Subaru forester 1999/automaat
Subaru forester 1999/automaat
Hallo,
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag en weet wat de eventuele reparatiekosten zijn.
Mijn auto heeft sinds kort wat vermogenverlies en ik hoor een licht tik vanuit het motorblok komen. Vooral bij een koude start doet het probleem zich voor. Naarmate de auto meer op temperatuur is verdwijnt het meer naar de achtergrond...maar wel aanwezig.
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag en weet wat de eventuele reparatiekosten zijn.
Mijn auto heeft sinds kort wat vermogenverlies en ik hoor een licht tik vanuit het motorblok komen. Vooral bij een koude start doet het probleem zich voor. Naarmate de auto meer op temperatuur is verdwijnt het meer naar de achtergrond...maar wel aanwezig.
Re: Subaru forester 1999/automaat
Ik vermoed kantelende zuigers..kan het blok oud mee worden
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Subaru forester 1999/automaat
Vermogensverlies en de tik in het blok zijn gelijktijdig onstaan?
Olie gepeilt? Koelvloeistofniveau oké?
Gr. Quikfit
Olie gepeilt? Koelvloeistofniveau oké?
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Subaru forester 1999/automaat
Weet ik niet..motor wordt tijdens rijden niet te heet..maar ga morgen checken
Re: Subaru forester 1999/automaat
En ja..tegelijkertijd ontstaan.
Re: Subaru forester 1999/automaat
welk type motorblok ??
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Subaru forester 1999/automaat
2.0 benzine motor
Re: Subaru forester 1999/automaat
Hmm...is natuurlijk moeilijk vanachter een toetsenbord...ik zou sowieso de klepdeksels eens verwijderen om te kijken of de kleppen hun werk goed doen (klepspeling en nokkenas goed ) en of er niet een klepveer of iets dergelijks gebroken is
Ook een puntje van aandacht wat ik zou nakijken is of de distributie op tijd staat Mocht deze een paar tanden versprongen zijn...dan heeft een klep kennis gemaakt met de zuiger.
Rijden zou ik niet doen met een auto die vermogensverlies heeft en een tik produceert
Olie aftappen en controleren op slijpsel of stukjes metaal.
Gr. Quikfit.
Ook een puntje van aandacht wat ik zou nakijken is of de distributie op tijd staat Mocht deze een paar tanden versprongen zijn...dan heeft een klep kennis gemaakt met de zuiger.
Rijden zou ik niet doen met een auto die vermogensverlies heeft en een tik produceert
Olie aftappen en controleren op slijpsel of stukjes metaal.
Gr. Quikfit.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157