaas geen lpg en CC. De CC bouw ik ws over en anders zet ik er een Waeco in, heel goede ervaring mee.
https://www.conrad.nl/nl/cruise-control ... 51329.html
Het was wikken / wegen. Handgeschakeld voor echt ruw terrein heeft algemene voorkeur, automaat kan ook goed daar niet van. Maar als ik na de barrelchallenge echt lange reizen ga maken zoals gepland dan is automaat niet de beste keuze ivm slepen en reparatie enzo. Ik heb veel geleerd en ga nu deze 'updaten'... de tent heb ik al ontworpen en inbouw keukentje netzo evenals ophanging reservewiel achterop. Iig genoeg te doen.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 180
Lid geworden op: 14 aug 2017 22:55

Re: ECU resetten Forester SF 1999

Bericht door wivoorst »

Eric:
Heb ook soortgelijke gezien op pinterest: (ws eerst registreren)

https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... &term_meta

Maar aanhanger lijkt mij niet jofel in de bergen...;- ) Wel geinig! Maar mijn wagen moet een soort van camper voor ruw terrein worden. met slaapplaatsen voor 4 pers. 2 inside 2 on the roof. In de Alpen scheuren over landweggetjes enzo. Maar niet zo snel meer in een tankgat. In ieder geval eerst de diepte peilen, hahahahh
Alles leek perfect te gaan totdat er een tankgat opdook... beter neerdook.
Alles leek perfect te gaan totdat er een tankgat opdook... beter neerdook.
In de nabije toekomst ga ik een paar tenten bouwen van camouflagedoek. Hefdak net als Westfalia. Anti-condenssyteem, met 12v warmtewisselaar.

Ik begin binnenkort een nieuw topic maar dan mbt bouwen.
Allemaal bedankt!!!

Moderator: mag slotje op.
Plaats reactie