Aanschaf Subaru Forester SG op LPG

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Hawkeye81
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2015 11:19

Aanschaf Subaru Forester SG op LPG

Bericht door Hawkeye81 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aangaande de aanschaf van een Subaru Forester SG op LPG.

Wij willen i.v.m. familie-uitbreiding een Subaru Forester, type SG op LPG kopen.
Ik rij zo 30.000 km per jaar (soms wat minder, soms wat meer) en dus is LPG wel noodzakelijk wil ik niet failliet gaan door benzinekosten.
Nu is ons budget rond de 6500 euro en als ik vervolgens ga kijken op de bekende sites (gaspedaal, marktplaats, autotrack enz.)
zitten de modellen die binnen ons budget vallen allemaal rond 200.000 km op LPG.

Nu mijn vraag en ik hoop dat mensen met ervaring betreffende LPG rijden hier een antwoord op willen geven:

Is het verstandig (of juist niet) om een Forester te kopen op LPG die "al" 200.000 heeft gelopen?

Ik weet dat periodiek onderhoud een belangrijk punt is en zal dan ook alleen een auto kopen waar het boekje netjes is ingevuld.
Oftewel, alle beurtjes gehad, kleppen gesteld wanneer dat moest enz.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Aanschaf Subaru Forester SG op LPG

Bericht door sufos »

Vroeger zou ik het nooit gedaan hebben maar daar ben ik op terug gekomen. Ik heb zelf wel auto's van de hand gedaan die 300k of zelfs 400k gelopen hadden. De meeste zou ik zonder problemen weer durven te verkopen aan wie dan ook, zoveel vertrouwen had ik nog in die auto's.
Alles valt of staat met tijdig onderhoud. Dus is de onderhoudshistorie aantoonbaar dan zou ik het geen enkel probleem vinden om een auto te kopen met 200k. Daar waar anderen zeggen dat je auto zonder LPG kopen moet en het dan pas inbouwen denk ik waarom moeilijk doen. Wij hadden een Forester sg gekocht met 234k, deze liep vanaf dag 1 op LPG. Nu 2 jaar later geen enkel probleem gehad. Auto staat nu in de garage voor APK en groot onderhoud, ben benieuwd naar de kosten. Ook kleppen worden gesteld, is wel de 125 pk versie en niet de 158.
Resumerend, is de onderhoudshistorie goed, gewoon gaan voor die auto !

Staar je trouwens niet blind op alleen de boekjes, facturen zeggen mij meer. Met boekjes wordt ook genoeg gesjoemeld.
Ik had alle facturen erbij. Naast het normale onderhoud is er 1 keer een sensor vervangen. Verder nooit geen kosten gemaakt, dat zegt toch genoeg over de kwaliteit.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
DucATIRadeon
Berichten: 903
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Aanschaf Subaru Forester SG op LPG

Bericht door DucATIRadeon »

+1 mbt de facturen
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Aanschaf Subaru Forester SG op LPG

Bericht door quikfit »

Inderdaad...boekjes vol met mooie stempels en handtekeningen...Niets zeggend :!:
Laat de verkoper maar zien wat er gebeurd is(rekeningen :!: )

Bij de 158pk versie (mijn versie) moet de motor er elke 90.000km uit...dan ook meteen een waterpompje en distributie setje(ligt toch open..spanner en rollen)...dan ben je al gauw 1200 tot 1500 €uries lichter...
Ga het zelf over 20.000km laten doen in NL...omdat dat daar voor mij goedkoop is in vergelijking met Noorwegen...(ik ga naar Tuijp) Dan heeft mijn distributie er 100.000 opzitten(km stand nu 228.000)

Gas in laten bouwen heb ik vaak genoeg laten doen bij benzine-auto's van 10 jaar oud die nog geen 125.000 hadden gelopen...en dan in een jaar of 2 er 100.000/150.000 erbij rijden... :!:
Makkelijk terugverdiend :!:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Aanschaf Subaru Forester SG op LPG

Bericht door Mr.Q »

Hier wordt ook een hoop over LPG verteld:
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=3034

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Aanschaf Subaru Forester SG op LPG

Bericht door ferluci »

ik heb een Forester gekocht met bijna 2 ton op de teller, meteen LPG in laten Bouwen en inmiddels al 40K erop gereden in bijna 2 jaar tijd.
geen enkel probleem.
ik zou er voor gaan mits inderdaad de historie bekend is.
adele1953
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 sep 2011 21:19

Re: Aanschaf Subaru Forester SG op LPG

Bericht door adele1953 »

misschien verstandig om flashlube installatie in te bouwen.dat is goed voor je kleppen.maar dan wel de electronische uitvoering.
ik heb deze zelf ingebouwd.
Hawkeye81 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aangaande de aanschaf van een Subaru Forester SG op LPG.

Wij willen i.v.m. familie-uitbreiding een Subaru Forester, type SG op LPG kopen.
Ik rij zo 30.000 km per jaar (soms wat minder, soms wat meer) en dus is LPG wel noodzakelijk wil ik niet failliet gaan door benzinekosten.
Nu is ons budget rond de 6500 euro en als ik vervolgens ga kijken op de bekende sites (gaspedaal, marktplaats, autotrack enz.)
zitten de modellen die binnen ons budget vallen allemaal rond 200.000 km op LPG.

Nu mijn vraag en ik hoop dat mensen met ervaring betreffende LPG rijden hier een antwoord op willen geven:

Is het verstandig (of juist niet) om een Forester te kopen op LPG die "al" 200.000 heeft gelopen?

Ik weet dat periodiek onderhoud een belangrijk punt is en zal dan ook alleen een auto kopen waar het boekje netjes is ingevuld.
Oftewel, alle beurtjes gehad, kleppen gesteld wanneer dat moest enz.
Plaats reactie