Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Beste mensen,
ik heb van mijn originele EA82T de complete fuel rail afgetrokken en ik ga werken met een instelbare bezinedruk regelaar en nissan 300Z injectoren.
Nu moet ik vanaf de bezinedrukregelaar de leiding naar mn injectoren splitsen en naar de retour.
heeft IEMAND enig idee of weet iemand toevallig een "verdeler" te koop?
Alle ideeen zijn welkom!
(als er nog meer mensen geinteresseerd zijn in een benzinedrukregelaar? Er komt een pakketje aan uit china binnenkort en heb er 2 over, prijs weet ik nog niet, ligt eraan of de douane het zaakje onderschept)
grzzz
Stefan
ik heb van mijn originele EA82T de complete fuel rail afgetrokken en ik ga werken met een instelbare bezinedruk regelaar en nissan 300Z injectoren.
Nu moet ik vanaf de bezinedrukregelaar de leiding naar mn injectoren splitsen en naar de retour.
heeft IEMAND enig idee of weet iemand toevallig een "verdeler" te koop?
Alle ideeen zijn welkom!
(als er nog meer mensen geinteresseerd zijn in een benzinedrukregelaar? Er komt een pakketje aan uit china binnenkort en heb er 2 over, prijs weet ik nog niet, ligt eraan of de douane het zaakje onderschept)
grzzz
Stefan
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Ik heb een tijdje geleden een benzinedrukregelaar uit USA van Mallory gekocht.
Deze heeft al aansluiting voor turbodruk (iets hogere benzinedruk bij opkomende turbodruk) en heeft reeds aansluitingen voor zowel ingang, uitgang richting de injectoren en retour richting tank.
Dit heeft jouw regelaar toch ook denk ik allemaal?
Voor overig installatie-benodigheden, kijk ook eens op bijv. Summitracing.com, hier staat veel NPTF aansluitmateriaal, verloopjes, t-stukjes enz.
Bij de tuningshops in NL hebben ze dit meestal ook wel.
Bram
Deze heeft al aansluiting voor turbodruk (iets hogere benzinedruk bij opkomende turbodruk) en heeft reeds aansluitingen voor zowel ingang, uitgang richting de injectoren en retour richting tank.
Dit heeft jouw regelaar toch ook denk ik allemaal?
Voor overig installatie-benodigheden, kijk ook eens op bijv. Summitracing.com, hier staat veel NPTF aansluitmateriaal, verloopjes, t-stukjes enz.
Bij de tuningshops in NL hebben ze dit meestal ook wel.
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Hoi Bram,
nog even een vraagje, ik heb mn FPR binnen.
Er zit een aansluiting op voor vacuum. Alleen als ik het heel logisch bekijk heb ik er op mijn turbo motor niets aan. Want deze produceerd druk ipv vacuum wanneer hij op toeren komt, en dus de bezinedruk niet hoger kom maar juist lager omdat de druk het "ventiel" dicht drukt ipv open trek (wat zou gebeuren bij een ongeblazen motor)
of zit ik er naast?
grzz Stefan
nog even een vraagje, ik heb mn FPR binnen.
Er zit een aansluiting op voor vacuum. Alleen als ik het heel logisch bekijk heb ik er op mijn turbo motor niets aan. Want deze produceerd druk ipv vacuum wanneer hij op toeren komt, en dus de bezinedruk niet hoger kom maar juist lager omdat de druk het "ventiel" dicht drukt ipv open trek (wat zou gebeuren bij een ongeblazen motor)
of zit ik er naast?
grzz Stefan
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Je zit er deels naast. Het is namelijk geen vaccumaansluiting maar een referentiedrukaansluiting. Injectoren hebben namelijk een vast ingestelde druk t.o.v. het inlaatspruitstuk nodig. Als deze druk bijvoorbeeld 2.5 bar moet zijn, dan is dat bijvoorbeeld bij 500mmHg onderdruk nog maar 2.0 bar (-0.5+2.5) absoluut, maar bij bijvoorbeeld 1 bar turbodruk is de absolute druk dan 1.0+2.5=3.5 bar. Wel degelijk aansluiten dus!
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Maar stel nou dat hij stationair draait. En de benzine druk staat op 3 bar.
stationar = -0,5 BAR, dus in veer in de FPR wordt als het ware gelift (meegeholpen)
En als hij op toeren is, is de druk op de leiding 0.5 BAR
Dat wordt theoretisch gezien toch de benzinedruk verminderd naar mate de boost klimt?
gr
stationar = -0,5 BAR, dus in veer in de FPR wordt als het ware gelift (meegeholpen)
En als hij op toeren is, is de druk op de leiding 0.5 BAR
Dat wordt theoretisch gezien toch de benzinedruk verminderd naar mate de boost klimt?
gr
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Nee juist niet, dat zou alleen zo zijn als je het vacuum niet aansluit omdat de referentiedruk dan de altijd (vrijwel) constante omgevingsdruk is. Je moet wel heel erg opletten en goed weten wat je doet met zulk soort zaken, want dit geeft mengselproblemen en daarmee een extra groot risico op motorschade!
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
ik zal even een doorsnede van de FPR bijvoegen, uno momento.
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
dit is hem, even snel in elkaar gegooid.
Onder de veer zit een kunststof membraam.
Bovenste aansluiting is dus de vacuum, de andere 2 benzine IN en UIT.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Ja en zowel de veer als de vacuum/drukaansluiting werken op het membraan en bepalen dus de brandstofdruk. De veer zorgt voor een bepaalde nominale druk, en de vacuumaansluiting zorgt ervoor dat die nominale druk onder alle omstandigheden min of meer exact blijft relatief tot de druk in het inlaatspruitstuk. Zo is dat bij alle brandstofinjectiesystemen met een opvoerpomp met constant volume (dus ongemoduleerd door de ECU).
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Ik denk dat ik dit topic maar oversla......
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Re: Fuel-rail nodig! 1 naar ---> 5
Ik heb me er even verder in vediept en ik snap het princiepe. Bedankt iniedergeval voor de info!
@ the dude:
hoezo
@ the dude:
hoezo