vaag probleem
vaag probleem
Medeforummers,
Ik zit met een vaag probleem wat al een tijdje sluimert maar ik kan er niet echt de vinger op leggen.
Heel af en toe houdt de motor in bij accelereren. Dat lijkt over te gaan als ik 'm eens flink op z'n donder geef zoals doortrekken tot over 5.000 rpm (wel goed warm gereden). Gaat ie er ineens hard vandoor vanaf 4.000 rpm. Maar bij een koude motor moet ik rustig aan doen en dan is het bloed irritant als ie zo inhoudt. Het voelt een beetje alsof de variabele kleptiming blijft hangen. Zeker weten doe ik het niet want er komt geen CEL.
Maar het gaat ook heel lang goed hoor en dan gaat ie als de brandweer. En zal je net zien, breng je hem weg voor een beurt, kunnen ze niks vinden en ik vergeet het te zeggen. Net als kiespijn die verdwijnt als je naar de tandarts gaat.
Afgelopen week was ik het zat. Ik had van een andere garage (second opinion) te horen gekregen dat de knock sensor eraan is. Bovendien heb ik eindelijk een CEL gehad die na een dag weer uit ging, maar er stond nu een melding vast in de ECU. Naar de specialist ermee en mijn vermoeden uitgesproken over de knock sensor. ECU uitgelezen en de specialist zegt voorste lambda sensor. ECU is gereset.
Wat kan ik verder nog? Hoe krijg ik deze elektronische onderste steen boven? Ik wil niet beweren dat beide garages prutswerk leveren maar ik wil ook niet op de gok dure elektronische componenten aanschaffen.
Staat van onderhoud is goed en als het al gebeurt is het zowel op benzine als gas, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Wie weet hier een zinnig antwoord op?
Ik zit met een vaag probleem wat al een tijdje sluimert maar ik kan er niet echt de vinger op leggen.
Heel af en toe houdt de motor in bij accelereren. Dat lijkt over te gaan als ik 'm eens flink op z'n donder geef zoals doortrekken tot over 5.000 rpm (wel goed warm gereden). Gaat ie er ineens hard vandoor vanaf 4.000 rpm. Maar bij een koude motor moet ik rustig aan doen en dan is het bloed irritant als ie zo inhoudt. Het voelt een beetje alsof de variabele kleptiming blijft hangen. Zeker weten doe ik het niet want er komt geen CEL.
Maar het gaat ook heel lang goed hoor en dan gaat ie als de brandweer. En zal je net zien, breng je hem weg voor een beurt, kunnen ze niks vinden en ik vergeet het te zeggen. Net als kiespijn die verdwijnt als je naar de tandarts gaat.
Afgelopen week was ik het zat. Ik had van een andere garage (second opinion) te horen gekregen dat de knock sensor eraan is. Bovendien heb ik eindelijk een CEL gehad die na een dag weer uit ging, maar er stond nu een melding vast in de ECU. Naar de specialist ermee en mijn vermoeden uitgesproken over de knock sensor. ECU uitgelezen en de specialist zegt voorste lambda sensor. ECU is gereset.
Wat kan ik verder nog? Hoe krijg ik deze elektronische onderste steen boven? Ik wil niet beweren dat beide garages prutswerk leveren maar ik wil ook niet op de gok dure elektronische componenten aanschaffen.
Staat van onderhoud is goed en als het al gebeurt is het zowel op benzine als gas, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Wie weet hier een zinnig antwoord op?
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: vaag probleem
Een stukje gaan rijden met een testkast op schoot en
kijken wat de lambdasensor voor een signaal afgeeft.
Kan je ook zelf met een app en bluetooth stekker.
Daarmee kan je hem ook uitlezen en codes wissen.
Eric
kijken wat de lambdasensor voor een signaal afgeeft.
Kan je ook zelf met een app en bluetooth stekker.
Daarmee kan je hem ook uitlezen en codes wissen.
Eric
Re: vaag probleem
Heb een soortgelijk iets gehad met mijn golf 2 16v, koud inhouden, maar bij 4000 toeren er vandoor gaan, vervangen van de lambdasensor heeft het probleem opgelost.
Re: vaag probleem
Thanks. Dat wordt dus een lambda sensor.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: vaag probleem
Ik heb ook een probleem gehad met mijn lambdasonde maar motor hield niet in.
Moet wel zeggen dat mijn auto er 1 heeft, lampje motor ging wel aan af en toe.
Met de pingel sensor hield de motor wel in en lampje aan.
Ik heb een appje om je auto uit te lezen.
Kan ik wel een keer voor je doen.
Avonden worden toch langer.
Eric
Moet wel zeggen dat mijn auto er 1 heeft, lampje motor ging wel aan af en toe.
Met de pingel sensor hield de motor wel in en lampje aan.
Ik heb een appje om je auto uit te lezen.
Kan ik wel een keer voor je doen.
Avonden worden toch langer.
Eric
Re: vaag probleem
Louis schreef:Medeforummers,
Ik zit met een vaag probleem wat al een tijdje sluimert maar ik kan er niet echt de vinger op leggen.
Heel af en toe houdt de motor in bij accelereren. Dat lijkt over te gaan als ik 'm eens flink op z'n donder geef zoals doortrekken tot over 5.000 rpm (wel goed warm gereden). Gaat ie er ineens hard vandoor vanaf 4.000 rpm. Maar bij een koude motor moet ik rustig aan doen en dan is het bloed irritant als ie zo inhoudt. Het voelt een beetje alsof de variabele kleptiming blijft hangen. Zeker weten doe ik het niet want er komt geen CEL.
Maar het gaat ook heel lang goed hoor en dan gaat ie als de brandweer. En zal je net zien, breng je hem weg voor een beurt, kunnen ze niks vinden en ik vergeet het te zeggen. Net als kiespijn die verdwijnt als je naar de tandarts gaat.
Afgelopen week was ik het zat. Ik had van een andere garage (second opinion) te horen gekregen dat de knock sensor eraan is. Bovendien heb ik eindelijk een CEL gehad die na een dag weer uit ging, maar er stond nu een melding vast in de ECU. Naar de specialist ermee en mijn vermoeden uitgesproken over de knock sensor. ECU uitgelezen en de specialist zegt voorste lambda sensor. ECU is gereset.
Wat kan ik verder nog? Hoe krijg ik deze elektronische onderste steen boven? Ik wil niet beweren dat beide garages prutswerk leveren maar ik wil ook niet op de gok dure elektronische componenten aanschaffen.
Staat van onderhoud is goed en als het al gebeurt is het zowel op benzine als gas, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Wie weet hier een zinnig antwoord op?
Ik herken het....2x gehad op 15.000km ,rij in ze 2 een heuveltje op(ong. 2500 toeren) en geen power(genoeg).
Gas dieper intrappen en de automaat schakelt terug...en dan idd met 4000 toeren omhoog...
Heb nooit een CEL melding gehad en de auto rijd verder prima...
Laat ff weten als het opgelost is.
Nog ff wat anders...in een ander topic heb je je luchtkleppen met membraan vervangen....kan je die ook demonteren en schoonmaken(als het membraan nog goed is)of zitten die membranen vast
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php ... lep#p25491
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: vaag probleem
Ik zal de oplossing zeker melden.
Die luchtkleppen kunnen inderdaad uit elkaar maar de onderdelen ervan zijn niet los te koop. De mijne waren zo verrot dat vervangen de enige oplossing was.
Die luchtkleppen kunnen inderdaad uit elkaar maar de onderdelen ervan zijn niet los te koop. De mijne waren zo verrot dat vervangen de enige oplossing was.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: vaag probleem
Louis
ik heb nog een lambda liggen uit een legacy van '99, weet niet of die wel compatibel is met jouw motor.
had ook een probleem met inhouden en heb de lambda wel laten vervangen waar uiteindelijk niks mee aan de hand was, bleek achteraf de verdamper te zijn van de G3.
Het is een gebruikte maar je kan hen voor weinig overnemen als je wilt.
ik hoor het wel?
ik heb nog een lambda liggen uit een legacy van '99, weet niet of die wel compatibel is met jouw motor.
had ook een probleem met inhouden en heb de lambda wel laten vervangen waar uiteindelijk niks mee aan de hand was, bleek achteraf de verdamper te zijn van de G3.
Het is een gebruikte maar je kan hen voor weinig overnemen als je wilt.
ik hoor het wel?
Re: vaag probleem
Dank je Ferluci maar mijn Forester van 2006 heeft een hele andere motor met dubbele nokkenassen en twee lambda sensors. Nieuwere generatie dus.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: vaag probleem
Ik zou niet gaan "Gokken" .. is een nogal dure hobby!
Het kan zijn:
- Lambda sensor
- Knock sensor
- Temperatuur sensor
- Lucht massa meter
Dus zonder een idee te hebben wat er nou fout gaat is het een nogal dure hobby..
Uitlezen met een datalogger om te kijken wat hij op het moment van stotteren doet is dus het meest logische om te doen voordat je honderden euro's er tegenaan gooit.
Stel je voor dat het een temperatuur sensor van 30 euro is en je koopt een nieuwe lambda sensor van 150 euro die het niet oplost?
Je kunt in de logging terug zien wat hij met de timing advance doet op dat punt (Dus of hij inhoud) en als het goed is ook wat de knock sensor terug geeft, en de temperatuur dat hij aangeeft van het blok algeheel.. mogelijk geeft deze foutief aan de ECU door dat de motor altijd 15C is of iets en hij heel rijk gaat lopen.
Daarnaast kun je ook de Air Fuel Ratio correction factor zien... dus hoe veel de ECU moet bijsturen ten opzichte van de lucht die hij gemeten heeft met de Lucht Massa Meter en wat hij daadwerkelijk met de lambda na de verbranding nog over heeft.
Het kan zijn:
- Lambda sensor
- Knock sensor
- Temperatuur sensor
- Lucht massa meter
Dus zonder een idee te hebben wat er nou fout gaat is het een nogal dure hobby..
Uitlezen met een datalogger om te kijken wat hij op het moment van stotteren doet is dus het meest logische om te doen voordat je honderden euro's er tegenaan gooit.
Stel je voor dat het een temperatuur sensor van 30 euro is en je koopt een nieuwe lambda sensor van 150 euro die het niet oplost?
Je kunt in de logging terug zien wat hij met de timing advance doet op dat punt (Dus of hij inhoud) en als het goed is ook wat de knock sensor terug geeft, en de temperatuur dat hij aangeeft van het blok algeheel.. mogelijk geeft deze foutief aan de ECU door dat de motor altijd 15C is of iets en hij heel rijk gaat lopen.
Daarnaast kun je ook de Air Fuel Ratio correction factor zien... dus hoe veel de ECU moet bijsturen ten opzichte van de lucht die hij gemeten heeft met de Lucht Massa Meter en wat hij daadwerkelijk met de lambda na de verbranding nog over heeft.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: vaag probleem
Als het probleem er niet altijd is, kan het in de nokkenasverstelling zitten.
Gewoon omdat het kan.
Re: vaag probleem
Vandaag wilde ik een verloopstukje voor de lambda sensor bestellen.
Maar goed dat ik dat niet heb gedaan want de goeie tips blijven binnenkomen
Zo'n datalogger, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat de laptop (met software van Subaru Nederland) die bij de specialist voormalig merkdealer aan de OBDII poort gehangen wordt of gaat die nog verder/dieper in het motor management? En kan dan ook worden vastgesteld of er inderdaad wat met de nokkenas verstelling is?
Tijdens de Euregiorit speelde de motor weer eventjes op. In een zandputje plots geen vermogen. Even de motor uit en opnieuw gestart en daarna weer trekken als een dolle en dat bleef ie doen.
Maar goed dat ik dat niet heb gedaan want de goeie tips blijven binnenkomen
Zo'n datalogger, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat de laptop (met software van Subaru Nederland) die bij de specialist voormalig merkdealer aan de OBDII poort gehangen wordt of gaat die nog verder/dieper in het motor management? En kan dan ook worden vastgesteld of er inderdaad wat met de nokkenas verstelling is?
Tijdens de Euregiorit speelde de motor weer eventjes op. In een zandputje plots geen vermogen. Even de motor uit en opnieuw gestart en daarna weer trekken als een dolle en dat bleef ie doen.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: vaag probleem
misschien een oplossing en in ieder geval goedkoper. had laatst ook last van inhouden bij optrekken en lagere toerentallen. bij het verwisselen van de bougie's trok ik de kabel uit twee bougie doppen. had aan het roet te zien al een poosje liggen vonken tussen de draad en het blikje wat om de bougiekop klemt. draden vast gesoldeerd en probleem was weg
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: vaag probleem
Medeforummers,
Het vage probleem is opgelost. Wat een nieuwe lambda (of O2) sensor al niet kan doen. De motor trekt weer vloeiend door het hele toerengebied om er bij ongeveer 4.000 rpm nog een schepje bovenop te doen, dankzij de verstelbare kleptiming. Hij ruikt zelfs goed na een flinke rit, niet meer zo'n vage brandlucht. Voorlopig kan ik weer genieten.
Het vage probleem is opgelost. Wat een nieuwe lambda (of O2) sensor al niet kan doen. De motor trekt weer vloeiend door het hele toerengebied om er bij ongeveer 4.000 rpm nog een schepje bovenop te doen, dankzij de verstelbare kleptiming. Hij ruikt zelfs goed na een flinke rit, niet meer zo'n vage brandlucht. Voorlopig kan ik weer genieten.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: vaag probleem
Mooi dat je Forester weer bij de les is...
Welke van de twee En wat waren de kosten
Gr. Quikfit
Welke van de twee En wat waren de kosten
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: vaag probleem
Het was de voorste.
Lambdasonde 06 g5apr12st á €214,81 excl. BTW volgens de factuur.
Lambdasonde 06 g5apr12st á €214,81 excl. BTW volgens de factuur.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: vaag probleem
Louis, bij mij was de prijs hetzelfde maar dit is wel de beste oplossing voor je auto.
Krijg je ook de minste problemen bij.
Een gebruikte sonde was bij mij ook geen optie geweest.
Eric
Krijg je ook de minste problemen bij.
Een gebruikte sonde was bij mij ook geen optie geweest.
Eric
Re: vaag probleem
Als er onderdelen in de motor en aan de uitlaat moeten worden vervangen heb ik zelf ook het liefst OEM, is inderdaad het beste. En zo'n sensor kan je beter vervangen door een nieuwe i.p.v. gebruikt.
Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen. Ik heb nog niet eerder een auto gehad met zo'n hoge tellerstand en ik ken ook geen andere Subaru rijders met een vergelijkbare motor met zo'n hoge stand of meer... Hier valt wat te verkennen
Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen. Ik heb nog niet eerder een auto gehad met zo'n hoge tellerstand en ik ken ook geen andere Subaru rijders met een vergelijkbare motor met zo'n hoge stand of meer... Hier valt wat te verkennen
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: vaag probleem
''Hier valt wat te verkennen''
Over verkennen gesproken...deze al eens tegen het gehouden?
Ga ze binnenkort zelf ook ff controleren.
http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 5d81c5e657&
Zorgen voor olieproblemen(te weinig olie of te weinig druk)bij turbo's,maar ze zitten ook op het variabele kleppensysteem op onze modellen
Gr. Quikfit.
Over verkennen gesproken...deze al eens tegen het gehouden?
Ga ze binnenkort zelf ook ff controleren.
http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 5d81c5e657&
Zorgen voor olieproblemen(te weinig olie of te weinig druk)bij turbo's,maar ze zitten ook op het variabele kleppensysteem op onze modellen
Gr. Quikfit.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: vaag probleem
ik zou zeggen hou ons op de hoogt en als het kan met foto's.
ben zelf ook in het bezit van een turbo-Fozzy en ben erg benieuwd of dit ook van toepassing is op de Nederlandse modellen?
je kan het maar beter voor zijn, niet dan??
ben zelf ook in het bezit van een turbo-Fozzy en ben erg benieuwd of dit ook van toepassing is op de Nederlandse modellen?
je kan het maar beter voor zijn, niet dan??
Re: vaag probleem
Ik heb geen turbo...maar bij mij zit zo'n banjobout op elke cilinderkop(makkelijk te bereiken)...als die van mij verstopt zou zitten dan werkt de Active Valve Control System niet of niet goed...(inhouden)
Een verstopt filtertje bij een turbo kost een flinke berg centen,zeker als de volgende turbo ook weer naar de klote gaat binnen 10.000km
Van het weekend ga ik ze even inspecteren...en zal ook een fotootje plaatsen...
Gr. Quikfit
Een verstopt filtertje bij een turbo kost een flinke berg centen,zeker als de volgende turbo ook weer naar de klote gaat binnen 10.000km
Van het weekend ga ik ze even inspecteren...en zal ook een fotootje plaatsen...
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: vaag probleem
en? al gekeken??
zoja plaats dan even fotootje, weten wij ook of het bij onze turbo's ook goed is om dit te vervangen of te verwijderen.
heb op subaruforester.org (engelstalig) ook zo'n topic gelezen over de mogelijke verstopte filtertjes in de banjoboutjes van de turbo olieleidingen. Wordt met foto's verduidelijkt
bij sommige subarus'n niet goed. liever eruit halen dan vervangen volgens de topichouders en reageerders op dat forum.
kan even niet zo snel meer dat topic vinden, doe mijn best en als gevonden is dan post ik wel een linkje.
zoja plaats dan even fotootje, weten wij ook of het bij onze turbo's ook goed is om dit te vervangen of te verwijderen.
heb op subaruforester.org (engelstalig) ook zo'n topic gelezen over de mogelijke verstopte filtertjes in de banjoboutjes van de turbo olieleidingen. Wordt met foto's verduidelijkt
bij sommige subarus'n niet goed. liever eruit halen dan vervangen volgens de topichouders en reageerders op dat forum.
kan even niet zo snel meer dat topic vinden, doe mijn best en als gevonden is dan post ik wel een linkje.
Re: vaag probleem
Nog geen tijd gehad...
Ga het van het weekend ff doen...
Hier is die link: http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 5d81c5e657&
Gr. Quikfit
Ga het van het weekend ff doen...
Hier is die link: http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 5d81c5e657&
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: vaag probleem
Vandaag ff gechecked...nadat ik eerst natuurlijk de koperen afdichtings-ringetjes gehaald had...
Geen spannende foto's...er zat namelijk geen filtertje in...
Maar als ik jouw was zou ik het toch even controleren(vooral als je een turbo hebt)
Hieronder nogmaals de link : http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 5e657&
Gr. Quikfit
Geen spannende foto's...er zat namelijk geen filtertje in...
Maar als ik jouw was zou ik het toch even controleren(vooral als je een turbo hebt)
Hieronder nogmaals de link : http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 5e657&
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: vaag probleem
quickfit
bedankt hoor, check het van het weekeinde even. het is een forester van 2003.
bedankt hoor, check het van het weekeinde even. het is een forester van 2003.
Re: vaag probleem
In die link staat ook dat bjr 2004 ze wel had en 2005 niet(meer)...
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157