Hydraulische klepstoters in Legacy 3.0? Vraag ckv LPG G3

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
SubaruJaap
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:27

Hydraulische klepstoters in Legacy 3.0? Vraag ckv LPG G3

Bericht door SubaruJaap »

Om me voor te stellen: ik ben Jaap, 40 jr en met mijn willen een geliefde partner en 3 kindjes zich kunnen verplaatsen.
Na heel veel trouwe dienst door mijn huidige (en toch wel heel geliefde) wagen (een alfa 156 sw) wil ik verder op LPG G3 - maar het liefst met iets wat anders en leuk is. Daarbij heb ik al langere tijd de Legacy in de peiling. Veel zie je ze niet; mooi zijn ze wel.
Ik vraag me nu twee zaken af: 1) 'doet' die 3.0R type B uit '05 of '06 (die 2 heb concreet in het oog) het goed op LPG G3 (meningen lijken een beetje verdeeld te zijn)? en 2) 'hoe zit het' met het kleppen stellen. Hoor daar ook (dealer, gasbedrijf, kennissen) verschillende dingen over. Modellen na '05 (per wanneer?) zouden sws hydraulische klepstoters / 'active valve controll' hebben? Of toch niet (hoor wel degelijk verhalen over moeten stellen)?
Zijn er enthousiastelingen dan wel professionals die hier antwoorden op kunnen geven? Of me in contact kunnen brengen met mensen/ bronnen?

Zou superfijn zijn - en wellicht kan ik me dan ook met een gerust gevoel tot Subaru laten bekeren..

Grtz, Jaap.
Gebruikersavatar
DennisGTT94
Berichten: 219
Lid geworden op: 15 jul 2013 18:52

Re: Hydraulische klepstoters in Legacy 3.0? Vraag ckv LPG G3

Bericht door DennisGTT94 »

Hallo,

Wat betreft de vragen over LPG , daar zullen nog wel ervaringsdeskundigen op reageren.

De Legacy Spec B kan ik je zeer aanraden, maak een proefrit en je bent verkocht.
De spec B heeft variabele kleppen, gebouwd in combinatie met Porsche
Een zeer fijne wagen, en tevens een wolf in schaapskleren ;)

Met vriendelijke groet
Dennis
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 aug 2015 21:08

Re: Hydraulische klepstoters in Legacy 3.0? Vraag ckv LPG G3

Bericht door Alex »

Ik weet dat het door onze vriendelijke dealer ten zeerste word afgeraden om onze 3.0 outback op lpg te gaan rijden
Ik heb toch wel enig vertrouwen in hun ervaring
tegen lpg op zich hebben ze niks, wel in combi met de 3.0
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Hydraulische klepstoters in Legacy 3.0? Vraag ckv LPG G3

Bericht door Mr.Q »

Een 3.0 heeft geen geharde klepzittingen.
Dus voor LPG zou de kop aangepast moeten worden.

Hoe het met klepstellen (boutje/moertje?; shim under bucket? of Shimbucket? (zeker geen hydraulisch zelfstellend systeem)) met een 3.0 gaat weet ik echter niet.

Voor LPG evt. een Valve Care installeren (heb ik ook op m'n 2.5i) zodat je minder vaak kleppen hoef te stellen.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
SubaruJaap
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:27

Re: Hydraulische klepstoters in Legacy 3.0? Vraag ckv LPG G3

Bericht door SubaruJaap »

Dank u allen voor de info - ik zie er vanaf... Info (inmiddels ook aantal dealers gebeld en wat diepere navraag naar de historie van 1 van de 2 doelauto's gedaan) is toch wel eensluidend: het begint dan al met een dure ingreep en merendeels wordt juist de 3.0 op lpgg3 afgeraden. Ik ga me heroriënteren!
Gebruikersavatar
baroen
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 nov 2013 17:57

Re: Hydraulische klepstoters in Legacy 3.0? Vraag ckv LPG G3

Bericht door baroen »

In Duitsland wel gebruikelijk…… De dealer raadde het ook af voor mijn s-turbo. Hij rijdt anders wel al 50.000km zonder enig probleem en goedkoop. LPG installatie is er al uit en de kilometers tikken door. Wel met Valve care en een klasse installatie van Prins.
Plaats reactie