Subaru Impreza 1.5R op LPG G3? wel of niet ?

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
hans26
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2013 00:50

Subaru Impreza 1.5R op LPG G3? wel of niet ?

Bericht door hans26 »

hallo allen,

ik ben nieuw hier en heb een vraag over de subaru's op lpg,
ik lees al het een en ander over de 2.0 en 2.5 motoren die wel of niet geschikt zijn, maar nu is mijn vraag over een 1.5 motor op LPG.

ik rijd nu al jaren een nissan primera op LPG g3, rijdt super en geen problemen mee, maar omdat deze langzaam aan vervanging toe is en nissan geen motoren maakt die goed LPG aankunnen, ben ik op zoek naar een ander merk, en Subaru staat al langer op mijn lijstje hiervoor.

echter, de 1.5 motor verder nog niks over kunnen lezen tot dusver,

het gaat om deze auto
Subaru Impreza 1.5R
http://link.marktplaats.nl/752755536

een 2009 Impreza met slechts 123.000 km op de teller met LPG als ringtank ingebouwd , had al contact met de garage en deze wist echter verder niks erover te vertellen dat alleen deze goed op gas loopt en de lpg tank waarschijnlijk vanaf het begin erin lag.

kan iemand mij verder helpen met de lpg perikelen met dit type motor ? waarop te letten en wat niet.?

als iemand tips heeft, ik hoor het graag

alvast bedankt :)

groet
Hans
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru Impreza 1.5R op LPG G3? wel of niet ?

Bericht door erichendri »

Tsja, dat is een lastige vraag.
Denk niet dat je veel van deze auto's op lpg zult vinden.
Zou liever op zoek gaan naar een 2.0 op LPG.
In ieder geval moet bij beide motoren de motor eruit om de kleppen te stellen.
Dat hoort bij 90000 of 105000 km te gebeuren dus met een beetje
mazzel is dat net gebeurt, kost wel ongeveer 1100 tot 1200 euro.
De prijs is volgens mij niet te hoog maar weet zoals vermeld de onderhoudshistorie niet.
waarvoor ga je deze auto gebruiken??

Eric
hans26
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2013 00:50

Re: Subaru Impreza 1.5R op LPG G3? wel of niet ?

Bericht door hans26 »

Ik rij ca 23000 km per jaar aan woonwerk verkeer , das de voornaamste reden van gebruik , ik zal nog eens navragen of de verkopende dealer weet of er onderhoud aan is gebeurt mbt kleppen stellen , ik ben ook niet eerder een 1.5 tegen gekomen vandaar ook mijn vraag hier . Tips en info blijven welkom verder.


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:37

Re: Subaru Impreza 1.5R op LPG G3? wel of niet ?

Bericht door Mark »

Informeer even bij de importeur in Aalsmeer. Zij hebben een verkoper rijden met een Impreza, die heeft er al 6 ton op zitten met LPG.

Let wel op of de kleppen gesteld zijn, is dit niet zo dan dure hobby. Voor mij boswachter kost dit 1500 euro.... En je bent hem een dag kwijt.
Plaats reactie