Olie pijl

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
TomDon
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2015 21:47

Olie pijl

Bericht door TomDon »

Sinds 1 maand eigenaar van subaru impreza 1.6 GL. Tot nu toe bevalt die goed. Bij de garage zou het oliepijl zijn bijgevuld nu na een maand en 1200km zelf eens naar het oliepijl gekeken. Nu blijkt dat het oliepijl helemaal niet meer wordt aangegeven op de "oliepijl meter". Dus gelijk de olie bijgevuld, kon er iets minder dan 3L bij gooien. Volgens het boekje zou je er 4L in kwijt moeten kunnen. Na het bijvullen nogmaals de auto aangezet en motor even op 2000 toeren laten draaien, daarbij geen rare geluiden gehoord. Nu is mijn vraag, wat denken jullie tav de motor, even rustig inrijden of niks aan de hand en gewoon gaan. Moet morgen voor werk naar duitsland 1000km rijden namelijk.

Ik hoor jullie gedachtes graag.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Olie pijl

Bericht door SP-Boxer »

Als er in 1200km echt 3L is verdwenen, dan zou ik morgen maar flink olie meenemen!

1L per 400km is in mijn ogen gewoon een motorblok dat compleet verrot is. (er van uitgaande dat hij het echt verbrand!!!)


Heb je blauwe rook uit de uitlaat?
"I feel Legacy"
TomDon
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2015 21:47

Re: Olie pijl

Bericht door TomDon »

Ja het is nogal fors inderdaad. Hij had wel een tijd stilgestaan dus komende KMs maar even goed het oliepijl in de gate houden. En nee er komt geen blauwe rook uit de uitlaat gelukkig.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Olie pijl

Bericht door ferluci »

de opmerking "bij de garage zou het oliepeil bijgevuld zijn" is een aanname en die kunnen wel eens niet waar zijn.
beter was het dat je direct had nagepeild, doe ik ook altijd en dan weet je meteen of je ook nog eens terug kan komen bij die garage zonder geflest te worden.(ervaring mee).
noem mij achterdochtig, maar dan weet ik het voor mezelf ook zeker.
neem in ieder geval voldoende olie mee onderweg en peil alvast bij 200 km, als de auto gebruikt geeft de peilstok direct aan.
succes.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Olie pijl

Bericht door quikfit »

ferluci schreef:de opmerking "bij de garage zou het oliepeil bijgevuld zijn" is een aanname en die kunnen wel eens niet waar zijn.
beter was het dat je direct had nagepeild, doe ik ook altijd en dan weet je meteen of je ook nog eens terug kan komen bij die garage zonder geflest te worden.(ervaring mee).
noem mij achterdochtig, maar dan weet ik het voor mezelf ook zeker.
neem in ieder geval voldoende olie mee onderweg en peil alvast bij 200 km, als de auto gebruikt geeft de peilstok direct aan.
succes.
Als ik een auto koop is het eerste wat ik doe de vloeistoffen checken...en zeker de olie + filter vervangen...garage of niet...
De boel op peil...en dan een ritje Duitsland...is een mooie testcase...

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Olie pijl

Bericht door Rene »

1 liter olie op 400km rijden is wel heel erg veel..
De mijne die ik had deed ongeveer 1 liter olie op 20000 km....ik zou inderdaad de nodige liters meenemen voor onderweg!
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Plaats reactie