Forester 2.0 XT op gas of niet

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Belso
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mei 2013 09:13

Forester 2.0 XT op gas of niet

Bericht door Belso »

Aangezien de verkoop niet doorgaat en mijn subie net is ingereden met 178 Dkm, ben ik van plan om hem over te zetten op gas. Is dit verstandig ivm turbo motor?
Diverse bedrijven geven aan dat dit goed mogelijk is? Graag jullie mening.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2.0 XT op gas of niet

Bericht door erichendri »

Rijden meerdere forester turbo's op gas.
Tevens een paar impreza turbo's.
Is het niet hier dan is het bij de SCN.
Hoge km zijn geen probleem.
Aantal hebben wel een klepsmeer systeem er op.zitten.

Eric
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:21

Re: Forester 2.0 XT op gas of niet

Bericht door highrider »

Kijk maar eens op autoscout24.de of mobile.de , ze zetten in Duitsland de zwaarste motoren op gas.

LPi + klepoiler zal er wel bijhoren wat het niet echt goedkoop gaat maken.

Daarom heb ik nog steeds de ongeblazen versie op lpg
Gebruikersavatar
freeman
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 aug 2012 14:34

Re: Forester 2.0 XT op gas of niet

Bericht door freeman »

Vorig jaar een Forester S-turbo '00 gekocht en meteen een G3 installatie van het merk BRC laten inbouwen.
Deze werd mij aanbevolen door mijn gas-installateur (waar ik al meer dan 10 jaar kom). Mijn installatie heeft een verdamper die geschikt is tot 160kW maar ze hebben ook een versie tot 240kW. De verdamper heeft een max. geregelde druk van 1,5 Bar boven turbodruk. Ook de injectoren zijn geschikt tot 42kW per cylinder. Bij grotere vermogens is het gebruik van dubbele injectoren mogelijk.
Bij de installatie is er een kleppensmeersysteem van JLM ingebouwd. Hiervan dacht ik zelf "Baat het niet, dan schaadt het niet".

Afgelopen jaar meer dan 40.000km gereden zonder enige problemen. De kosten waren 1900,- voor de inbouw en ik was hem een paar dagen kwijt.

Kleppen kunnen een probleem worden. Eigenlijk zouden de klepzittingen vervangen moeten worden door geharde omdat het verbrandingsproces echter heter is. Maar dat doe ik pas als ik iets met de kleppen zelf moet doen (dus niet preventief).

Gr Rick
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:21

Re: Forester 2.0 XT op gas of niet

Bericht door highrider »

freeman schreef:
Kleppen kunnen een probleem worden. Eigenlijk zouden de klepzittingen vervangen moeten worden door geharde omdat het verbrandingsproces echter heter is. Maar dat doe ik pas als ik iets met de kleppen zelf moet doen (dus niet preventief).

Gr Rick
Met LPi wordt dat probleem dus stukken kleiner. Ik vrees echter dat je LPi niet gaat krijgen voor die prijs. Hele nette prijs hoor.
Gebruikersavatar
freeman
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 aug 2012 14:34

Re: Forester 2.0 XT op gas of niet

Bericht door freeman »

Klopt, en dat was voor mij ook de afweging om geen LPI te nemen. Bij een nieuwe auto zou ik het wel weer doen.
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:37

Re: Forester 2.0 XT op gas of niet

Bericht door Mark »

freeman schreef:Klopt, en dat was voor mij ook de afweging om geen LPI te nemen. Bij een nieuwe auto zou ik het wel weer doen.
Wees blij dat je geen LPi genomen hebt, zeker die van Vialle niet, de pompen gaan nog steeds stuk.

Is een bekende kwaal bij ze, vooral bij mensen die ze leeg rijden. De olie wordt dan uit de pomp gezogen waardoor de lagers sneller slijten.

Een goede tip voor Vialle rijders is om 2 lampjes te laten staan en dan te gaan tanken.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2.0 XT op gas of niet

Bericht door erichendri »

Deze pompen hoor je ook constant draaien.
Geef je gas met de motor dan hoor je deze pomp ook sneller draaien.
Dat was een jaar of 12 terug, weet niet hoe dat nu is.
Een koprevisie voor je LPG laat inbouwen is geld weggooien.

Eric
Plaats reactie