hallo allemaal
ik heb een ej201 motor in mijn impreza
maar der zit een ratel in
die ratel gaat mee met het toerental
en hij kom bij 1 cilinder vandaan bustuurders kant en de kant van het schutbord
wat zou het kunnen zijn
zijn het de kleppen of kan het ook een injector zijn
de rest van de motor klink goed
tik in de motor
Re: tik in de motor
hou me te goede , maar volgens mij heb je hydraulische klepstoters. en die gaan wel eens tikken. je jan het proberen door je blok te spoelen maar dat heeft niet altijd resultaat. het beste is de stoters te vervangen.
een andere mogelijkheid is een drijfstang lager (niet te hopen) . Dan ben je verder van huis.
een andere mogelijkheid is een drijfstang lager (niet te hopen) . Dan ben je verder van huis.
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: tik in de motor
ik heb geen hydraulische klepstoters want ik kan ze stellen doormiddel van een steekring sleutel en een schoevendraaier heb de deksels er al eens afgehaald
en ik hoop inderdaad dat het geen lager is
en anders wordt het een grotere uitdaging
en ik hoop inderdaad dat het geen lager is
en anders wordt het een grotere uitdaging
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: tik in de motor
Inderdaad, hydraulische stoters zijn maar tot en met 1996 gebruikt, daarna hebben alle SOHC motoren stelboutjes. Begin daar eens mee. Als de ratel koud harder is dan warm dan kan het ook nog een kantelende zuiger zijn, dat kan weinig kwaad.
Re: tik in de motor
Een lager geloof ik bij een N/A niet zo snel. Denk ook meer aan een kantelende zuiger.
"I feel Legacy"
Re: tik in de motor
oke ja dat kan maar als je daar last van heb van een kantelde zuiger dan moet je toch ook last hebben dat je knocksensor daar op reageer en dan moet je controlle lampje gaan branden van de motor?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: tik in de motor
Nee zo gevoelig is die sensor niet.