luchtfilter 1.8spi motor

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door Dennis »

Ik heb een grote open luchtfilter op mijn 1.8 SPFI motor zitten. Nu houd mijn motor nog steeds in op benzine. Kan dit luchtfilter hier een oorzaak van zijn dat hij teveel lucht aanzuigt? Op LPG als ik deze helemaal opendraai heb ik geen last alleen blijft de motor erg hard stationair draaien omdat hij helemaal opengeschroefd staat. Stel ik de motor op LPG beter stationair af dan houd hij weer in en heeft hij geen trekkracht.
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door LeoneTurbo »

Wat doet je lambda?
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door Dennis »

LeoneTurbo schreef:Wat doet je lambda?
Hoe test ik dat wat hij doet?
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door LeoneTurbo »

Je kunt niet zomaar gas 'afstellen' zonder dat de auto aan een viergasmeter hangt! Je beinvloed op die manier het mengsel zonder dat je weet wat je doet, hiermee riskeer je ernstige motorschade (gesmolten zuigers/vastloper).
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door Dennis »

Tussen mijn slang van de verdamper naar de injector zit nog een klep met een schroef voor open en dicht te draaien. Deze zat er vroeger tussen volgens het lpg bedrijf om zuinig stationair te draaien beweerde men. Ik kan deze klep er ook gewoon tussen uithalen zonder schade aldus het bedrijf. als ik echter de klep er tussen uithaal dan loopt hij meer dan 1000 toeren stationair. en als ik hem wat dicht draai loopt hij netjes stationair maar houd de motor in. Ook op benzine houd de motor nog steeds in.
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door LeoneTurbo »

Als het zoveel invloed heeft dan doet het dus iets met je mengsel. Niet mee aanklooien maar meten is weten. Tipje mijnerzijds maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door Dennis »

Dan ga ik binnenkort maar eens langs de garage kijken wat die voor mij kunnen doen. Ik heb trouwens een andere lambdasonde gehaald deze heeft echter 2 witte draden en een zwarte. Op mijn motor zit 1 rode, 1 witte en 1 zwarte draad. Volgens de garage moet ik de zwarte op de zwarte doen en de andere 2 maken niets uit. Vraag mij af of dat ook zo is klopt dit?
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door Dennis »

Vanochtend naar de Subaru dealer Cito geweest. Men wilde de motor eerst op benzine nakijken en dan kon men vervolgens pas het gas afstellen. Men kreeg echter de benzine niet afgeregeld omdat de computer geen foutcode had. Hij draaid echter wel te hoog stationair. Ook nergens een vacuum lekage kunnen vinden. Na veel gekrabbel achter de oren gaan ze maandag met de technische dienst van Subaru Nederland bellen omdat men het een raadsel vind dat hij zo hard stationair draaid. Dus de LPG instalatie konden ze ook niet afstellen. grrrrr En op benzine houd de motor nog steeds dusdanig in dat zodra ik doorschakel naar een hogere versnelling de motor totaal niet reageerd op gas geven. :?
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door LeoneTurbo »

Heb je al eens de ECU gewisseld?
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: luchtfilter 1.8spi motor

Bericht door Dennis »

Ik heb een complete ruilmotor liggen alleen geen andere ECU. Dus die heb ik niet geruild.
Plaats reactie