Pendelen bij stationair draaien

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 Aug 2017 22:55
Type auto: Subaru Forester SF 1999, Dethleffs RT 2006

Re: Pendelen bij stationair draaien

Berichtdoor wivoorst » 01 Jan 2018 23:51

Dit topic kan gesloten worden
Gebruikersavatar
wivoorst
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 Aug 2017 22:55
Type auto: Subaru Forester SF 1999, Dethleffs RT 2006

Re: Pendelen bij stationair draaien

Berichtdoor wivoorst » 08 Jan 2018 14:23

Mag slotje op.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 3883
Lid geworden op: 10 Nov 2008 23:52
Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7GLi MY97
Locatie: Veldhoven
Contact:

Re: Pendelen bij stationair draaien

Berichtdoor SP-Boxer » 08 Jan 2018 15:35

Zo werkt dat niet bij technische topics. Deze blijven gewoon open voor mensen die ooit soortgelijke problemen zullen hebben.
"I feel Legacy"
dj rene
Berichten: 494
Lid geworden op: 22 Jul 2013 07:48
Type auto: FT Bonito en een VW T4
Locatie: Workum (Friesland)

Re: Pendelen bij stationair draaien

Berichtdoor dj rene » 20 Jan 2018 13:35

Het uitlezen kan nog makkelijker.
Als dit een SSM1 protocol auto is dan heb je ergens ter hoogte van je gaspedaal/rempedaal bediening 2 zwarte stekkertjes en 2 groene stekkertjes naast de stekker die lijkt op die van de OBDII aansluiting (maar is het niet).
Klik de 2 zwarte stekkertjes in elkaar en zet je auto alleen op contact en niet starten.
nu gaat je check engine lampje waarschijnlijk in een bepaald patroon knipperen.
Eerst een paar keer langzaam en dan een paar keer snel.
Dit is een code.
Er kunnen meerdere codes achter elkaar zitten.

Zal even proberen een plaatje bij te voegen van de stekkers die ik bedoel.
De locatie van de stekkers ben ik niet zeker van bij een forester.
Bij een Legacy en Impreza zit hij wel op deze plaats.

Je zegt dat je een foutmelding hebt na je ongevalletje met een doek die in het inlaat systeem is gezogen.
Ik vermoed dat je stationair regelklep nu niet goed werkt en waarschijnlijk vies is of een paar draadjes van de doek er in vast zitten.
Hierdoor kan hij niet goed regelen.



Groet René Hofstede
Evolution Speed Barn

Ps.
Er zitten ook 2 Word bestandjes bij over hoe het uitlezen werkt en een bestandje met foutcodes.
Bijlagen
Trouble Codes 1988 and later models with Multi-Point Fuel Injection (including Legacy).doc
(30.5 KiB) 14 keer gedownload
Zelf uitlezen van je ECU met behulp van het Check Engine Lampje.docx
(208.98 KiB) 15 keer gedownload
IMG_20150424_200148.jpg
dj rene
Berichten: 494
Lid geworden op: 22 Jul 2013 07:48
Type auto: FT Bonito en een VW T4
Locatie: Workum (Friesland)

Re: Pendelen bij stationair draaien

Berichtdoor dj rene » 20 Jan 2018 13:41

Oeps niet goed genoeg gelezen.
Dacht dat dit topic 1 pagina had.
Riet dus, en het probleem is al opgelost.
Sorry. :oops: :oops: :oops:

Terug naar “Motoren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast