benzine lekt aan achterwiel

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vke1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2015 05:21

benzine lekt aan achterwiel

Bericht door vke1981 »

Gisteren merkte ik iets heel onaangenaams aan mijn wagen. Ik kwam buiten en rook benzine. Dan zag ik aan mijn linker achterwiel een natte vlek, jawel benzine. Kan dit zijn omdat de benzinepomp stuk is? Of zou er eerder een lek in de tank zijn? De benzinepomp ligt in de tank, dus zie niet meteen in hoe die dan op straat kan lekken
Love my old subi, she drives me crazy
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door quikfit »

Kan ook een benzineslang zijn die naar of van je tank gaat...of de vulpijp...
Ik zou het wel even checken,als er benzine op je uitlaat komt.... :o

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door dj rene »

Als ik me niet vergis zit er aan de linkerkant van de tank ook een soort van aftapplugje.
Kijk eens of die goed vast zit of lekt.

Als je bij de brandstofpomp wil kijken dan moet je de zitting van de achterbank even voorover gooien.
Nu zie je aan de bijrijders kant een ovaal dekseltje waar de brandstofpomp onder zit.
Heb je een 4 wiel aangedreven auto, dan zit er nog een kleiner dekseltje aan de bestuurders zijde.
Hier zit een kleiner pompje onder die de brandstof weer naar de andere helft van de tank pompt.
Dus ook hier even onder kijken.


Groet René. 8-)
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door dj rene »

quikfit schreef:Kan ook een benzineslang zijn die naar of van je tank gaat...of de vulpijp...
Ik zou het wel even checken,als er benzine op je uitlaat komt.... :o

Gr. Quikfit :okeee:
Precies, dat is de reden dat ik een poosje in een brandwonden centrum heb gelegen. :x
Don't fuck with a Subaru engine.
Gebruikersavatar
vke1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2015 05:21

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door vke1981 »

hebben net onder de auto gelegen. de bocht onderaan de vulpijp lekt. Is dit iets wat in de garage moet vervangen worden? Of is het makkelijker dan het lijkt om dit zelf te doen? We zien wel dat die vulpijp aan de carrosserie is gelast geweest. Bestaat er geen dichtingsmiddel om dit voorlopig te repareren? Ik heb de wagen dagelijks nodig om naar het werk te rijden
Love my old subi, she drives me crazy
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door quikfit »

vke1981 schreef:hebben net onder de auto gelegen. de bocht onderaan de vulpijp lekt. Is dit iets wat in de garage moet vervangen worden? Of is het makkelijker dan het lijkt om dit zelf te doen? We zien wel dat die vulpijp aan de carrosserie is gelast geweest. Bestaat er geen dichtingsmiddel om dit voorlopig te repareren? Ik heb de wagen dagelijks nodig om naar het werk te rijden

Kneedbaar staal!? :idea: Is een lapmiddel maar kan tijdelijk werken....
Je kan misschien ook tijdelijk met een wat minder volle tank rijden.
Als je geen ervaring hebt met sleutelen zou ik eens bij een paar garages langsgaan voor wat info...

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door SP-Boxer »

Is een bekend fenomeen. Ik heb jaren terug al eens de vulpijp moeten vervangen omdat deze onderin de bocht finaal was doorgeroest. Het liep er uit terwijl je stond te tanken :mrgreen:

Kostte totaal aan onderdelen ca. 220 euro.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
vke1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2015 05:21

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door vke1981 »

ik heb samen met mijn ex een garage gehouden gedurende 5 jaar. Dus heb wel redelijk wat ervaring met het sleutelen :-) Heb alleen nog nooit een vulpijp moeten vervangen.
Love my old subi, she drives me crazy
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door SP-Boxer »

De constructie is een beetje raar.
Er zit een kunststof beschermkap die de vulpijp moet beschermen tegen opspattende stenen ed. vanaf het achterwiel. Alleen in de praktijk hoopt er zich een hoop modder/bagger op tussen de afschermkap en de vulpijp. Hierdoor rot vroeg of laat de pijp een keertje door.
De mijne was werkelijk een vergiet :mrgreen:

Nieuwe monteren en bij elke wasbeurt even goed schoonspuiten is het advies!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door Rene »

Yup...en voor je hem er op zet de buitenkant flink in de ML / tectyl of welk ander roestwerende smurrie je voorhanden hebt :mrgreen:
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
vke1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2015 05:21

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door vke1981 »

Rene schreef:Yup...en voor je hem er op zet de buitenkant flink in de ML / tectyl of welk ander roestwerende smurrie je voorhanden hebt :mrgreen:
Tja, ze is nu bijna 25 jaar oud, ik denk niet dat ik er nog eens 25 jaar bij krijg. Maar is wel een goede tip voor de volgende wagen :-)
Love my old subi, she drives me crazy
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door SP-Boxer »

Mijn Legacy's mogen zeker nog wel 25jaar blijven hoor!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
vke1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2015 05:21

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door vke1981 »

Die van mij mag dat ook, maar ze vertoont al teveel ouderdomspensioen kwaaltjes. Ik hoop er toch nog 2 jaar mee te kunnen doen
Love my old subi, she drives me crazy
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door Verzamelaar »

De vulhals zit bij het rechterachterwiel, en links zit niets wat betreft brandstof...
Gewoon omdat het kan.
Gebruikersavatar
vke1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2015 05:21

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door vke1981 »

Verzamelaar schreef:De vulhals zit bij het rechterachterwiel, en links zit niets wat betreft brandstof...
als je achter de wagen staat is het idd rechts dat hij lekt en de uitlaat is links. Heb vanmiddag even geinformeerd bij de garage hoeveel mij dat zou kosten. Schandalig, rond de 500 euro was het antwoord. Moest ik nu het gereedschap hebben zou ik het al lang zelf gedaan hebben

Een collega wist me nog te zeggen van eventueel (voorlopig) een flexibel tube in de vulpijp te steken. Maar dan stel ik me de vraag of de benzine die niet gaat aantasten
Love my old subi, she drives me crazy
Gebruikersavatar
DennisGTT94
Berichten: 219
Lid geworden op: 15 jul 2013 18:52

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door DennisGTT94 »

Mocht een originele vulhals van een Legacy type 1 te duur zijn: probeer die van een Impreza eens.
Mijn ervaring leert dat Impreza onderdelen vaak goedkoper zijn en meestal het zelfde zijn, het is een wat meer voorkomende/overgebleven auto dus meer vraag naar.

Heb je foto's van je wagen? Hier houden wij namelijk wel van :okeee:

Mvg
Dennis
Gebruikersavatar
vke1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2015 05:21

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door vke1981 »

Dat is natuurlijk ook een super tip Thx.
Ik heb altijd met BMW gereden, vond de achtertractie zalig. Maar 2 jaar geleden heb ik de legacy van mijn man over genomen (mijn E36 had het begeven). Sinds ik met die ouwe boxer rijd wil ik niks anders meer. Zalig dat brullende geluid wanneer je optrekt. Aan de lichten telkens als eerste weg, en het leukste aan mijn legacy is dat ik haar kan laten uitbreken zoals mijn E36 destijds :-)
De foto op mijn profiel is eigenlijk de enige die ik heb. Maar zal er deze week werk van maken ;-)
Love my old subi, she drives me crazy
Gebruikersavatar
fahtal
Berichten: 821
Lid geworden op: 21 jun 2012 21:57

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door fahtal »

Er worden genoeg leggies gesloopt voor hun motor. Nog goedkoper. Ik heb een touring staan voor de sloop ik weet niet pof dat past??
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door dj rene »

Ik krijg deze week ook weer één binnen die ik alleen voor de motor en de aansturing ervan ga gebruiken, dus mocht je iets nodig hebben zijn er hier redelijk wat mensen die je waarschijnlijk aan gebruikte onderdelen kunnen helpen.
Die ik binnen krijg is wel een type II.
Jij hebt toch één uit de eerste serie?
Weet niet of het vul hals gedeelte overeen komt, maar dat kunnen de meer ervaren mensen hier vast wel bevestiggen.


Groet René 8-)
Gebruikersavatar
vke1981
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 apr 2015 05:21

Re: benzine lekt aan achterwiel

Bericht door vke1981 »

dj rene schreef:Ik krijg deze week ook weer één binnen die ik alleen voor de motor en de aansturing ervan ga gebruiken, dus mocht je iets nodig hebben zijn er hier redelijk wat mensen die je waarschijnlijk aan gebruikte onderdelen kunnen helpen.
Die ik binnen krijg is wel een type II.
Jij hebt toch één uit de eerste serie?
Weet niet of het vul hals gedeelte overeen komt, maar dat kunnen de meer ervaren mensen hier vast wel bevestiggen.


Groet René 8-)
Ja idd ik heb een type I. Ik zal hier bij onze garage ook al eens navraag doen. thx guys :-)
Love my old subi, she drives me crazy
Plaats reactie