ecu imperza gt in forester s-turbo
ecu imperza gt in forester s-turbo
Ik heb een vraagje, ik heb nog een TD04 liggen van een Impreza, gezien ik wat over tuning had gelezen, vraag ik me af of ik de ecu van een impreza GT van 2000 zo over kan zetten in de forester S-Turbo van 2001 ? zonder dat ik sleutels en dergelijk in moet te lezen ect.
Mocht iemand nog tips of trucs weten dan hoor ik dat graag.
Mocht iemand nog tips of trucs weten dan hoor ik dat graag.
Impreza GT Awd 2000
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: ecu imperza gt in forester s-turbo
Dan moet je hem toch nog mappen.
Beter is hem met je eigen ECU te mappen en gelijk op ron 95.
Haal je ook veilig 260 pk.
Forester motor is heel anders als GTT motor.
Eric
Beter is hem met je eigen ECU te mappen en gelijk op ron 95.
Haal je ook veilig 260 pk.
Forester motor is heel anders als GTT motor.
Eric
Re: ecu imperza gt in forester s-turbo
Dat gaat je niet lukken. Meerdere hebben het geprobeerd (waaronder ik zelf) maar krijg hem niet aan de praat. Het beste is om de turbo, benzinepomp, downpipe en bougies te veranderen. Vanaf de bouwjaar 2001 heb je meerdere keuzes om de originele ecu te mappen. Je hebt Ecutek (EMS), Eculabs (ACE-Motorsports)of Ecuflash (huijzermotorsports).Alles heeft zijn voors en tegens. Een Forester 2001 is grotendeels gelijk aan de WRX.
De originele Forester ecu van Bouwjaar 1999 en 2000 kon tot voor kort alleen met Ecutek behandeld worden. Sinds 2014 ook door Eculabs.
Gr Rick
De originele Forester ecu van Bouwjaar 1999 en 2000 kon tot voor kort alleen met Ecutek behandeld worden. Sinds 2014 ook door Eculabs.
Gr Rick
Re: ecu imperza gt in forester s-turbo
Bedankt voor jullie info, mappen is een kostbare zaak als ik zo Google
Hou hem nog wel even standaard.
Mijn vorige saabs kon ik zelf mappen. 1/2 uurtje 60 PK erbij !!
Hou hem nog wel even standaard.
Mijn vorige saabs kon ik zelf mappen. 1/2 uurtje 60 PK erbij !!
Impreza GT Awd 2000
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
Re: ecu imperza gt in forester s-turbo
60Pk?
Theoretische, krukas of aan de wielen gemeten?
Heb veel auto's op de rollerbank meegemaakt die volgens de tuner 30Pk extra moesten krijgen.
Helaas liegt de rollerbank vaak niet.
En gingen een hoop mensen teleurgesteld weer naar huis.
Groet René
Theoretische, krukas of aan de wielen gemeten?
Heb veel auto's op de rollerbank meegemaakt die volgens de tuner 30Pk extra moesten krijgen.
Helaas liegt de rollerbank vaak niet.
En gingen een hoop mensen teleurgesteld weer naar huis.
Groet René
Re: ecu imperza gt in forester s-turbo
Krukas, alle vermogens worden gegeven aan de krukas, tenzij anders gemeten.dj rene schreef:60Pk?
Theoretische, krukas of aan de wielen gemeten?
Heb veel auto's op de rollerbank meegemaakt die volgens de tuner 30Pk extra moesten krijgen.
Helaas liegt de rollerbank vaak niet.
En gingen een hoop mensen teleurgesteld weer naar huis.
Groet René
Maar van 150 naar 210 pk krukas is toch lekker, met weinig moeite.
En ik spreek uit ervaring ! Gigantisch verschil, met een Td 04 is er nog meer te halen.
Impreza GT Awd 2000
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: ecu imperza gt in forester s-turbo
Hoop motors van doehetzelfers draaien stuk.
Er komt wel meer voor kijken bij mappen dan alleen de turbodruk verhogen.
Eerst de basiswaarden verhogen en daarna een paar roadtests om te
finetunen en de puntjes op de i te zetten.
En dan heb je veel meer dan de thuistunert.
Eric
Er komt wel meer voor kijken bij mappen dan alleen de turbodruk verhogen.
Eerst de basiswaarden verhogen en daarna een paar roadtests om te
finetunen en de puntjes op de i te zetten.
En dan heb je veel meer dan de thuistunert.
Eric
Re: ecu imperza gt in forester s-turbo
We mappen niet alleen de turbodruk, gezien de ik de standard map overschreef met een originele map van saab alleen dan van een versie met meer pk'serichendri schreef:Hoop motors van doehetzelfers draaien stuk.
Er komt wel meer voor kijken bij mappen dan alleen de turbodruk verhogen.
Eerst de basiswaarden verhogen en daarna een paar roadtests om te
finetunen en de puntjes op de i te zetten.
En dan heb je veel meer dan de thuistunert.
Eric
Van de saab 9-3 tot 2002 waren 3 versies 150 , 185 en 205 pk. Alleen de laatste was met een TD04 uitgevoerd. De motoren zijn voor de rest identiek.
De 9-5 was is er in 150,185,210 en 250 pk uitvoering.
Om de turbo na betrof dit ook identieke motoren. Tevens zijn er diverse andere maps te verkrijgen via de saab forums. De maps waren door middel van een tuning programma aan tepassen ( vin nummer en immo code) .
Heb ruim 150.000 km gereden met een 200 pk versie zonder enige probleem op lpg.
Het ging me meer om het koppel,gezien die zeer merkbaar omhoog ging.
Impreza GT Awd 2000
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: ecu imperza gt in forester s-turbo
Dat is niet echt mappen maar de software van een snellere saab
kopieëren naar je eigen ecu.
Is wel link want als er een spanningsdipje optreed heb je een lege ecu.
Daarbij zijn de Japanse ecu's veel beter afgeschermd.
Bij subaru heb je geen versies van de 2 liter met meer vermogen.
Oh ja, die heb je wel maar dan zijn de motor specificaties ook anders.
Denk daarbij aan een andere compressie en het draaien van hogere toerentallen.
En niet te vergeten nokkenassen.
Eric
kopieëren naar je eigen ecu.
Is wel link want als er een spanningsdipje optreed heb je een lege ecu.
Daarbij zijn de Japanse ecu's veel beter afgeschermd.
Bij subaru heb je geen versies van de 2 liter met meer vermogen.
Oh ja, die heb je wel maar dan zijn de motor specificaties ook anders.
Denk daarbij aan een andere compressie en het draaien van hogere toerentallen.
En niet te vergeten nokkenassen.
Eric