Supercharger?
Re: Supercharger?
Ondertussen (Oktober 2017) ben ik van auto geswitched, de zilveren speer is vervangen door het blauwe beestje
Trommelremmen en de enkel-pots klauwtjes hielden het niet/maar amper bij, dus bij terugkomst gelijk het internet op gegaan...
Op een of andere manier heb ik een set met geventileerde Leggy Turbo/WRX remmen op de kop kunnen tikken, alles wat nodig was vernieuwd en op de auto geknalt.
Nog steeds een EJ161, nog steeds GC4, maar mèt spoiler, Airco, regenpijp en amper wat roest!
Het weekend erna gelijk mee gereden aan de WRC van SCN, hier en daar wat mankementjes opgemerktTrommelremmen en de enkel-pots klauwtjes hielden het niet/maar amper bij, dus bij terugkomst gelijk het internet op gegaan...
Op een of andere manier heb ik een set met geventileerde Leggy Turbo/WRX remmen op de kop kunnen tikken, alles wat nodig was vernieuwd en op de auto geknalt.
Stick with a car
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Re: Supercharger?
Toen is het een tijdje still geweest, wat complicaties met school, hoge werkdruk op werk...
Na een tijdje had ik het gevoel dat hij niet meer zo goed mee kwam met de rest van het verkeer, naar een kant trekken op de snelweg,
tot op een gegeven moment de auto enorm begon te trillen tijdens het remmen...? Ik stap op een veilige plek uit, zie ik dat voor een van de schijven he-le-maal blauw is aangeslagen...
Dus z.s.m. gekeken voor nieuwe remmen; natuurlijk waren de 4-pot klauwen waar ik een oogje op had net verkocht, dus heb ik mij als "nood-oplossing" een set Forester klauwen en schijven gekocht. Want tja, 2-pots is beter dan 1, en 276mm schijven met grotere blokken remt toch wat fijner dan 260mm met verharde voeringen...
Daarbij ook wat Legacy wintervelgen van een mede forum-lid kunnen overkopen nogmaals hartelijk dank
Op naar mijn volgende rit, waar we (naar mijn mening) prettig verrast werden met wat winterse buien de avond ervoor.
Weer enorm veel plezier gehad, remmen hielden het goed vol, kon weer goed met de rest meekomen. Misschien is zo'n 1.6 zo slecht nog niet... Na de rit is het weer een tijdje stil geweest, tot het mooie weer aanbrak.
Allereest de zomerbandjes er terug op en vervolgens bijna 2 dagen achter elkaar samen met mijn beste maat (de Volvo) de auto staan wassen en polijsten met een polijstmachine In de week erna nog wat kleine dingetjes aangepakt, zoals het spatscherm vervangen dat ik op de A2 verloren was, mijn eerste chassis verstevigingen geplaatst en nog wat kleine details aan de wagen toegevoegd En nu... Op naar morgen... Alleen nog aan het twijfelen tussen SOHC en DOHC...
Na een tijdje had ik het gevoel dat hij niet meer zo goed mee kwam met de rest van het verkeer, naar een kant trekken op de snelweg,
tot op een gegeven moment de auto enorm begon te trillen tijdens het remmen...? Ik stap op een veilige plek uit, zie ik dat voor een van de schijven he-le-maal blauw is aangeslagen...
Dus z.s.m. gekeken voor nieuwe remmen; natuurlijk waren de 4-pot klauwen waar ik een oogje op had net verkocht, dus heb ik mij als "nood-oplossing" een set Forester klauwen en schijven gekocht. Want tja, 2-pots is beter dan 1, en 276mm schijven met grotere blokken remt toch wat fijner dan 260mm met verharde voeringen...
Daarbij ook wat Legacy wintervelgen van een mede forum-lid kunnen overkopen nogmaals hartelijk dank
Op naar mijn volgende rit, waar we (naar mijn mening) prettig verrast werden met wat winterse buien de avond ervoor.
Weer enorm veel plezier gehad, remmen hielden het goed vol, kon weer goed met de rest meekomen. Misschien is zo'n 1.6 zo slecht nog niet... Na de rit is het weer een tijdje stil geweest, tot het mooie weer aanbrak.
Allereest de zomerbandjes er terug op en vervolgens bijna 2 dagen achter elkaar samen met mijn beste maat (de Volvo) de auto staan wassen en polijsten met een polijstmachine In de week erna nog wat kleine dingetjes aangepakt, zoals het spatscherm vervangen dat ik op de A2 verloren was, mijn eerste chassis verstevigingen geplaatst en nog wat kleine details aan de wagen toegevoegd En nu... Op naar morgen... Alleen nog aan het twijfelen tussen SOHC en DOHC...
Stick with a car
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Re: Supercharger?
Na een lange hiatus/afwezigheid toch maar even een kleine update...
In de zomer van 2018 heb ik ontslag genomen bij de universeel/VW-garage in mijn woonplaats, een maandje vakantie genomen en toen gelijk gesoliciteerd bij de Subaru garage "Bij D'r Mathieu" in Cadier en Keer.
In de tussentijd deelgenomen aan wat meer toertochten, heel veel plezier gehad en de auto steeds wat beter leren kennen.
Al was de eerste rit... tja... Niet echt een succes... Daarna zijn we door gereden naar de Groene Hell
In de zomer van 2018 heb ik ontslag genomen bij de universeel/VW-garage in mijn woonplaats, een maandje vakantie genomen en toen gelijk gesoliciteerd bij de Subaru garage "Bij D'r Mathieu" in Cadier en Keer.
In de tussentijd deelgenomen aan wat meer toertochten, heel veel plezier gehad en de auto steeds wat beter leren kennen.
Al was de eerste rit... tja... Niet echt een succes... Daarna zijn we door gereden naar de Groene Hell
Stick with a car
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Re: Supercharger?
Na terugkomst gelijk aan de slag gegaan, de roest op de achterspatborden laten maken en de bumper vervangen. (yay voor verzekeringen, deze keer dan...)
Schokbrekers nieuw rondom, achter de remmen ala formaat Legacy GT (293mm) + nog wat "JDM" STi spulletjes met wat Whiteline aanpassingen aan de voorkant Vervolgens nog wat onderhoud gepleegd, grote beurt met distrubutie riem, koelsysteem gespoeld met 100% verse G13
...En toen... "Hey Rick, ik ga de Mercedes weg doen... Kom je mee?" Mijn stiefvader werd eindelijk wakker...
Vervolgens kwam er op het werk iets leuks binnen... Het begon als een routine distributie riem, maar eindigde met een kapotte motor (niet onze schuld gelukkig)... Zo "JDM" als maar kan, een 2001 WRX, geïmporteerd door een of ander NATO gastje, binnenkort hopelijk in mijn bezit
Ondertussen contact gehad met Jobert Brouns, in oktober nog eens mee gereden met zijn "Subaru & Friends" clubje.
Ik kan met enige trots zeggen dat de 1.6 het nog steeds goed bij kan houden in de bochten
Fast-forward naar deze winter, ik had het gevoel dat ik met nachtelijke ritten steeds minder zag... Nou staan de oude Impreza's niet bekend om hun geweldige lichtopbrengst, dus als oplossing: Projectoren lichtopbrengst is veeeeeel beter zonder lui te verblinden, ik zie nu waar ik heen ga zonder steeds grootlicht en mistlampen te gebruiken, dus Rickje is happy
Qua motor... Ik blijf Non-turbo, mijn oog is namelijk gevallen op de 2.5L motoren met het AVLS systeem
To be continued...
~En een gelukkig nieuwjaar alvast!
Ook nog de hele achterophanging uiteen gehad, iedere rubberen bus vervangen met die van een STi/Type-RA.Schokbrekers nieuw rondom, achter de remmen ala formaat Legacy GT (293mm) + nog wat "JDM" STi spulletjes met wat Whiteline aanpassingen aan de voorkant Vervolgens nog wat onderhoud gepleegd, grote beurt met distrubutie riem, koelsysteem gespoeld met 100% verse G13
...En toen... "Hey Rick, ik ga de Mercedes weg doen... Kom je mee?" Mijn stiefvader werd eindelijk wakker...
Vervolgens kwam er op het werk iets leuks binnen... Het begon als een routine distributie riem, maar eindigde met een kapotte motor (niet onze schuld gelukkig)... Zo "JDM" als maar kan, een 2001 WRX, geïmporteerd door een of ander NATO gastje, binnenkort hopelijk in mijn bezit
Ondertussen contact gehad met Jobert Brouns, in oktober nog eens mee gereden met zijn "Subaru & Friends" clubje.
Ik kan met enige trots zeggen dat de 1.6 het nog steeds goed bij kan houden in de bochten
Fast-forward naar deze winter, ik had het gevoel dat ik met nachtelijke ritten steeds minder zag... Nou staan de oude Impreza's niet bekend om hun geweldige lichtopbrengst, dus als oplossing: Projectoren lichtopbrengst is veeeeeel beter zonder lui te verblinden, ik zie nu waar ik heen ga zonder steeds grootlicht en mistlampen te gebruiken, dus Rickje is happy
Qua motor... Ik blijf Non-turbo, mijn oog is namelijk gevallen op de 2.5L motoren met het AVLS systeem
To be continued...
~En een gelukkig nieuwjaar alvast!
Stick with a car
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Re: Supercharger?
Leuke update!
Gaaf om te zien dat anderen zich ook zo verdiepen in het opknappen van subaru's.
Ik ben momenteel bezig een Legacy BG5 GTB op te knappen (EJ20R, Twin turbo) - het blok ligt in een hoop stukjes in de garage...
Als ik geweten had dat je naar remklauwen opzoek was, volgens mij heb ik nog het een en ander hier liggen.
*Edit* Vraagje.. mag ik eens wat foto's van je UEL headers zien?
Gaaf om te zien dat anderen zich ook zo verdiepen in het opknappen van subaru's.
Ik ben momenteel bezig een Legacy BG5 GTB op te knappen (EJ20R, Twin turbo) - het blok ligt in een hoop stukjes in de garage...
Als ik geweten had dat je naar remklauwen opzoek was, volgens mij heb ik nog het een en ander hier liggen.
*Edit* Vraagje.. mag ik eens wat foto's van je UEL headers zien?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Supercharger?
@Mrdjc
Haha tja moet toch iets doen met mijn "vrije tijd"
EJ20R? Laat me raden, nieuwe zuigertjes, drijfstang lagers en een pak aan vacuumleidingen?
Heb er zelf over zitten twijfelen maarja... Zgn dode gebied in de powerband en de sportshift... Wat een boer nie kent...
Ben nog aan het kijken voor de OEM 4-pots, maar ik moet even kijken wat de WRX voor spul heeft, anders swap ik het daarvan over.
Mijn UEL headers...? Zijn wel non-turbo hea De gewone 4-2-1 ebay friemelkes die in diameter eigenlijk veel te groot zijn voor een 1.6 (maar perfect voor de 2.5)
maar met een open pijp klinken ze toch zo verdomde heerlijk...
Haha tja moet toch iets doen met mijn "vrije tijd"
EJ20R? Laat me raden, nieuwe zuigertjes, drijfstang lagers en een pak aan vacuumleidingen?
Heb er zelf over zitten twijfelen maarja... Zgn dode gebied in de powerband en de sportshift... Wat een boer nie kent...
Ben nog aan het kijken voor de OEM 4-pots, maar ik moet even kijken wat de WRX voor spul heeft, anders swap ik het daarvan over.
Mijn UEL headers...? Zijn wel non-turbo hea De gewone 4-2-1 ebay friemelkes die in diameter eigenlijk veel te groot zijn voor een 1.6 (maar perfect voor de 2.5)
maar met een open pijp klinken ze toch zo verdomde heerlijk...
Stick with a car
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Supercharger?
Al die aftermarkt pijpjes zijn veel dikker.
Als je maar 1 type maakt is het goedkoper.
Dus gelijk maar voor de 2.5.
Geeft een leuke winst vond ik.
Eric
Als je maar 1 type maakt is het goedkoper.
Dus gelijk maar voor de 2.5.
Geeft een leuke winst vond ik.
Eric
Re: Supercharger?
@Eric
Ja daar kwam ik achter na wat rekenwerk haha
Voor de 1.6 zouden de eerste pijpjes zich moeten vernauwen naar 1", de volgende naar ~1.5 etc etc
Achja als ik de 2.5 heb laat ik mij een fatsoenlijk systeem maken, kijken hoeveel koppel ik uit dat blok kan trekken
Ja daar kwam ik achter na wat rekenwerk haha
Voor de 1.6 zouden de eerste pijpjes zich moeten vernauwen naar 1", de volgende naar ~1.5 etc etc
Achja als ik de 2.5 heb laat ik mij een fatsoenlijk systeem maken, kijken hoeveel koppel ik uit dat blok kan trekken
Stick with a car
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Re: Supercharger?
Zo. Beter weer, tijd voor een kleine update.
De WRX is van mij, eindelijk... Na wat twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en besloten om de "Bugeye" een facelift te geven en naar mijn wens aan te passen.
Dus dag ABS... ..doei voorfront... ...en hallo 2004 Op dit moment bezig om alle kleine issues bij te werken nu het nieuwe snuitje erop zit.
Dus andere remmen, gewichtsbesparing hier en daar, kijken voor een 2.5l blok en dan de weg op.
De WRX is van mij, eindelijk... Na wat twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en besloten om de "Bugeye" een facelift te geven en naar mijn wens aan te passen.
Dus dag ABS... ..doei voorfront... ...en hallo 2004 Op dit moment bezig om alle kleine issues bij te werken nu het nieuwe snuitje erop zit.
Dus andere remmen, gewichtsbesparing hier en daar, kijken voor een 2.5l blok en dan de weg op.
Stick with a car
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.
Put in the work
And she may give you more than anyone ever expected
Without the bitter, the sweet isn’t as sweet.