P2092

Motoren, injectiesystemen etc.
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 Mar 2010 14:21
Type auto: Subaru Forester 2,0 : KTM 950 Adventure

P2092

Berichtdoor highrider » 25 Feb 2016 22:05

Motormangement had keuren en liet bij tijd en wijlen de foutcode P2092 verschijnen. Nu blijft ie branden. Wil hem toch wel weg hebben dus zoek me gek.

http://www.manualslib.com/manual/753042 ... 221#manual
http://www.manualslib.com/manual/753042 ... 222#manual

het lijkt erop dat het geen motorstoring is maar een slechts contact of daadbreuk ergens tussen maar waar zitten we in dit schema ?
Wie snapt hem
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 3393
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: P2092

Berichtdoor erichendri » 25 Feb 2016 22:21

Bedrading checken begind elk werkplaatsboek als eerste mee.
Dat was bij mazda ook al zo.
Heel veel actuators waren bij mazda en mercedes aan te sturen met
de diagnose/uitlees computer.
Als je dan ook daarmee kunt controleren dat hij opend kun
je een draadbreuk uitsluiten.
Je kunt ook de weerstand van de klep opmeten.
Misschien is die de oorzaak van de storingscode.
Succes.

Eric
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1532
Lid geworden op: 14 Mar 2009 00:19
Type auto: Impreza 2.0 plus (98) & Forester 2.0 SF (98)
Locatie: Landsmeer
Contact:

Re: P2092

Berichtdoor niksnut » 26 Feb 2016 00:11

meeste acuatoren zijn massa geschakeld . dus daar kan ook het probleem zitten. pootjes in stekker onder een loep kontroleren is niet geheel onbelangrijk met name de grote stekkers bij de ECM
Mooi rood is niet lelijk
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1532
Lid geworden op: 14 Mar 2009 00:19
Type auto: Impreza 2.0 plus (98) & Forester 2.0 SF (98)
Locatie: Landsmeer
Contact:

Re: P2092

Berichtdoor niksnut » 26 Feb 2016 00:18

hoe is je accu eigenlijk. een slechte toestand van de accu kan deze code ook veroorzaken. zelf heb ik ook last van een check engine bij koud weer en die is voor 100% toe te wijzen aan de slechte toestand van de oude accu
Mooi rood is niet lelijk
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 Mar 2010 14:21
Type auto: Subaru Forester 2,0 : KTM 950 Adventure

Re: P2092

Berichtdoor highrider » 26 Feb 2016 20:41

accu = 12,5 V bij starten met koude motor. Lijkt me ruim voldoende

Draadbomen gecontroleerd en niets gevonden.
Massa draden naar blok allen uitstekend

Nu eens proberen uit te vinden welke sonde het is.
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 Mar 2010 14:21
Type auto: Subaru Forester 2,0 : KTM 950 Adventure

Re: P2092

Berichtdoor highrider » 28 Feb 2016 14:55

De beschermkap boven de inspuiters en het OCV ventiel verwijderd.
Alles gemeten geen lekkages , geen gekke dingen behalve een schuifje dat zeer verdiept in de stekker lag.
Rubbertje wat in de steker zit lijkt naar buiten gekomen te zijn.
Met klein torx sleuteltje er weer in gewurmd en schuifje geheel voorin de steker gemonteerd.

Code gereset en verdwenen :okeee: :okeee: :okeee: :okeee:

Moraal van het verhaal , let goed op de rubbertjes in de diverse stekers. Als zo een rubbertje los komt, kan ie de schuif meenemen en lijkt alles gemonteerd maar das nie zo. Je ziet het bijna niet en ik zou erop bedacht moeten zijn want na aankoop had ie lambda storing terwijl er een nieuwe inzat. Exact hetzelfde verhaal. Schuifje verschoven en rubbertje buiten de steker gekomen.

Ik ben weer gereed bedankt voor het meedenken :okeee:

Terug naar “Motoren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten