Klepdekselpakking vervangen of verder doorsparen

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lars
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2016 18:16

Klepdekselpakking vervangen of verder doorsparen

Bericht door Lars »

Hoi jongens,

Zoals de titel al zegt moet ik mijn klepdekselpakking vervangen. Ben er vandaag achter gekomen dat ze lek zijn, toen ik de bougiekabel trok zat die er helemaal onder.

De reden dat ik er ging kijken is dat ie af in toe in lage toeren ietsjes gaat inhouden, tenminste ondervind ik dat zo. Dat is natuurlijk alles koffiedik lezen maar zou eraan kunnen liggen dat de bougies er aan vervanging toe zijn of dat ze er daadwerkelijk zijn afgezopen...

Ik haal er morgen ff eentje eruit, ff kijken hoe ze eruit zien, mocht er niks aan de hand zijn kan ik het dan gewoon laten zitten of kan het kwaad. Qua onderdelen zit ik nog op geen 100 euro voor 4 bougies, bougiekabelset en twee klepdekselpakkingen... die 4 o-ringen moet ik waarschijnlijk van de dealer halen???

Zijn er verder dingen om op te letten zo te zien de distributiekap ervan af halen, luchtinlaat demonteren en reservoir voor de ruitenwisservloeistof eruit dan alleen nog de de klepdeksel los halen...

Iemand nog suggesties????
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Klepdekselpakking vervangen of verder doorsparen

Bericht door erichendri »

Beste is kabels en pakkingen en ringen origineel halen.
De NGK bougies kan je overal halen.

Eric
Gebruikersavatar
Lars
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2016 18:16

Re: Klepdekselpakking vervangen of verder doorsparen

Bericht door Lars »

Nou ben net nog n rondje wezen rijden. Hij pakt op eens erg goed op, gaat als de brandweer. Nu weet ik niet of het aan de brandstof ligt die ik vandaag heb getankt ( Esso Exelsium ) of omdat ik vandaag nog aan de bougie kabels heb gerommeld.
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Klepdekselpakking vervangen of verder doorsparen

Bericht door DucATIRadeon »

volgende tankbeurt weer rommel tanken en dan ondervinden of nog z goed loopt of dathet idd aan de benzine lag.
Plaats reactie