ecu aanpassen ej20

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
sander22
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2016 18:35

ecu aanpassen ej20

Bericht door sander22 »

Wij hebben een t4 turbo geplaatst op een subaru impreza gl 2.0 non turbo. de auto is hoog in de toeren al een stuk sneller.
is het mogelijk om bij een subaru impreza gl 2.0 ej20 bj 1997 een ecu te plaatsen van een 2.0 ej20 turbo.
om de prestaties nog beter te krijgen?
of zijn er andere mogelijkheden.
Bijlagen
subaru impreza ej 20.png
IMG-20160605-WA0012.jpg
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: ecu aanpassen ej20

Bericht door Mrdjc »

Ik verwacht dat dit in tranen gaat eindigen. - maar aan het geknutsel te zien denk ik niet dat dit je veel uitmaakt of wel ;)

Je kunt niet "zomaar" een turbo ergens opschroeven.

Een Turbo ECU erop plakken verwacht ik dat je minder prestaties krijgt door de "Veilige modus" waar ineens een hele hoop pneumatische klepjes niet aan te sturen zijn omdat hij ze niet kan vinden ;)

Hoe word de turbo nu aangestuurd?
Is dit nog een volledig mechanisch type dat geen electronische sturing heeft?
Als dit het geval is zou ik als ik jou was heel goed de AFR in de gaten houden met een wideband lambda, en ook je uitlaat en olie temperaturen.

Om meer vermogen eruit te krijgen, zou je echt met de injectie tabellen moeten gaan hobbyen, wat voor een JECS ecu zoals jij een foto van hebt toegevoegd niet bepaald makkelijk is aangezien de hardware het niet ondersteunt en er een dochterboard op je ECU zou moeten worden gezet, en een hele hoop uurtjes om de code door te spitten opzoek naar het juiste tabelletje.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
leggymarco
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43

Re: ecu aanpassen ej20

Bericht door leggymarco »

De motor is niet geschikt voor drukvulling,lang zal motorschade niet zich laten wachten.op hoeveel bar laat je hem draaien?in amerika heb ik wel eens een forester gezien met 2.2 koppen op een 2.5 non turbo onderblok,die draaide op 0.4 bar.volgens de eigenaar draaide het boeltje op een gewone 2.2 ecu maar ik geloof toch niet dat het een lang bestaan gaat hebben...
sander22
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2016 18:35

Re: ecu aanpassen ej20

Bericht door sander22 »

De turbo word volledig mechanisch aangestuurd. Volgende week de druk meter er tussen plaatsen, en de drukregelaar.
En de auto uitlezen om de nodige dingen te controleren en afstellen.
Er zijn verder mogelijkheden om de auto op een vrijprogrammeerbaren ecu te laten draaien, dit is misschien nog een optie.
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: ecu aanpassen ej20

Bericht door dj rene »

Allemaal mooi en aardig, maar voor dit geld wat je van plan bent er aan uit te geven kun je ook een gebruikte set-up kopen die wel er voor geschikt is.
Zoals mijn voorgangers al zijden, het gaat binnenkort stuk.
Ik veroordeel het niet en iedereen moet doen wat ie zelf wil, maar lees je eerst eens goed in voordat je een hoop geld ergens in steekt.
Anders als je te veel geld hebt en niet weet waar je er mee heen moet dan weet ik nog wel een plekje. ;-)
Gebruikersavatar
Rolegs
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2013 16:44

Re: ecu aanpassen ej20

Bericht door Rolegs »

Ik vindt het leuk dat er geklooid wordt en geprobeerd. Ik hoop dat het blok nog leeft, en zoals een Subaru betaamt, nog wel even volhoudt :)
sander22
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2016 18:35

Re: ecu aanpassen ej20

Bericht door sander22 »

De subaru is nog steeds in leven. De auto draait op 0.3 bar druk, de auto is nu voorzien van een druk regelaar en druk meter.
Momenteel is er een klein probleem met een paar lekke klepstoters.
Plaats reactie