Aanschaf middenpijp uitlaat Forester

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
HappyView
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2014 13:17

Aanschaf middenpijp uitlaat Forester

Bericht door HappyView »

Het middenstuk van de uitlaat van mijn Forester Turbo (1999) is na 16 jaar lek... Een nieuw deel is moeilijk verkrijgbaar c.q. heel duur, waarschijnlijk vanwege de Nox katalysator die daar in zit. De garage stelt voor om de kat er tussen uit te zagen en het ontbrekende stuk met pijp te overbruggen. Dat is 'legaal' omdat in Nederland de Nox kat niet vereist is. Toch wil ik wellicht liever een nieuw middenstuk en eventueel meteen maar het eindstuk vernieuwen.

Gek genoeg kan ik on-line nergens een middenstuk aanschaffen. Iemand met hetzelfde probleem/oplossing?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Aanschaf middenpijp uitlaat Forester

Bericht door quikfit »

HappyView schreef:Het middenstuk van de uitlaat van mijn Forester Turbo (1999) is na 16 jaar lek... Een nieuw deel is moeilijk verkrijgbaar c.q. heel duur, waarschijnlijk vanwege de Nox katalysator die daar in zit. De garage stelt voor om de kat er tussen uit te zagen en het ontbrekende stuk met pijp te overbruggen. Dat is 'legaal' omdat in Nederland de Nox kat niet vereist is. Toch wil ik wellicht liever een nieuw middenstuk en eventueel meteen maar het eindstuk vernieuwen.

Gek genoeg kan ik on-line nergens een middenstuk aanschaffen. Iemand met hetzelfde probleem/oplossing?
Hoi,

Kat er tussenuit en een brok pijp is natuurlijk het goedkoopst...maar blijf je dan binnen de norm wat betreft de eisen van de uitlaatgassen?
Op het net gekeken...en dat middenstuk is niet te vinden(omdat dat alleen mèt Kat is te verkrijgen)

Hier nog wat links... https://www.dutchcarparts.nl/36532-suba ... atalysator
http://www.uitlaatdiscounter.nl/autos/s ... sf/uitlaat


Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
p.kaskes
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mar 2012 10:44

Re: Aanschaf middenpijp uitlaat Forester

Bericht door p.kaskes »

Hoi,

Begin 2015 complete uitlaat met CAT, wel zonder voorpijp, voor mijn Forester uit 2000 zonder turbo via marktplaats voor 395 euro gekocht bij C&F - Francois in Vlissingen. Betaald met Pay Pal en alles keurig geregeld.
Zoek op marktplaats op: auto-onderdelen, Subaru, uitlaatsystemen, C&F Francois Vlissingen, misschien is het onderdeel hier wel te krijgen. Succes!!

Groeten Piet.
Gebruikersavatar
Antoinette
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 aug 2015 19:58

Re: Aanschaf middenpijp uitlaat Forester

Bericht door Antoinette »

Hallo HappyView,

Heb je auto-uitlaat.nl al geprobeerd?
Hier wordt een nieuw middenstuk aangeboden voor niet veel geld
Plaats reactie