Hallo mensen,
Ik ben nieuw hier op het forum daar ik afgelopen week een Subaru Forester (2.0 automaat uit '98) gekocht heb.
Ik woon in Zwitserland en daar rijden ontzettend veel Subaru's rond (erg geliefd in de bergachtige streken). Mijn Forester is (ja echt..!) van een oudere dame geweest en heeft, ondanks zijn leeftijd, slechts 150.000 km op de klok. Hij ziet er keurig uit en heeft volgens het onderhoudsboekje altijd netjes zijn beurten gehad. Waar ik echter niet helemaal uitkom, is of de distributie nou wel of niet vervangen is..! Kan iemand me vertellen bij welke km-stand dit normaal dient te gebeuren?
Verder is hij sinds ik hem heb tweemaal zomaar uitgevallen (nadat ik het gas los liet). Hij pakte de eerste keer meteen weer op toen ik gas gaf, de tweede keer viel hij echt uit en moest ik opnieuw starten, wat hij gewoon deed, maar toen bleef het lampje "hold" (met dat sneeuwvlokje) knipperen... Nog een keer opnieuw starten en het was weg... Hij loopt stationair slechts 500 à 600 toeren, kan het daar misschien aan liggen? Ook is het één keer gebeurd dat hij na het starten heel onrustig liep. Opnieuw starten en het was weer over.
Sorry als ik vragen stel die hier allang beantwoord zijn maar aangezien ik nieuw en wat onervaren ben heb ik niet het hele forum afgestruind op zoek naar antwoorden. Alvast bedankt voor jullie hulp! Ik hoop geen kat in de zak te hebben gekocht want het is verder een hele fijne auto.
Groetjes,
Merijn.
Forester 2.0 automaat vraagje
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: Forester 2.0 automaat vraagje
of…om de vier jaar.Verzamelaar schreef:Riem elke 100.000 km vervangen.
Re: Forester 2.0 automaat vraagje
Stationair toerental moet omhoog zeker met een automaat 900/950 tpm is mooi(in z'n P)
Automaat olie verversen of flushen Word vaak vergeten...of gewoon niet gedaan...
Ik raad iedereen bij aankoop een grote beurt uit te voeren.
Zou hem ook ff laten uitlezen door de dealer.
Gr. Quikfit
Automaat olie verversen of flushen Word vaak vergeten...of gewoon niet gedaan...
Ik raad iedereen bij aankoop een grote beurt uit te voeren.
Zou hem ook ff laten uitlezen door de dealer.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Forester 2.0 automaat vraagje
Knipperend hold lampje is volgens mij een automaat storing.
Toerenteller moet je niet geloven, meten is weten.
Een dealer kan hem eventueel iets bijstellen.
Ben het met Quikfit eens, beurt laten doen en de bakolie laten vervangen.
En laten uitlezen bij een subarudealer kan ook geen kwaad.
Eric
Toerenteller moet je niet geloven, meten is weten.
Een dealer kan hem eventueel iets bijstellen.
Ben het met Quikfit eens, beurt laten doen en de bakolie laten vervangen.
En laten uitlezen bij een subarudealer kan ook geen kwaad.
Eric
Re: Forester 2.0 automaat vraagje
Dank jullie hartelijk voor de antwoorden! Daar kan ik wat mee. Ga voor de grote beurt en de verse versnellingsbakolie. Hopelijk is het dan over! Fijne avond.
Merijn.
Merijn.
Re: Forester 2.0 automaat vraagje
Ik zou de automaat flushen...i.p.v. verversen...met verversen pak je ong. 40% van de aanwezige olie mee...Flushen...dan word alles vervangen en gereinigd,binnenfilter word dan meegenomen en een vers buitenfilter filter erop(wanneer aanwezig) en dan een maandje rijden...Automaat olie heeft een goede reinigende werking...vergeet dat oude vrouwtje...
Maar wel ff laten uitlezen...waarbij ze ook meteen je toerental ff verhogen...nieuwe bougies(en eventueel kabels) en klepspeling zijn ook van belang voor het stationair lopen en de communicatie tussen bak en motor.
Gr. Quikfit
Maar wel ff laten uitlezen...waarbij ze ook meteen je toerental ff verhogen...nieuwe bougies(en eventueel kabels) en klepspeling zijn ook van belang voor het stationair lopen en de communicatie tussen bak en motor.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157