fout code's 24/31 impreza gt turbo

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
jackasfck
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2014 06:15

fout code's 24/31 impreza gt turbo

Bericht door jackasfck »

Hallo allen,


een vraagje, ik heb al eerder een nieuwe maf sensor gemonteerd, dit ging een maand of 2 prima!
en ineens begon hij weer te stotteren, ik had nog een maf liggen, dus deze gemonteerd.
tevens kwam ik er achter dat ik een enorme DB killer in mn uitlaat had, deze heb ik verweiderd.

dezelfde dag, laat ik mn subaru even stationair draaien, en begint hij ineens enorm te roken (zwart/blauw)
ik dacht dat dit kwam omdat er al een geruime tijd een db killer in zat, en dit gewoon resten waren in de uitlaat.
100km verder, nog steeds dikke rook bij het stationair draaien, auto rijd verder prima, loopt vol gas ook zonder haperen.

dus uitgelezen, code 24 en 31 (idle air sensor) en (tps Trottle possition sensor).

hoe los ik dit op, en is dit verder na te gaan? ecu is gereset (en uitgelezen met de standaard stekkers, groen en zwart)

na de reset begon hij gewoon te knipperen, dus geen fout code's, maar het probleem blijft.. RAAR?!

ik ben zelf een subaru rookie,dus nog niet zo bekend met de techniek (altijd honda fanboy geweest)

het gaat trouwens om een '99 gt turbo 555 impreza.

zou iemand me verder kunnen helpen????


Gr,

Jack
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: fout code's 24/31 impreza gt turbo

Bericht door erichendri »

Toevallig een open luchtfilter, kunnen ze slecht tegen.
Vooral de maf.
Lees ook wel eens iets over inleren TPS.

Eric
jackasfck
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2014 06:15

Re: fout code's 24/31 impreza gt turbo

Bericht door jackasfck »

Nu net de intercooler los gehaald, tps sensor los gehaald, en de gasklep sensor ook (bovenste en onderste sensor op je gasklephuis :geek: )

ik dacht dat de turbo misschien olie spuwde o.i.d (ik heb nog nooit met een boxer motor gewerkt, of met een turbo)
maar de turbo werkt prima, en sputtert ook geen olie ofzo.
wel was de intercooler wat smerig, (olie) en het gasklep huis ook.
deze heb ik beide met remmen reiniger schoon gemaakt.

verder, tps schoon gemaakt (bovenste sensor tog????), en de gasklep sensor (onderste), (verstelbare) ook met remmen reiniger.

alles weer gemonteerd zoals het hoort, en wat blijkt nu, mn wagen loopt 100% beroerd!

stotteren als een gek, gas valt ineens weg?

heeft dit te maken met de verstelbare sensor?? en welke is nou eigenlijk wat?

gr.

Jack
jackasfck
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2014 06:15

Re: fout code's 24/31 impreza gt turbo

Bericht door jackasfck »

jackasfck schreef:Nu net de intercooler los gehaald, tps sensor los gehaald, en de gasklep sensor ook (bovenste en onderste sensor op je gasklephuis :geek: )

ik dacht dat de turbo misschien olie spuwde o.i.d (ik heb nog nooit met een boxer motor gewerkt, of met een turbo)
maar de turbo werkt prima, en sputtert ook geen olie ofzo.
wel was de intercooler wat smerig, (olie) en het gasklep huis ook.
deze heb ik beide met remmen reiniger schoon gemaakt.

verder, tps schoon gemaakt (bovenste sensor tog????), en de gasklep sensor (onderste), (verstelbare) ook met remmen reiniger.

alles weer gemonteerd zoals het hoort, en wat blijkt nu, mn wagen loopt 100% beroerd!

stotteren als een gek, gas valt ineens weg?

heeft dit te maken met de verstelbare sensor?? en welke is nou eigenlijk wat?

gr.

Jack

is de bovenste idle air?

en de onderste TPS?

en hoe kun je dit opnieuw inleren? afstellen?
Plaats reactie