motor houd in

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

motor houd in

Bericht door Dennis »

Wie kan mij met het volgende probleem helpen. Als de motor stationair draaid en ik wil gas geven dan slaat de motor bijna af. Stationair draaid hij netjes alleen met gas gevn houd de motor in. De inlaatspruitstukpakkingen heb ik vervangen alsmede de bougies rotor en verdeelkap.
Kan dit een vacuum probleem zijn? Ik heb nl nergens vacuum aangesloten zitten. Het originele luchtfilter gebruik ik niet dus daar kan ik nergens vacuum aansluiten. De 2 aansluitingen op de ontsteking worden hierdoor niet gebruikt. Nu zit er aan de rechterzijde van de motor nog een vacuum slang welke ik nu heb afgedopt omdat ik niet weet waar deze hoort. Ik kan nergens in de schema's de vacuum aansluitingen vinden. Kan iemand mij hiermee helpen? Of is het een ander probleem waardoor de motor inhoud?????
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: motor houd in

Bericht door niksnut »

over wat voor blok heb je het ??
:?:
want kan je hier niets vinden ??? http://www.subaruforum.nl/manuals/
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

:oops: sorry vergeten erbij te zetten. Een 1.8 motor singelpoint van 1990. Zit nu in mijn kever.
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: motor houd in

Bericht door LeoneTurbo »

Ik gok dat de MAF-sensor (is een unit met de centrale injector) stuk is.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: motor houd in

Bericht door niksnut »

is de vervroeging bij deze motoren elektronisch ?? volgens mij wel. dan denk ik hetzelfde wat Marnix denkt.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Chips. Heeft iemand deze toevallig misschien nog liggen?
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: motor houd in

Bericht door LeoneTurbo »

Gaan geregeld stuk dus ik denk dat dat niet meevalt! Je hebt toch nog een 1.8 gesloopt (waarvan ik toen het blok bij je heb opgehaald) zat er daar geen op?
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Marnix schreef:Gaan geregeld stuk dus ik denk dat dat niet meevalt! Je hebt toch nog een 1.8 gesloopt (waarvan ik toen het blok bij je heb opgehaald) zat er daar geen op?
uhhh dat is deze. Ik heb alleen een ander draaiend gedeelte. Maar volgens mij doet de motor het nu goed (een vacuumslangetje waar ik een bout in had gedaan was gescheurd) Dus nog ff wachten maar. Ik weet alleen niet waar deze vacuum aansluiting voor was/is. Komt rechts vanaf mijn inlaat spruitstuk.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: motor houd in

Bericht door niksnut »

zou een hoop ellenede schelen. maak wel vaker mee dat de electronica de schuld krjgt maar dat het toch een mechanisch (lekke slangen , losse stangen e.d.)lijkt te zijn, Net als vroeger :D :D
Maar ook ik dacht weer meteen ....ELEKTONICA. Stom. Ben er zelf 2 weken geleden weer mee op mijn plaat gegaan. Laptop aan de motor, van alles doormeten, gewoon nieuwe bougie's er in en weer kopen. Was trouwens geen subaru , maar een Suzuki DF 140 EFI (buitenboord motor) :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door niksnut op 12 jun 2009 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Het scheeld in ieder geval wel geld ;)
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Nu heb ik ook de injector en de luchtmassa meter vervangen alleen het resultaat is nog steeds het zelfde. Bij gas geven reageerd hij dusdanig dat de motor af wil slaan. Bij heel voorzichtig gasgeven reageerd hij wel. Misschien de stappenmotor dat deze vast zit? Dus deze nog even vervangen. Zou het ook misschien anders de lambdasonde kunnen zijn??????????
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Ik heb de stappenmotor ook vervangen echter helaas het resultaat blijft hetzelfde. Iemand misschien nog een idee?
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: motor houd in

Bericht door Toon »

Hey Dennis.
Hoe is het niveau in je tank,het is misschien een vreemde gedachte maar ik herinner me een motor bij Jan op de testopstelling die ook niet netjes wilde lopen. Hij kijkt in de tank, er zit nog een liter of 4 a5 in, gooit er 10 liter bij en probleem opgelost.Ik weet dat het onverklaarbaar is maar ik stond er zelf bij en je probleem klinkt voor mij als brandstof tekort. bij een carburateur motor met dit probleem zou ik dan ook meteen de acceleratie sproeier verdenken. Kom je er niet uit dan kunnen we er die van mij wel eens naast zetten en kijken of we verschillen zien.

Toon.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Hoi Toon,

Ik heb er 2 jerry can's van ieder 5 liter in de tank gegooid. Dus misschien nog een jerry can erin gooien. Er staat wel druk op de benz leiding als ik deze los maak. Zit er ook een acceleratie gedeelte in een single point injectie? Zo ja waar zit deze dan vervang ik die ook meteen (heb een ruil motor er naast staan).
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: motor houd in

Bericht door Toon »

Hey Dennis is het geen optie om het hele injectiehuis te wisselen??
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Ik heb het bovenstuk vervangen, waar de luchtmassameter en injectie ed inzit. Ik dacht dat de rest wat lastig zou worden door het lpg systeem. Maar dat valt achteraf gezien wel mee. Ik zou het onderste gedeelte ook nog wel kunnen vervangen. Ik weet alleen niet waat daar buiten de gasklep nog meer inzit.
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: motor houd in

Bericht door LeoneTurbo »

ER zit 1 injector in en die wordt aangestuurd door de ECU, bij koude start of acceleratie wordt de verrijking door de ECU berekend.

Inhouden bij een 1.8 SPI kan zijn:

- luchtmassameter/injectiehuis/gasklephuis (beter geen afzonderlijk delen vervangen maar hele unit)
- valse lucht tussen kop en inlaatspruitstuk
- klopsensor
- lambda-sensor
- ontstekingstijdstip onjuist (wordt wel afgeregeld door ECU maar basisinstelling moet goed zijn)
- koelwatertemperatuursensor

Volgens mij heb je het merendeel al getest/uitgesloten. Zijn alle vacuumaansluitingen correct aangesloten?
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Tja het onstekingstijdstip is lastig aangezien je de verdeler er volgens mij maar op 1 manier op kan zetten en niet kan verdraaien. De klopsensor heb ik achteraf gemonteerd. De Lambdasonde zit in de uitlaat geschroefd op de plaats waar beide uitlaat delen samen komen. De temp.sensor heb ik niet gecontroleerd. En wat betreft de vacuum. Ik kan nergens een aansluiting vinden en die vanaf het inlaatspruitstuk komt is afgedopt. Ik kan nog even de bobine en bougiekabels vervangen. Maar volgens mij heb ik de rest al reeds gedaan. :cry:
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: motor houd in

Bericht door LeoneTurbo »

Ik neem aan dat je het fabriekshandboek (FSM) voor de 1.8 SFI al hebt nagelezen? Daar vallen me een aantal zaken op die bij een 'custom' inbouw vergeten kunnen worden:

1. Brandstofdrukdemper in aanvoerlijn (niet te verwarren met brandstofdrukregelaar)
2. Purge solenoid valve

Beide correct aangesloten?
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Marnix schreef:Ik neem aan dat je het fabriekshandboek (FSM) voor de 1.8 SFI al hebt nagelezen? Daar vallen me een aantal zaken op die bij een 'custom' inbouw vergeten kunnen worden:

1. Brandstofdrukdemper in aanvoerlijn (niet te verwarren met brandstofdrukregelaar)
2. Purge solenoid valve

Beide correct aangesloten?
Dat handboek heb ik inderdaad en daar heb ik dit plaatje uit:

Afbeelding

Alleen de canister heb ik er niet tussen zitten is dat een probleem? Anders probeer ik deze alsnog te monteren. Ik heb echter geen 3e leiding naar mijn brandstoftank.
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: motor houd in

Bericht door LeoneTurbo »

Hoe heb je de slangen dan aangesloten? Indien doorgelust dan is dat OK, indien open foute boel = valse lucht.
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: motor houd in

Bericht door Dennis »

Marnix schreef:Hoe heb je de slangen dan aangesloten? Indien doorgelust dan is dat OK, indien open foute boel = valse lucht.
Hier zitten in beide slangen een bout gedraaid omdat doorlussen wat lastig ging ivm verschillende dikte's van de leidingen. Is dit wel een goede manier of moet deze doorgelust zijn?
Plaats reactie