EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Yannix89
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jun 2015 21:18

EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Yannix89 »

Hallo,

Vandaag even mijn crossauto getest, een subaru impreza GT Ej20. De motor is compleet opnieuw opgebouwd en er zit een standaard kabelboom op de motor.
na ongeveer 20 minuten kwam bij half gas de toerenbegrenzer al om de hoek kijken. Ik denk Noodprogramma ofzo?!

Heeft iemand een idee hoe dit te achterhalen is? Gewoon even laten uitlezen? Of al beginnen met sensoren wisselen?

Mijn dank is groot.

Yannick
Scuby
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 aug 2015 19:28

Re: EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Scuby »

Denk eerder Fuelcut?

Wat is er aan de motor getuned? Andere turbo? standaard ECU of ook aangepast?

Meer info is nuttig....
Yannix89
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jun 2015 21:18

Re: EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Yannix89 »

Scuby,

Alles is standaard, ECU hoort bij kabelboom (ECU is een 4s type), tank heeft wel lang (2 jaar) droog gestaan. zou ik druk kunnen meten op retour leiding met brandstofmeter?
Verder heb ik alle draden verwijderd die overbodig zijn, volledig volgens bedrading schema. Heeft geen Dashboard meer dus kan ook niet zien of engine check aan is.
Motor valt af bij 4000 toeren ongeveer. Dan lijkt het op een toeren begrenzer. Bij gaspedaal in een keer indrukken in de 1e versnelling stottert hij vrijwel direct. In de 2 kan ie het net wat langer vol houden. De 3 daar is niet aan te beginnen, geen power meer te vinden.

Yannick
Scuby
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 aug 2015 19:28

Re: EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Scuby »

Wordt een uitdaging. Maar als de tank zo lang droog heeft gestaan kan er inderdaad wel eens een probleempje met de brandstofpomp zijn. Ik weet niet hoe je de druk daarvan kan meten, maar als dat het is, is het redelijk goedkoop op te lossen. Echter eerst zeker weten....
Als het een noodprogramma is, zou de versnelling niet uitmaken. Dan loopt ie tot 4000 RPM in elke versnelling. Begrenzer is het ook niet. Brandstof tekort is het meest logisch. Beginnen bij de tank, injectoren? Voor de zekerheid de bougies en kabels, maar das al erg onwaarschijnlijk.

Ik kan je niet verder helpen, alleen meedenken..
Yannix89
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jun 2015 21:18

Re: EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Yannix89 »

Bedankt tot zo ver, ik ga er deze week mee aan de slag. Ik hou je op de hoogte!
Yannix89
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jun 2015 21:18

Re: EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Yannix89 »

Heb er een brandstofdruk regelaar tussen geplaatst, motor loopt weer als een zonnetje. Verwacht dat de originele brandstofregelaar stuk was/ niet goed werkte.
ik kijk wel nog even de benzine tank na op roest.

Thx voor het mee denken!
Scuby
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 aug 2015 19:28

Re: EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Scuby »

Top! :okeee:
Yannix89
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jun 2015 21:18

Re: EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Yannix89 »

Nog een ander vraagje;

Ik heb een ECU zonder start onderbreker op dit moment. Maar, ik heb ook een ECU die gechipt is en wel een start onderbreker heeft. Deze werkt dus niet zonder sleutel.... Ik heb ergens gelezen dat je de uitgangen van de nokkenassensor en de krukassensor kunt omdraaien en dat'ie dan loopt als een zonnetje. Heeft iemand hier ervaring mee?

many thanks
Yannix89
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 jun 2015 21:18

Re: EJ20 Turbo, heel vroeg in toerenbegrenzer

Bericht door Yannix89 »

pinout 23 en 34 ?:geek:
Plaats reactie