Bravo!
Wel interessant om dit ook op mijn nieuwe blok te bouwen. Met het weglaten van de LPG dan
Werd afgelopen week in Frankrijk overigens gewaarschuwd voor het tanken van Euro 95, omdat daar 10% Ethanol in zou zitten.
Nou ging ik toch in Zwitserland tanken (Euro 95 voor €1,05!), maar gaf al aan dat dat met de Subaru niet zo'n probleem zou zijn.
Volgens de Franse ANWB zou een Toyota Corrolla (1997) er echter niet goed tegen kunnen? Vreemd, en vooral slecht, indien waar.
E85
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: E85
Hmmm. Foutloos loopt de motor nog niet op E85. Boven de 3000 toeren begint de motor in de houden en wil de ECU maximaal verarmen (-25%) en lambda blijft 0.92 V (zeer rijk). Ik denk toch dat de turbo injectoren geen 380 cc zijn maar 450 cc zoals op o.a. NASIOC veel wordt beweerd (en door mij tegengesproken, eigenwijs he).
Ik heb echter een passende set injectoren gevonden die getest zijn (zie o.a. http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4) op 385 cc. Ze zijn afkomstig van Nissan en worden toegepast op o.a. de VGDETT (Nissan Z32 300 ZX TwinTurbo vanaf 1989) en de KA24DET motor (Nissan 240 SX Turbo). Setje op Ebay voor 35 US$ gekocht en verzenden was slechts 18 US$ dus dan kan het laten reinigen voor montage bij een Bosch Car Service Center er ook nog wel vanaf, eer schijnt er hier een in Arnhem te zitten, eens bellen.
Ik heb echter een passende set injectoren gevonden die getest zijn (zie o.a. http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4) op 385 cc. Ze zijn afkomstig van Nissan en worden toegepast op o.a. de VGDETT (Nissan Z32 300 ZX TwinTurbo vanaf 1989) en de KA24DET motor (Nissan 240 SX Turbo). Setje op Ebay voor 35 US$ gekocht en verzenden was slechts 18 US$ dus dan kan het laten reinigen voor montage bij een Bosch Car Service Center er ook nog wel vanaf, eer schijnt er hier een in Arnhem te zitten, eens bellen.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: E85
Ja dat klopt, omdat de aanpassing van MAF niet werkt om de injector duty cycle te verkorten voor gebruik op Euro 95 kan dat niet echt meer, in noodgevallen nog wel maar dan zal de motor rijk lopen. Als ik het beu ben klets ik er weer gewoon standaard injectoren in en is alles weer bij het oude.
Re: E85
Het artikel heeft natuurlijk niks met benzine-motoren te maken, maar kende je dit ook al Marnix?
- Bijlagen
-
- Document waterstofgas dieselmotoren.rtf
- (3.5 KiB) 158 keer gedownload
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN