Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Hallo hennybaru,
heb jij een turbo of non- turbo. Schijnt dat het effect bij een turbo minder is.
heb jij een turbo of non- turbo. Schijnt dat het effect bij een turbo minder is.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Eric heeft ook een automaat.
Gas geven is dan al gauw terugschakelen.
En dan loopt hij ook lekker hoor.
Eric
Gas geven is dan al gauw terugschakelen.
En dan loopt hij ook lekker hoor.
Eric
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Kijk ook hier even m.b.t. Turbo motoren!arostypem schreef:Hallo hennybaru,
heb jij een turbo of non- turbo. Schijnt dat het effect bij een turbo minder is.
http://www.gktfinetuning.nl/cyclone-3/c ... motorsport
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Ja vast, wat vreemd dat er geen namen of klassen genoemd worden
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Ik vind dit een verrassende uitkomst!eduard schreef:Gelukkig,...iemand die inmiddels ervaring heeft opgedaan en mijn visie ondersteund. Tot nu toe geloofd niemand erin maar gewoon omdat ze hier geen ervaring mee hebben.hennybaru schreef:Hallo Collega rijder
Nu heb ik voor 2 maand terug een Cyclone 3 laten inbouwen bij onze dealer in Doetinchem de motor loopt veel mooier en zoals de monteur daar zegt veel soepelder
Ik heb nu veel meer trekkracht in het lage toeren gebied
En het brandstof gebruik kan ik nog niks over zeggen nu met deze kou, maar zodra ik meer weet kom ik hier op terug
Hennybaru uut Zelhem
Let wel, bij Eric lijkt het erop dat in zijn auto nauwelijks ruimte voor is omdat het luchtfilterhuis direct is aangesloten aan de injectie.
PK's win je er niet mee maar wel souplesse en betere verbranding met als gevolg een gunstig effect heeft op het verbruik.
Henny: Kan jij bespeuren dat het blok vanaf een bepaald (laag) toerental een lichte boost geeft welke je voorheen nimmer gehad hebt? Dit gebeurt bij een laag toerental en je merkt dat het blok beter ademt en reageert op het gaspendaal?
Nu schaam ik me een beetje dat ik zo sceptisch was.
Dat komt doordat ik zelf ook allerlei manieren heb onderzocht om wat meer pit te halen uit mijn 2.0R.
Echter, alles liep op niets uit en zeker aanpassingen aan het inlaattraject zouden juist negatieve invloed hebben.
Fora staan er vol mee, maar het zijn blijkbaar de ervaringen die er toe doen, niet de talloze slecht onderbouwde meningen.
Nogmaals, blij verrast dat dit toch lijkt te werken.
"It's more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow."
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Dus Jeroen, jij gaat dit ook proberen binnenkort?
Ik blijf sceptisch. Ik geloof best dat je kunt voelen dat dat ding er in zit, maar niet dat dit een positief effect is over een groter toerengebied.
Ik blijf sceptisch. Ik geloof best dat je kunt voelen dat dat ding er in zit, maar niet dat dit een positief effect is over een groter toerengebied.
"I feel Legacy"
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Bij een turbo motor zou het helemaal niet uit moeten maken, deze heeft de werveling al vanuit de turboschoepen....
Maar doe mij ook zo'n placebo'tje
Maar doe mij ook zo'n placebo'tje
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Nee. Ik ben tevreden met het huidige vermogen en hoe het blok loopt. Daar ga ik niets aan veranderen.SP-Boxer schreef:Dus Jeroen, jij gaat dit ook proberen binnenkort?
Ik blijf sceptisch. Ik geloof best dat je kunt voelen dat dat ding er in zit, maar niet dat dit een positief effect is over een groter toerengebied.
"It's more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow."
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
Auto met een spiraaltje
Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk
De rotor staat stil hoor jongens....ik heb er ook eenin de forester...baat t niet dan schaadt t niet toch/?