Goedenavond,
Er is al veel over gezegd op dit forum, maar het is me nog niet geheel duidelijk.
De laatste jaren van de Legacy II waren er drie motoren (2.0,2.2,2.5).
Klopt het als ik zeg dat de twee eerste het perfect doen en de 2.5 eigenlijk niet geschikt is?
Gr. Henkjan
Legacy II motoren LPG geschiktheid
Re: Legacy II motoren LPG geschiktheid
Ik heb een vijftal jaren een Legacy II gehad op LPG, geen motorproblemen.
Re: Legacy II motoren LPG geschiktheid
Dank voor je reactie. Wat voor motor was dat?
Re: Legacy II motoren LPG geschiktheid
Dat zal ongetwijfeld de 2liter zijn.
Van de 2,5 is bekend dat na ongeveer 1,5 ton op de teller de koppakkingen er tussenuit piepen , op lpg kan dat al eerder zijn en is afhankelijk van hoe je de motor belast.
Herstel is in dit geval erg duur .
De 2liter heeft dat probleem niet en kan probleemloos veel kilometers mee op lpg , van de 2,2 is mij dat niet bekend.
Van de 2,5 is bekend dat na ongeveer 1,5 ton op de teller de koppakkingen er tussenuit piepen , op lpg kan dat al eerder zijn en is afhankelijk van hoe je de motor belast.
Herstel is in dit geval erg duur .
De 2liter heeft dat probleem niet en kan probleemloos veel kilometers mee op lpg , van de 2,2 is mij dat niet bekend.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Legacy II motoren LPG geschiktheid
2.0 = 2.2
Beide motoren zijn even betrouwbaar.
De 2.5 is een minder betrouwbare motor en zou ik zelf niet gebruiken voor veel kilometers in korte tijd. Wat met lpg doorgaans wel gebeurd.
Beide motoren zijn even betrouwbaar.
De 2.5 is een minder betrouwbare motor en zou ik zelf niet gebruiken voor veel kilometers in korte tijd. Wat met lpg doorgaans wel gebeurd.
"I feel Legacy"
Re: Legacy II motoren LPG geschiktheid
Was een 2.0