Ik kon vanmorgen natuurlijk niet meer wachten totdat morgen de andere startmotor binnen is dus heb ik 24 volt op mijn huidige startmotor gezet. En jawel hij draaid nu rond zoals het hoort. Alleen wil de motor niet aanslaan grrr. Andere bobine geprobeerd geen verbetering. De onsteking en de bougies zijn nieuw. Toch maar even na gekeken maar die zijn ook in orde. Brandstof krijgt hij ook genoeg. De distibutie staat op tijd. Morgen maar even op de vrouw wachten. Kan zij starten en ik kijken of hij een vonk krijgt.
Alle zekeringen gecontroleerd ook allemaal in orde.
Kan een of andere sensor als deze defect is ervoor zorgen dat de motor niet wil aanslaan? cq ervoor zorgen dat de motor ineens afslaat?
Toch maar weer het achterpaneel verwijderd, distributiekappen weggehaald en wat ziet mijn oog allemaal haartjes aan de zijkant van de riem en een scheurtje in de riem. Zit er een braam op de linker nokkenastandwiel. Men heeft daar een keer een inkeping ingeslagen blijkbaar en de braam niet weggehaald. Ook staat de rechternokkenastandwiel niet meer op tijd. grrrrr. Maar weer een nieuwe riem gemonteerd, braam weggehaald. Meteen de binnen gekomen startmotor van een automaat gemonteerd. Even testen of de startmotor het doet en meteen slaat de motor aan
De startmotor gaat als een jeko tekeer. Dus meteen maar op zoek naar nog zo'n startmotor voor de cabrio.
aha weer wat geleerd. Kan ik ook nog controleren of de spanner stuk is? (ik was al blij dat ik het stukje metaal eruit kreeg. Er staat behoorlijk wat kracht achter).
Ik bedoel het op spanning brengen van de spanner, niet de riem zelf! Als je de/een riem monteerd, moet de spanner ingedrukt worden en middels een metalen stift/pennetje ingespannen gehouden bij montage op de motor. Dat indrukken moet je heel langzaam doen. Hoe merk je dat de spanner kapot is? Veel minder weerstand bij het indrukken. Normaal gaat dat behoorlijk zwaar.
Nou ik moest de spanner tussen de bankschroef doen om hem ingedrukt te krijgen. Ik kreeg hem zelfs niet met een hele grote waterpomptang ingedrukt. Na de montage van de riem kreeg ik ook haast het metalen pennetje er niet meer uit omdat er zo'n grote "kracht" op stond dus ik denk dat hij nog wel goed is.