Bokken van de auto
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Bokken van de auto
Stel de ontsteking af met een stroboscoop en volgens fabrieksspecificaties anders heb je zo een vastloper of een gat in een van de zuigers en dat zou zonde zijn!
Re: Bokken van de auto
bedankt voor de tip! is inderdaad een goed idee,
het lijkt mij alleen nu net na weer een proefritje, dat zolang de choke erop staat (indien deze er uberhaubt in zit) dat de motor zonder problemen goed tussen de 2000 en de 3000 toeren loopt en zo gauw dat de motor doordat deze wat lager in zijn toeren gaat lopen, ook meteen begint te bokken bij vast toerental tussen de 2 en 3ooo toeren.
het lijkt mij alleen nu net na weer een proefritje, dat zolang de choke erop staat (indien deze er uberhaubt in zit) dat de motor zonder problemen goed tussen de 2000 en de 3000 toeren loopt en zo gauw dat de motor doordat deze wat lager in zijn toeren gaat lopen, ook meteen begint te bokken bij vast toerental tussen de 2 en 3ooo toeren.
Re: Bokken van de auto
Lijkt er dus op dat hij teveel lucht aanzuigt of zie ik dat verkeerd
Re: Bokken van de auto
controleer anders ook nog wat inputs voor de ECU met jullie kabelboom.
Neutralswitch wel goed overbrugd? Temp. sensor wel goed aangesloten, enz.
Dit blok kwam van een XT automaat toch? Die hebben dacht ik geen neutral switch, maar een inhibitor switch. Duik iig nog even de details in, misschien vind je nog wat.
Bram
Neutralswitch wel goed overbrugd? Temp. sensor wel goed aangesloten, enz.
Dit blok kwam van een XT automaat toch? Die hebben dacht ik geen neutral switch, maar een inhibitor switch. Duik iig nog even de details in, misschien vind je nog wat.
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Re: Bokken van de auto
vanmorgen vroeg, koude motor, loopt 1500 rpmen dan in iedere stand van de toeren in iedere gewenste versnelling geen probleem. tot een km of 3 gereden te hebben dan gaat in mijn gevoel de choke eraf en begint het bokken
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Bokken van de auto
Lijkt me dan toch een mengselprobleem en (dus) detonatie - mee oppassen!
Je hebt neem ik aan de uitlaatgastemperatuursensor aangesloten?
Je hebt neem ik aan de uitlaatgastemperatuursensor aangesloten?
Re: Bokken van de auto
uitlaatgastemperatuursensor aangesloten?
zou je mij kunnen vertellen waar deze zit?
kan hem namelijk ook in de schema's niet vinden en ook heb ik geen stekkers meer over.
andere aansluitingen zoals een lambda zaten er volgens mij ook niet op
zou je mij kunnen vertellen waar deze zit?
kan hem namelijk ook in de schema's niet vinden en ook heb ik geen stekkers meer over.
andere aansluitingen zoals een lambda zaten er volgens mij ook niet op
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Bokken van de auto
Mijn EA82T van het eerste type had een EGT sensor in de downpipe na de turbo!
Re: Bokken van de auto
klopt, eerste type heeft er een (bij mij wel), tweede type weer niet.Marnix schreef:Mijn EA82T van het eerste type had een EGT sensor in de downpipe na de turbo!
@ Patrick, jij hebt toch eerste type?
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Re: Bokken van de auto
ja ik heb het eerste type maar geen sensor!
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Bokken van de auto
Volgens mij hebben alle 'flapper-style' MAF auto's die sensor (Exhaust Temperature Switch).
Re: Bokken van de auto
Patrick heeft geen maf sensor of hoe je dat ook mag noemen. Ik heb hetzelfde blok liggen en bij mij zit deze er wel op.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Bokken van de auto
Patrick heeft wel een MAF-sensor heb hem zelf vast zien zitten aan dat mooie stuk PVC
Ben overigens benieuwd hoe je het carterventilatiesysteem hebt aangesloten ook dat kan wel het bokken veroorzaken.
Ben overigens benieuwd hoe je het carterventilatiesysteem hebt aangesloten ook dat kan wel het bokken veroorzaken.
Re: Bokken van de auto
oefff ik dacht dat dat dat andere ding was wat links van de luchtinlaat zit is dat dan de EGR???
Ben ff de weg kwijt
Ben ff de weg kwijt
Re: Bokken van de auto
De carter ventilatie zit aangesloten op het gedeelte links naast de maf-sensor ze noemen dit een of andere sok volgens mij, het gedeelte wat dan naar de turbo gaat. ik kon deze aansluiten op de originele plek.
Re: Bokken van de auto
Het heeft even geduurt maar:
afgelopen zaterdag motorblok uitgebouwd op zoek naar de oorzaak van het bokken van de kever.
de pasplaat zat een 0,5 mm scheef, dit komt doordat de cillinders aan de ene zijde meer uitsteken dan aan de andere kant en als de pasplaat dan daar tegen zit, zit deze scheef.
de drukgroep in het vliegwiel zat niet helemaal lekker door dat 1 puntje van de drukgroep niet helemaal lekker aan zat teken het vliegwiel.
de ophangrubbers van de versnellingsbak heb ik vervangen door een PU versie waardoor er geen beweging meer mogelijk is.
een scheurtje van een 15 mm in een slang aan de achterzijde ergens bij de turbo van een ontluchting is ook gevonden en verholpen.
dan denk je toch wel alles bijelkaar opgeteld iets te hebben dat het "bokken" weg zou moeten wezen.maar na inbouwen op zondag bleek het wel minder te wezen maar nog niet geheel weg.
nu weet ik het echt niet meer en denk dat ik hem eens laat uitlezen om te kijken of de computer van subaru iets zou kunnen aanwijzen.
nog een bijkomend puntje lekkag uit de kappen van de distributieriem. zou dit een lekke krukaskeering kunnen wezen? en is dat een beetje eenvoudig te verhelpen, want de boutjes waar de kunststof kappen mee vast zitten zijn aan de linkerkant van mij maar aan de rechterkant van de voorin gelegenmotoren rijders zo vast dat de stalen draadbussen in het kuststof meedraaien en dus ook niet meer los te krijgen zijn iemand een idee?
eindelijk is er ook een filmje waar ook het motorgeluid op staat en zal dat een dezer dagen proberen ergens neer te zetten voor de rest van de wereld
groeten
afgelopen zaterdag motorblok uitgebouwd op zoek naar de oorzaak van het bokken van de kever.
de pasplaat zat een 0,5 mm scheef, dit komt doordat de cillinders aan de ene zijde meer uitsteken dan aan de andere kant en als de pasplaat dan daar tegen zit, zit deze scheef.
de drukgroep in het vliegwiel zat niet helemaal lekker door dat 1 puntje van de drukgroep niet helemaal lekker aan zat teken het vliegwiel.
de ophangrubbers van de versnellingsbak heb ik vervangen door een PU versie waardoor er geen beweging meer mogelijk is.
een scheurtje van een 15 mm in een slang aan de achterzijde ergens bij de turbo van een ontluchting is ook gevonden en verholpen.
dan denk je toch wel alles bijelkaar opgeteld iets te hebben dat het "bokken" weg zou moeten wezen.maar na inbouwen op zondag bleek het wel minder te wezen maar nog niet geheel weg.
nu weet ik het echt niet meer en denk dat ik hem eens laat uitlezen om te kijken of de computer van subaru iets zou kunnen aanwijzen.
nog een bijkomend puntje lekkag uit de kappen van de distributieriem. zou dit een lekke krukaskeering kunnen wezen? en is dat een beetje eenvoudig te verhelpen, want de boutjes waar de kunststof kappen mee vast zitten zijn aan de linkerkant van mij maar aan de rechterkant van de voorin gelegenmotoren rijders zo vast dat de stalen draadbussen in het kuststof meedraaien en dus ook niet meer los te krijgen zijn iemand een idee?
eindelijk is er ook een filmje waar ook het motorgeluid op staat en zal dat een dezer dagen proberen ergens neer te zetten voor de rest van de wereld
groeten
Re: Bokken van de auto
Het bokken is over!!!!
de mafsensor vervangen voor een ander exemplaar en hij rijd nu rustig ook bij gelijkblijvende snelheid, gelukkig.
alleen nu is de water slang van de radiator eraf gesprongen en kan ik met ontluchten opnieuw beginnen. verder zal ik meteen wat andere slangen erop zetten en dan zijn we eindelijk weer een stukje verder.
de mafsensor vervangen voor een ander exemplaar en hij rijd nu rustig ook bij gelijkblijvende snelheid, gelukkig.
alleen nu is de water slang van de radiator eraf gesprongen en kan ik met ontluchten opnieuw beginnen. verder zal ik meteen wat andere slangen erop zetten en dan zijn we eindelijk weer een stukje verder.
Re: Bokken van de auto
Gefeliciteerd. en suc6 verder.
Re: Bokken van de auto
http://www.youtube.com/watch?v=Z9Qd8QPUUis
http://www.youtube.com/watch?v=eVi88Vvsocs
http://www.youtube.com/watch?v=H3yKWb8IRuw
volgens mij moet er via deze link een filmpjes te zien zijn van mijn kever met de EA82T
groeten
patrick
Re: Bokken van de auto
Patrick, volgens mij ben je een gelukkig man En dat NET voor Pinksteren; lekker toeren of heb je "pappa"-dienst?
Fraai gezicht je kever te zien rijden, werkelijk een plaatje en die VELGEN
Fraai gezicht je kever te zien rijden, werkelijk een plaatje en die VELGEN
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Re: Bokken van de auto
ja gelukkig zeker, alleen nog wat koelproblemen oplossen en dan inderdaad toeren, en wat de pappa dienst betreft, heb er sinds 1 week een tweede bij ( bart ) dus het toeren moeten we nu met zijn drieen doen.
zal als het een keer van komt bij de club en een beetje in de buurt wel een keer naar een bijeenkomst komen. het is er namelijk nu wel weer voor..
groeten
patrick
zal als het een keer van komt bij de club en een beetje in de buurt wel een keer naar een bijeenkomst komen. het is er namelijk nu wel weer voor..
groeten
patrick
Re: Bokken van de auto
Heeey
Onze tweede heet ook Bart, is inmiddels wel 32
Onze tweede heet ook Bart, is inmiddels wel 32
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Bokken van de auto
Gefeliciteerd man!patrick schreef:heb er sinds 1 week een tweede bij ( bart )
Re: Bokken van de auto
OK... Jullie van harte gefeliciteerd ook vanuit Beverwijk. Leuk man !! En inderdaad, het moet er toch eens een keertje van komen, zo'n meeting
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 feb 2014 21:05
Re: Bokken van de auto
Hey
Ik weet niet of je probleem al weg is maar je moet wel even bedenken dat kevertje rubbers ongeveer max 50 pk aan kunnen doordat die motoren eigenlijk niet zwaarder zijn probeer eens nieuwe versterkte rubbers en een strap kit van empi t zal denk ik een hoop verschil maken
Ik weet niet of je probleem al weg is maar je moet wel even bedenken dat kevertje rubbers ongeveer max 50 pk aan kunnen doordat die motoren eigenlijk niet zwaarder zijn probeer eens nieuwe versterkte rubbers en een strap kit van empi t zal denk ik een hoop verschil maken