ik ben bezig met een ej20 waarbij ik een standalone ecu wil gebruiken.
Alleen ik heb signalen nodig voor de ontsteking, de ecu die ik gekocht heb kan niet met een triggerwheel werken.
Ik heb 4 triggers en een tdc nodig voor de wasted spark setup. Maar kom er even niet uit kan ik de krukas poeli gebruiken door er 2 tanden af te vijlen ?
Ook zat ik eraan te denken om van een ej18 een ontsteking achter op de kop te schroeven dan zou ik daar het signaal misschien uit kunnen halen.
Iemand een idee om mij een beetje op weg te helpen.
EJ 20 met aftermarket ecu ontsteking bepalen
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: EJ 20 met aftermarket ecu ontsteking bepalen
Van een EJ18 past de ontsteking niet zomaar, de EJ18 heeft een langere nokkenas waar de ontsteking op zit.
Er zijn genoeg aftermarket ECU's die overweg kunnen met de standaard Subaru krukas- en nokkenassignalen.
Er zijn genoeg aftermarket ECU's die overweg kunnen met de standaard Subaru krukas- en nokkenassignalen.
Gewoon omdat het kan.
Re: EJ 20 met aftermarket ecu ontsteking bepalen
Wil graag deze gebruiken deze heb ik al gekocht en om jouw onderschrift het al aangeeft.
Deze set up:
Zou er dan 2 tanden af moeten halen, de 2 B tanden maar geen idee of ik dan het signaal op het goede moment binnen krijg.
Uit de handleiding:
Trigger Angle:
When setting up this value, you need to use a timing light to
check that the value in the Ignition map is what is actually
shown on the timing light. For example to check this you
would need to put 20 into the entire ignition map and check
the actual timing on the motor. If the actual timing was 15 then you should change the trigger angle and check the actual
value again until you get the actual to be 20. Your ignition
map is now calibrated, so whatever number you put in the
ignition map, it will correspond to the actual timing value.
Vraag is dus zitten de 4 tanden dan op de juiste plek ?
Dus zal met de sensoren aan de slag moeten dan.Gewoon omdat het kan.
Deze set up:
Zou er dan 2 tanden af moeten halen, de 2 B tanden maar geen idee of ik dan het signaal op het goede moment binnen krijg.
Uit de handleiding:
Trigger Angle:
When setting up this value, you need to use a timing light to
check that the value in the Ignition map is what is actually
shown on the timing light. For example to check this you
would need to put 20 into the entire ignition map and check
the actual timing on the motor. If the actual timing was 15 then you should change the trigger angle and check the actual
value again until you get the actual to be 20. Your ignition
map is now calibrated, so whatever number you put in the
ignition map, it will correspond to the actual timing value.
Vraag is dus zitten de 4 tanden dan op de juiste plek ?