Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Dag allen,
Vandaag heb ik de auto bij de dealer opgehaald, waar de bougies zijn vervangen vanwege klachten die ik ervaarde bij het rijden. De auto houdt bij lage toeren (vanaf 2000 toeren tot 3500 toeren) in bij het forser willen accelereren. De auto klimt langzaam op in zijn toeren wat niet vloeiend verloopt en dan aanvoelt alsof het volledige vermogen niet aangesproken kan worden. Vanaf 3400 -3500 toeren is het alsof er niets aan de hand is en merk je dat het volledige vermogen aangesproken/gebruikt wordt en gaat de auto als een "speer".
Op het advies van de monteur na een proefrit gemaakt te hebben, zijn de bougies vervangen om vanuit de basis te beginnen.
Helaas heeft deze diagnose niet tot het gewenste resultaat geleidt en blijft de auto bij het forser accelereren inhouden. Volgens de monteur loopt de motor wel erg mooi en doet de motor het goed bij gedoseerd gas geven (het is geen turbo). Ik ben echter van mening dat ook bij lagere toerentallen (vanaf 2000 toeren en juiste versnelling) bij het dieper het gaspedaal intrappen ook een mooie gelijkmatige versnelling moet kunnen plaatsvinden zonder inhouden. Wat zijn de ervaringen van medegebruikers (2ltr non turbo)? Trekt de auto bij jullie wel of niet gelijkmatig op bij forser accelereren? Als dit normaal is dan hoef ik niet verder te zoeken, alleen kan me dat niet goed voorstellen maar heb geen referentie kader bij deze auto.
Ik ben enigszins geschrokken van de kosten van het alleen vervangen van de bougies. Als dit het probleem zou hebben opgelost zou ik hier niet over vallen, maar ik wil niet een financiële cashcow worden door van alles te gaan vervangen wat niet tot een oplossing leidt. Bij het uitlezen worden er geen storingsmeldingen weergegeven, de lambda sondes (voor en achter) zijn door de vorige eigenaar bij de dealer vervangen.
Mogelijk hebben jullie zelf hiermee ervaringen gehad in het verleden of zijn er inzichten die hopelijk tot een oplossing kunnen leiden. Zou een octaangehalte van 98 Ron mogelijk een verbetering kunnen geven en ook een indicatie waar het probleem gezocht zou moeten worden??
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Robert Jan
Vandaag heb ik de auto bij de dealer opgehaald, waar de bougies zijn vervangen vanwege klachten die ik ervaarde bij het rijden. De auto houdt bij lage toeren (vanaf 2000 toeren tot 3500 toeren) in bij het forser willen accelereren. De auto klimt langzaam op in zijn toeren wat niet vloeiend verloopt en dan aanvoelt alsof het volledige vermogen niet aangesproken kan worden. Vanaf 3400 -3500 toeren is het alsof er niets aan de hand is en merk je dat het volledige vermogen aangesproken/gebruikt wordt en gaat de auto als een "speer".
Op het advies van de monteur na een proefrit gemaakt te hebben, zijn de bougies vervangen om vanuit de basis te beginnen.
Helaas heeft deze diagnose niet tot het gewenste resultaat geleidt en blijft de auto bij het forser accelereren inhouden. Volgens de monteur loopt de motor wel erg mooi en doet de motor het goed bij gedoseerd gas geven (het is geen turbo). Ik ben echter van mening dat ook bij lagere toerentallen (vanaf 2000 toeren en juiste versnelling) bij het dieper het gaspedaal intrappen ook een mooie gelijkmatige versnelling moet kunnen plaatsvinden zonder inhouden. Wat zijn de ervaringen van medegebruikers (2ltr non turbo)? Trekt de auto bij jullie wel of niet gelijkmatig op bij forser accelereren? Als dit normaal is dan hoef ik niet verder te zoeken, alleen kan me dat niet goed voorstellen maar heb geen referentie kader bij deze auto.
Ik ben enigszins geschrokken van de kosten van het alleen vervangen van de bougies. Als dit het probleem zou hebben opgelost zou ik hier niet over vallen, maar ik wil niet een financiële cashcow worden door van alles te gaan vervangen wat niet tot een oplossing leidt. Bij het uitlezen worden er geen storingsmeldingen weergegeven, de lambda sondes (voor en achter) zijn door de vorige eigenaar bij de dealer vervangen.
Mogelijk hebben jullie zelf hiermee ervaringen gehad in het verleden of zijn er inzichten die hopelijk tot een oplossing kunnen leiden. Zou een octaangehalte van 98 Ron mogelijk een verbetering kunnen geven en ook een indicatie waar het probleem gezocht zou moeten worden??
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Robert Jan
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
De bougies zijn dure jongens maar gaan geloof ik 100.000 km mee,ik vervang ze wel wat eerder.Linksachter is klote bij te komen
Benzinefilter in de tank wel eens vervangen Een verzadigd filter resulteert in een arm mengsel Brandstofdruk gemeten
Geen rammeltjes die opgepikt worden door de knocksensor
Stekkers schoon Vacuümslangen gecontroleerd
Bobines
Gr. Quikfit
Benzinefilter in de tank wel eens vervangen Een verzadigd filter resulteert in een arm mengsel Brandstofdruk gemeten
Geen rammeltjes die opgepikt worden door de knocksensor
Stekkers schoon Vacuümslangen gecontroleerd
Bobines
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Gezien de km stand en het lastig vervangen was voor de monteur de eerste vermoeden om hier naar te gaan kijken.quikfit schreef:De bougies zijn dure jongens maar gaan geloof ik 100.000 km mee,ik vervang ze wel wat eerder.Linksachter is klote bij te komen
Benzinefilter in de tank wel eens vervangen Een verzadigd filter resulteert in een arm mengsel Brandstofdruk gemeten
Geen rammeltjes die opgepikt worden door de knocksensor
Stekkers schoon Vacuümslangen gecontroleerd
Bobines
Gr. Quikfit
Mogelijk dat de vorige dealer deze niet had vervangen vanwege deze reden.
Volgens de monteur waren deze wel goed onderhouden en tijdig vervangen.
Er is geen historie of het benzine filter is vervangen in het verleden. Als ik een rijker mengsel zou gaan gebruiken (98 Ron / V shell power) en beter resultaat zou geven, kan ik dan de conclusie trekken dat het brandstof filter een eerste indicatie is?
Groet,
RJ
- boswachterfan
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Is hij al eens uitgelezen? Dat is meestal het eerste wat de kenners hier adviseren. Benzinegebrek twijfel ik aan, want dan zou hij op hoge toeren toch ook niet goed lopen? Wellicht geeft hij een foutcode, dan is het zoeken makkelijker.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Ik ben vergeten dat erbij te vermelden. De auto is uitgelezen en hierin kwamen geen foutcodes naar voren.boswachterfan schreef:Is hij al eens uitgelezen? Dat is meestal het eerste wat de kenners hier adviseren. Benzinegebrek twijfel ik aan, want dan zou hij op hoge toeren toch ook niet goed lopen? Wellicht geeft hij een foutcode, dan is het zoeken makkelijker.
Daarnaast heeft er gisteren een software update plaatsgevonden i.v.m. een verouderde versie.
Groeten,
RJ
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
''Er is geen historie of het benzine filter is vervangen in het verleden. Als ik een rijker mengsel zou gaan gebruiken (98 Ron / V shell power) en beter resultaat zou geven, kan ik dan de conclusie trekken dat het brandstof filter een eerste indicatie is?''
95RON of 98RON heeft niets te maken met het ''rijk of arm lopen'' de lambdasonde regelt het lucht/brandstof mengsel(uitlezen )...98RON heeft een hogere klopvastheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
https://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal
Met het tanken van 98RON zou je hoogstens een niet goed/perfect functionerende knocksensor kunnen ontmaskeren,maar dan moet de auto (echt) merkbaar beter rijden na het tanken van 98RON.
''Bij steeds meer tankstations kan men nog alleen benzine in twee soorten tanken, namelijk euro 95 en super 98. Deze laatste is benzine met een hogere klopvastheid. Men tankt liever geen Euro 95 in auto's die Super 98 nodig hebben, omdat de verbranding in de cilinders ongecontroleerd zal plaatsvinden en de auto kan gaan pingelen, waardoor er beschadiging kan optreden. Omgekeerd mag wel, maar is niet nuttig. De meeste moderne injectiemotoren zijn uitgevoerd met klop- of pingelherkenning. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een brandstof met een lager octaangetal zal het motormanagement bij pingelen ingrijpen. Dit kan door het ontstekingstijdstip minder te vervroegen. Deze ingreep gaat echter ook gepaard met een vermindering van het rendement'' BRON:Wiki
Het is verstandig om op vakantie met zware belading(bijv. bagage/personen/caravan) en hoge snelheden 98RON of hoger te tanken.(in Duitsland kan je langs de autobahn 100 of 102 tanken)
Zelf heb ik ook verbetering gemerkt na het vervangen van de 2 luchtkleppen...maar ik kreeg af en toe een MIL melding ''klep open of zit vast''
Rijd de auto beter met een volle tank
Wat betreft die Update,daar had een ander forumlid(adele1953) het ook over en ik heb gevraagd wat dat inhield...maar nooit antwoord gekregen.
Rijd ie beter of slechter na de Update
Gr. Quikfit
95RON of 98RON heeft niets te maken met het ''rijk of arm lopen'' de lambdasonde regelt het lucht/brandstof mengsel(uitlezen )...98RON heeft een hogere klopvastheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
https://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal
Met het tanken van 98RON zou je hoogstens een niet goed/perfect functionerende knocksensor kunnen ontmaskeren,maar dan moet de auto (echt) merkbaar beter rijden na het tanken van 98RON.
''Bij steeds meer tankstations kan men nog alleen benzine in twee soorten tanken, namelijk euro 95 en super 98. Deze laatste is benzine met een hogere klopvastheid. Men tankt liever geen Euro 95 in auto's die Super 98 nodig hebben, omdat de verbranding in de cilinders ongecontroleerd zal plaatsvinden en de auto kan gaan pingelen, waardoor er beschadiging kan optreden. Omgekeerd mag wel, maar is niet nuttig. De meeste moderne injectiemotoren zijn uitgevoerd met klop- of pingelherkenning. Zodra er gebruik wordt gemaakt van een brandstof met een lager octaangetal zal het motormanagement bij pingelen ingrijpen. Dit kan door het ontstekingstijdstip minder te vervroegen. Deze ingreep gaat echter ook gepaard met een vermindering van het rendement'' BRON:Wiki
Het is verstandig om op vakantie met zware belading(bijv. bagage/personen/caravan) en hoge snelheden 98RON of hoger te tanken.(in Duitsland kan je langs de autobahn 100 of 102 tanken)
Zelf heb ik ook verbetering gemerkt na het vervangen van de 2 luchtkleppen...maar ik kreeg af en toe een MIL melding ''klep open of zit vast''
Rijd de auto beter met een volle tank
Wat betreft die Update,daar had een ander forumlid(adele1953) het ook over en ik heb gevraagd wat dat inhield...maar nooit antwoord gekregen.
Rijd ie beter of slechter na de Update
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Vandaag de caravan opgehaald en wat meer km gemaakt en merkte op dat de auto steeds soepeler ging rijden. Het is nu bijna zo dat tijdens het accelereren de motor niet meer inhoud en veel gelijkmatiger versneld :P . Het vreemde is dat ik die ervaring gisteren absoluut niet had toen ik de auto van de garage ophaalde en terug naar huis reed (5 km). Of dit te maken heeft met een warme of koude motor moet ik morgen nog maar eens ervaren, maar hopelijk blijven de klachten achterwege en kan ik binnenkort zeggen dat het in zijn geheel weg is.....
@ Quikfit, de auto rijdt niet beter of slechter met een volle tank, dit was continue aanwezig. Wat betreft de update kon de monteur mij ook weinig van vertellen, alleen dat er een nieuwere versie was dan dat er in mijn auto zat. De auto reed vandaag merkbaar beter, maar ik kan niet aangeven of dit geheel door de update komt omdat de bougies ook gelijktijdig vervangen zijn. Overigens de oude bougies waren nog niet helemaal op, deze zijn volgens de monteur in het verleden tijdig vervangen.
Groeten,
RJ
@ Quikfit, de auto rijdt niet beter of slechter met een volle tank, dit was continue aanwezig. Wat betreft de update kon de monteur mij ook weinig van vertellen, alleen dat er een nieuwere versie was dan dat er in mijn auto zat. De auto reed vandaag merkbaar beter, maar ik kan niet aangeven of dit geheel door de update komt omdat de bougies ook gelijktijdig vervangen zijn. Overigens de oude bougies waren nog niet helemaal op, deze zijn volgens de monteur in het verleden tijdig vervangen.
Groeten,
RJ
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Auto moest zich waarschijnlijk nog ''inleren''...gebeurd ook als je de accupool los haalt.
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Rijk of arm heeft niks met 95 of 98 te maken.
98 bevat iets meer energie waardoor het net lijkt of de motor sterker is.
Maar iets anders, waar woon je?
Welke bougies zijn er in gekomen.
Wat voor subaru heb je en welk bouwjaar.
Eric
98 bevat iets meer energie waardoor het net lijkt of de motor sterker is.
Maar iets anders, waar woon je?
Welke bougies zijn er in gekomen.
Wat voor subaru heb je en welk bouwjaar.
Eric
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Hoi Eric,erichendri schreef:Rijk of arm heeft niks met 95 of 98 te maken.
98 bevat iets meer energie waardoor het net lijkt of de motor sterker is.
Maar iets anders, waar woon je?
Welke bougies zijn er in gekomen.
Wat voor subaru heb je en welk bouwjaar.
Eric
Ik ben woonachtig in Veenendaal en voor mijn werk veelvuldig in de omgeving van Utrecht (maar dan met de auto van de zaak).
Op de nota staat bij het vervangen van de bougies "Plug-Spark", ik heb het vermoeden dat dit de bougies van NGK zijn
Mijn Sub is van december 2005 (model 2006) met de EJ204 motor. Het betreft een geïmporteerde auto en daarna in het bezit is geweest van 1 eigenaar.
Groeten,
RJ
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Hallo,
Dus 158 pk motor en andere grille dan 2003/4?
In de nokkenasverstelling zit een klein gaas oliefiltertje dat nog wel eens verstopt is en vaak vergeten word om schoon te maken
Daardoor verstelt de timing van de nokkenas zich niet of niet voldoende met als gevolg tot 4000 toeren vooral inhouden en wellicht wat stotteren.
Dit was bij onze vorige steeds na het resetten weg maar kwam binnen 50 tot 200 km terug.
Het uiteindelijke gevolg was dat de verstelling kapot liep.
Wij hebben deze auto 8 maand na aankoop weer ingeruild op een 2004 125 pk. met minder kilometers die het nog steeds perfect doet.
Simpel omdat we geen vertrouwen meer hadden in deze auto.
Alles overigens, met voor ons volle tevredenheid, door de dealer opgelost. (Geen spot!)
IVM garantie: wees dus duidelijk naar de verkoper omdat de uiteindelijke reparaties meer gekost hebben dan de waarde van de auto......
Dus 158 pk motor en andere grille dan 2003/4?
In de nokkenasverstelling zit een klein gaas oliefiltertje dat nog wel eens verstopt is en vaak vergeten word om schoon te maken
Daardoor verstelt de timing van de nokkenas zich niet of niet voldoende met als gevolg tot 4000 toeren vooral inhouden en wellicht wat stotteren.
Dit was bij onze vorige steeds na het resetten weg maar kwam binnen 50 tot 200 km terug.
Het uiteindelijke gevolg was dat de verstelling kapot liep.
Wij hebben deze auto 8 maand na aankoop weer ingeruild op een 2004 125 pk. met minder kilometers die het nog steeds perfect doet.
Simpel omdat we geen vertrouwen meer hadden in deze auto.
Alles overigens, met voor ons volle tevredenheid, door de dealer opgelost. (Geen spot!)
IVM garantie: wees dus duidelijk naar de verkoper omdat de uiteindelijke reparaties meer gekost hebben dan de waarde van de auto......
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Voorste lambda sensor misschien? Was bij mijn auto de oorzaak van inhouden en er bij 3.500 a 4.000 rpm ineens vandoor gaan.
Na vervanging trekt de auto vloeiend door om er bij 3.500 rpm een schepje bovenop te doen dankzij de avcs (verstelbare kleptiming).
Na vervanging trekt de auto vloeiend door om er bij 3.500 rpm een schepje bovenop te doen dankzij de avcs (verstelbare kleptiming).
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Op kenteken besteld kreeg ik laatst bosch bougies.
Die heb ik laten ruilen voor ngk.
Geen goede ervaring gehad met bosch.
Eric
Die heb ik laten ruilen voor ngk.
Geen goede ervaring gehad met bosch.
Eric
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Bedankt voor jullie reacties en input/feedback.
Vandaag nog maar eens een rondje gereden om te kijken wat de stand van zaken is.
Al met al is er zeker een verbetering merkbaar en trekt de auto veel beter bij de lagere toeren en ook gelijkmatiger
Het is nog niet helemaal perfect, maar zeker een hele verbetering en zijn we op de goede weg. Hopelijk verdwijnt het naarmate er meer kilometers gemaakt worden in zijn geheel, als het met het inleren te maken heeft. Ik heb wel het idee, dat het met een koude motor iets meer op de voorgrond staat dan een warme motor maar durf dit nog niet met zekerheid te zeggen.
Groeten,
RJ
Vandaag nog maar eens een rondje gereden om te kijken wat de stand van zaken is.
Al met al is er zeker een verbetering merkbaar en trekt de auto veel beter bij de lagere toeren en ook gelijkmatiger
Het is nog niet helemaal perfect, maar zeker een hele verbetering en zijn we op de goede weg. Hopelijk verdwijnt het naarmate er meer kilometers gemaakt worden in zijn geheel, als het met het inleren te maken heeft. Ik heb wel het idee, dat het met een koude motor iets meer op de voorgrond staat dan een warme motor maar durf dit nog niet met zekerheid te zeggen.
Groeten,
RJ
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Moiste is als je weet of de bougies op 0.8 zijn afgesteld.
Onstekingsproblemen zijn bij koude motor vaker aanwezig.
Eric
Onstekingsproblemen zijn bij koude motor vaker aanwezig.
Eric
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Bougies moeten tussen de 1.0.-1,1 mm worden afgesteld...de turbo op 0,7-0,8 Staat op de sticker op de motorkap.
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Ik rij prima op 0.8 mm.
Eric
Eric
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
En ik hoop vooral prima te rijden.....
- boswachterfan
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Staan de kleppen ok? De mijne liep ook een tijdje rommelig stationair en niet lekker bij lage toeren. Er bleek een klep te strak te staan.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Dat is iets waar je bij problemen begint.
Luchtfilter idem dito.
Wat is wanneer gebeurt zeg maar.
Eric
Luchtfilter idem dito.
Wat is wanneer gebeurt zeg maar.
Eric
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Het probleem lijkt toch meer afkomstig te zijn geweest van de bougies.boswachterfan schreef:Staan de kleppen ok? De mijne liep ook een tijdje rommelig stationair en niet lekker bij lage toeren. Er bleek een klep te strak te staan.
De auto rijdt nu stukken beter en houdt bijna niet meer in, helemaal als de motor lekker warm is.
Ik hoop dat het straks helemaal weg is, maar anders zou ik (in mijn geval) overwegen de kabels en de bobine nog te vervangen.
Stationair loopt de auto erg mooi volgens de monteur.
Dealer geeft zelf aan dat controle op klepspeling bij benzine eigenlijk niet meer gedaan wordt en bij de benzine motor eigenlijk ook nooit voorkomt dat deze gesteld moeten worden.
Dit wordt vanuit meerdere kanten bevestigd. Auto op gas is natuurlijk een heel ander verhaal.
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Zitten 4 bobines rechtstreeks op de bougies,weet niet precies wat ze kosten maar 100 a 150 €uro p/st...dus als je geen melkkoe wilt zijn...
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Oeps, dan maar hopen dat die ingreep niet nodig isquikfit schreef:Zitten 4 bobines rechtstreeks op de bougies,weet niet precies wat ze kosten maar 100 a 150 €uro p/st...dus als je geen melkkoe wilt zijn...
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Al eens van die reinigingsbenzine getankt? (shell, bp) Dat wil ook wel eens helpen je brandstofsysteem en motor schoon te krijgen waardoor het benzinemengsel beter aangevoerd en verwerkt wordt. Ik doe dat standaard eens in de zoveel tijd.
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Ik heb al een reiniger toegevoegd in de hoop op verbetering, dit heeft helaas weinig geholpen. Dealer gaf aan dit standaard bij een onderhoudsbeurt toe te voegen.hummie schreef:Al eens van die reinigingsbenzine getankt? (shell, bp) Dat wil ook wel eens helpen je brandstofsysteem en motor schoon te krijgen waardoor het benzinemengsel beter aangevoerd en verwerkt wordt. Ik doe dat standaard eens in de zoveel tijd.
Ik weet niet of deze benzine echt iets toevoegt, of alleen maar iets toevoegt aan de portemonnee van de leverancier
Groeten,
RJ
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Reiniger toevoegen aan benzine heb ik geen ervaringen mee.ForRJ&S schreef:Ik heb al een reiniger toegevoegd in de hoop op verbetering, dit heeft helaas weinig geholpen
Ik bedoel die welke je gewoon kunt tanken bij shell en bp. die 'superbenzines'.
Ik ga er gemakshalve toch maar vanuit dat het altijd wel iets reinigt. Een andere auto van me heb ik er een keer soepeler mee gekregen, en ook hebben toevoegingen me al vaker geholpen.ForRJ&S schreef:Ik weet niet of deze benzine echt iets toevoegt, of alleen maar iets toevoegt aan de portemonnee van de leverancier
Moet natuurlijk altijd gezegd worden dat het noodgrepen zijn en er meestal nog wat anders speelt.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Een reiniger toevoegen aan de benzine zoals de garage doet heeft de
meeste effect als er nog een liter of 20 in de tank zit.
Heb het zelf nog nooit gebruikt maar ik tank eigenlijk alleen maar A merk benzine.
Meen dat de shell 95 ook een reiniger heeft.
Eric
meeste effect als er nog een liter of 20 in de tank zit.
Heb het zelf nog nooit gebruikt maar ik tank eigenlijk alleen maar A merk benzine.
Meen dat de shell 95 ook een reiniger heeft.
Eric
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Inmiddels nog wat meer kilometers gemaakt, ook in combinatie met de caravan erachter. Het rijden is steeds prettiger geworden en er valt eigenlijk niets meer op van het inhouden.
Het rijden met een caravan erachter voelt daarnaast ook veel rustiger aan dan met mijn andere auto van de werkgever die ook privé gebruikt wordt.
Al met al lijkt het erop dat het echt de bougies zijn geweest die de problemen hebben veroorzaakt.
Groeten,
RJ
Het rijden met een caravan erachter voelt daarnaast ook veel rustiger aan dan met mijn andere auto van de werkgever die ook privé gebruikt wordt.
Al met al lijkt het erop dat het echt de bougies zijn geweest die de problemen hebben veroorzaakt.
Groeten,
RJ
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Helemaal top!
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- boswachterfan
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Inhouden bij forser accelereren tot 3500 r/pm
Mooi. Ook dat je het even meldt.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik