Warme motor slaat af tijdens afremmen

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door niksnut »

heb je al je throttle sensor en airflow sensor gecontroleerd. volgens mij worden die op gas niet gebruikt en op benzine wel. als je throttle sensor niet werkt ziet de ECM niet dat je gas geeft. hij gaat dan ook niet meer inspuiten en vervroegen terwijl hij wel meer lucht krijgt. gevolg is een te arm mengsel en dus afslaan.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door Dennis »

the dude schreef:Welke dealer; VW, Subaru of zelfs de dealer waar je een lijntje wit spul kan gebruiken 8-)
Nou bij die laatste dealer kan ik niet terrecht. Met mijn beroep rennen die altijd weg als ze mij zien aankomen :lol:
Ik zat aan de Subaru dealer in Capelle a/d IJssel te denken.
niksnut schreef:heb je al je throttle sensor en airflow sensor gecontroleerd. volgens mij worden die op gas niet gebruikt en op benzine wel. als je throttle sensor niet werkt ziet de ECM niet dat je gas geeft. hij gaat dan ook niet meer inspuiten en vervroegen terwijl hij wel meer lucht krijgt. gevolg is een te arm mengsel en dus afslaan.
Deze heb ik ook beide vervangen echter zonder resultaat. Nu heb ik wel een grote open luchtfilter. Zou het misschien kunnen zijn dat hij teveel lucht aanzuigt? Of moet ik daar dan ook op LPG last van hebben. LPG kan ik nl dmv stelschroefen afregelen.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door niksnut »

Nu heb ik wel een grote open luchtfilter. Zou het misschien kunnen zijn dat hij teveel lucht aanzuigt
Neeeh , volgens mij niet. dan had je trouwens al eerder last gehad.
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door Rudy »

Probeer het eens door de carterventilatieklep schoon te blazen. Die zit net achter het gasklephuis en dat klepje kan zeker op gas sterk gaan vervuilen.
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door the dude »

Zalig zijn de onwetenden, zoals ik :) Maar al jouw opmerkingen over het wel en/of niet lopen met/zonder choke, doen me aan mijn problemen denken met de carb.vd Hardtop. Ik neem aan dat je het hebt over de EA82T?

Als dat zo is; en ik kijk naar de motor van de blauwe XT die vroeger op gas heeft gelopen,zie ik slechts EEN oude aansluitnippel die pal boven de trottle body zit (carburateur?)
Deze nippel zit in de Air Intake Duct (vrij vertaald.........weetikveel :?

Lang verhaal, maar wat ik wil zeggen/vragen is dit: Dit gas is dus al gemengd voordat het in de carb.komt. Deze hoeft dus toch ook niet te werken?
M.a.w.moet er op benzine gereden worden,behalve starten en stationair, dan geeft de carb.niet thuis. Zou een ultrasoonbad en nwe pakkingen dan geen oplossing zijn? Dit was wel de truc die mijn Hardtop weer deed lopen.... :?:
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door Dennis »

Ik heb geen carburateur Jan maar een single point injectie.
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door LeoneTurbo »

En geen EA82T maar een EJ18S :)

Gasklepsensor, injector en luchtmassameter is in 1 unit geintegreerd, en die heeft Dennis al gewisseld met een ander.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door Dennis »

Marnix schreef:En geen EA82T maar een EJ18S :)

Gasklepsensor, injector en luchtmassameter is in 1 unit geintegreerd, en die heeft Dennis al gewisseld met een ander.
;)

Ik heb er ook tanktoevoeging ingegooid maar dat werkt dus alleen als ik hem stationair laat draaien want er valt niet mee te rijden.

Als Patrick mijn andere Carter klaar heeft dan ga ik meteen de uitlaat anders leggen. Deze zit nl erg dicht op mijn koelleiding die hierdoor te laag hangt en ik raak er steeds de grond mee. Tevens ook maar weer dan meteen de termostaat terug plaatsen want ik heb nu een 30 kilometer nodig voordat de temperatuur op 80 graden staat. (kan ik meteen het water vervangen door koelvloeistof). Ik denk dat ik er dan ook meteen nog een uitlaatdemper tussen zet. Het geluid nu is wel mooi alleen als ik uit de nachtdienst kom of ik heb een avond dienst nemen mijn buren het mij niet in dank af dat ik weer thuis kom :twisted:
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door Dennis »

Weet iemand misschien ook hoe hoog de brandstofdruk bij stationair draaien moet zijn? en bij gasgeven?
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door LeoneTurbo »

3.05 bar t.o.v. inlaatvacuum.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door Dennis »

Gaan we dat van de week eens meten. Is dat bij stationair of altijd?
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door LeoneTurbo »

Altijd want de druk wordt geregeld door een drukregelaar die is aangesloten op het vacuum van het inlaatspruitstuk (referentiedruk) dus druk is wel contstant t.o.v. inlaatspruitstuk maar niet t.o.v. omgeving/buitenlucht. Dit is een mechanische regeling die niets te maken heeft met ECU of motortoerental.

Wat voor brandstofpomp gebruik je eigenlijk? Is die niet gewoon kapot of the zwak?
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Warme motor slaat af tijdens afremmen

Bericht door Dennis »

ik gebruik een subaru legacy 2.0l pomp
Plaats reactie