Impreza GT turbo stottert bij vol gas warme motor

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
jackasfck
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2014 06:15

Impreza GT turbo stottert bij vol gas warme motor

Bericht door jackasfck »

Hallo allemaal (ik heb me nog niet voorgesteld, ben wel geteld een minuut lid van dit forum, uiteraard ga ik dit nog even netjes doen, maar ik heb eerst een vraag, overal gezocht, maar ik kom er niet meer uit!)

mn vraag,

ik ben sinds een maand trotse eigenaar van een ' 99 gt turbo 555 impreza, wat een super lekkere bak!
(altijd honda fanboy geweest, van civic's tot crxjes shuttels, alles gehad, maar werd tijd voor wat anders)

toen ik de auto kocht, zij de eigenaar al tegen me, ' ik rijd nooit vol gas' ik als subaru leek zag daar niet veel kwaads in, en vond het ook respectloos om de aankoop ontzettend lompt te doen, het leek allemaal erg mooi, complete onderhouds historie, bonnen alles zat er bij, dus ik had geen argwaan.

nu ik de auto een maandje heb kom ik achter het volgende, hij stottert enorm bij vol gas (motor warm) ik krijg geen motor management lampje o.i.d op mn dash.
en dit euvel word steeds erger, met half gas happert hij matig/niet, en constante snelheid heb ik ook nergens last van.
stationair loopt hij ook mooi.

ik heb de luchtmassa meter al schoon gemaakt met rem reiniger dit had geen effect.

hebben jullie ideen? of suggesties?

Groeten,

Jack
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: Impreza GT turbo stottert bij vol gas warme motor

Bericht door Verzamelaar »

Waarschijnlijk luchtmassameter overleden (schoonmaken helpt niet). Is een kwaal van MY99-00. Kan tot ernsitge motorschade leiden (ringland failure). Maar misschien is het wel gewoon ouderwets de bougies :)
Gewoon omdat het kan.
jackasfck
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2014 06:15

Re: Impreza GT turbo stottert bij vol gas warme motor

Bericht door jackasfck »

[quote="Verzamelaar"]Waarschijnlijk luchtmassameter overleden (schoonmaken helpt niet). Is een kwaal van MY99-00. Kan tot ernsitge motorschade leiden (ringland failure). Maar misschien is het wel gewoon ouderwets de bougies :)[/quote

helemaal duidelijk, heb al een nieuwe gevonden, zsm laten leveren.. ik denk dat de auto hier al een poosje last van heeft, is het erg als je met beleid door rijdt? (moet 110km per dag naar mn werk, beetje ver fietsen) dus de turbo niet ernstig aanspreekt? dus niet hard op trekken en in het 3k toeren gebied blijft.

thnx voor de reactie!
jackasfck
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2014 06:15

Re: Impreza GT turbo stottert bij vol gas warme motor

Bericht door jackasfck »

Probleem opgelost! Nieuwe maf, en loopt weer super.
Plaats reactie