Met enige regelmaat komen we in Duitsland. Daar tanken we dan ook meestal LPG. Voor de prijs hoeft dat eigenlijk niet. Hier betaal ik ongeveer €0,74 per liter en daar ook ongeveer € 0,74 per liter.
Wat mij echter opvalt is dat wanneer in de gereden aantal kilometers op de dagteller deel door het aantal getankte liters LPG ik met Nederlandse LPG 1:8,5 km/liter rijdt en met de Duitse 1:10 km/liter rijdt.
Het maakt hierbij geen verschil of ik snelweg/provinciale weg/stadsverkeer rijdt. Het is altijd een mix van deze. Het enige dat ik weet is dat het Duitse LPG tankstation adverteert met een mengsel van 60%propaan/40%butaan (voor de wintermaanden dan).
Heeft iemand dezelfde ervaring als ik? Of klopt het gewoon dat in Nederland een matige kwaliteit verkocht wordt tegen de hoofdprijs?
LPG in Duitsland beter dan in Nederland?
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: LPG in Duitsland beter dan in Nederland?
Dat kan ik beamen. In Duitsland betaal ik op dit moment 8 ct/L minder dan in Nederland.
Gewoon omdat het kan.
Re: LPG in Duitsland beter dan in Nederland?
Typisch Nederlands. Wordt het niet duurder, dan gaat de kwaliteit wel omlaag.
Ben benieuwd of dit enkel met winter LPG is, of ook met het zomermengsel.
Ben benieuwd of dit enkel met winter LPG is, of ook met het zomermengsel.
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: LPG in Duitsland beter dan in Nederland?
Duitse gas beter!!!!!!
Denk het niet, heb geen verschil gemerkt 2 weken terug.
Heen en terug vanuit Oostenrijk geen verschil gemerkt.
Viel allebei tegen door de hoge snelheid : niet boven de 1 op 7 (wel lager)
Verbruik moet je meten over meerdere tankbeurten vind ik, is
veel betrouwbaarder.
Eric
Denk het niet, heb geen verschil gemerkt 2 weken terug.
Heen en terug vanuit Oostenrijk geen verschil gemerkt.
Viel allebei tegen door de hoge snelheid : niet boven de 1 op 7 (wel lager)
Verbruik moet je meten over meerdere tankbeurten vind ik, is
veel betrouwbaarder.
Eric
Re: LPG in Duitsland beter dan in Nederland?
Dat is nu juist gebeurd. Ik heb dit topic gestart omdat het na 4x tanken in DLD, met tussendoor in Nederland tanken, zo duidelijk opviel. Ik reed dus meer kilometers per liter op Duitse LPG. Op Nederlandse LPG was het telkens weer slechter. Enige verschil is: In DLD telkens dezelfde pomp; in NLD verschillende pompen.erichendri schreef:Verbruik moet je meten over meerdere tankbeurten vind ik, is
veel betrouwbaarder
Re: LPG in Duitsland beter dan in Nederland?
Hmmm, interessant topic...
Weet niet of de lpg in Duitsland beter is maar wat echt baggerbrandstof is wat er uit die zgn. witte pompen komt. Die mijd ik dus, vooral de onbemande. LPG mag trouwens niet onbemand verkocht worden vanwege de veiligheid maar dat terzijde. Ik tank dus bij de betere merken maar niet langs de snelweg, veel te duur. Mijn verbruik ligt rond de 1 op 11 op benzine en rond de 1 op 8,5 op lpg, niet slecht met mijn zware rechtervoet
Weet niet of de lpg in Duitsland beter is maar wat echt baggerbrandstof is wat er uit die zgn. witte pompen komt. Die mijd ik dus, vooral de onbemande. LPG mag trouwens niet onbemand verkocht worden vanwege de veiligheid maar dat terzijde. Ik tank dus bij de betere merken maar niet langs de snelweg, veel te duur. Mijn verbruik ligt rond de 1 op 11 op benzine en rond de 1 op 8,5 op lpg, niet slecht met mijn zware rechtervoet
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo