Prestaties
Re: Prestaties
Dat zullen we dan maar proefondervindelijk vaststellen!
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Prestaties
Resultaten van mijn eigen auto op benzine (tussen haakjes op gas).
80-120 km/h
in III: 8,4s (9,2s)
in IV: 12,1s (13,1s)
in V: 17,4s (19,4s)
100-160 km/h
in III en IV: 20,8s (24,9s)
in IV: 22,0s (25,3s)
in V: 33,9s (38,1s)
100-180 km/h
in V: 59,9s (1m08,7s)
Relevante specificaties:
2.0 SOHC met MY96 JDM EJ20D uitlaatspruitstuk, G3 gasinstallatie
205/55R16 (winter)banden
3.900 diff
Op benzine dus al behoorlijk trager dan de 2.5, op gas is-ie helemaal zo traag als dikke strond door een theezeefje
80-120 km/h
in III: 8,4s (9,2s)
in IV: 12,1s (13,1s)
in V: 17,4s (19,4s)
100-160 km/h
in III en IV: 20,8s (24,9s)
in IV: 22,0s (25,3s)
in V: 33,9s (38,1s)
100-180 km/h
in V: 59,9s (1m08,7s)
Relevante specificaties:
2.0 SOHC met MY96 JDM EJ20D uitlaatspruitstuk, G3 gasinstallatie
205/55R16 (winter)banden
3.900 diff
Op benzine dus al behoorlijk trager dan de 2.5, op gas is-ie helemaal zo traag als dikke strond door een theezeefje
Re: Prestaties
Jeetje die resultaten vallen me pas echt tegen!
100-180 op gas zo'n beetje 2x zo lang als ik
En wat te denken van 100-160 in V 10 volle seconden verschil!
100-180 op gas zo'n beetje 2x zo lang als ik
En wat te denken van 100-160 in V 10 volle seconden verschil!
"I feel Legacy"
Re: Prestaties
Zie je wel dat gas alleen voor koken is, !!!
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Prestaties
Ergo: als je op benzine kookt kan je ook eerder eten
Re: Prestaties
okMarnix schreef:Ja why not maar dan wel met je XT
maar mijn XT heeft geen 4de en 5de versnelling.
het is een automaat
wordt niks denk ik om te meten.
maar mijn WRX wel
Groeten Ruud.
Black Power (Subaru Power)
Black Power (Subaru Power)
Re: Prestaties
Nou ben eigenlijk wel benieuwd wat de XT doet, ondanks automaat.
Wrx mag niet,
[EDIT]
WRX mag alleen meedoen zonder turbodruk !
Wrx mag niet,
[EDIT]
WRX mag alleen meedoen zonder turbodruk !
Laatst gewijzigd door Subonno op 22 jan 2009 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Prestaties
WRX ben ik ook wel benieuwd, vooral 80-120 in V
Re: Prestaties
ik zal voor jullie wel een test doet met de XT en ook de WRX
maar dat duurt nog even want ik zit(lig) al 3 dagen thuis met griep
maar dat duurt nog even want ik zit(lig) al 3 dagen thuis met griep
Groeten Ruud.
Black Power (Subaru Power)
Black Power (Subaru Power)
Re: Prestaties
Marnix schreef:WRX ben ik ook wel benieuwd, vooral 80-120 in V
bij 2,5L zou je daar nog wel eens van op kunnen kijken Marnix.
zulke testjes heb ik met een maatje ook gedaan met mijn vorige MY05 2,0L
en een demo 2,5L.
vooral in de lagere toeren een enorm verschil tegenover de 2,0L
waar bij het echt veel seconden scheelde.
we deden ook een test in 5de versnelling 50 km/h en dan gas geven tot 100km/h.
de 2,5 was geloof ik ruim 20 sec sneller aan de 100.
(staat me teminste iets van bij nog, maar is weer 3 jaar geleden)
Groeten Ruud.
Black Power (Subaru Power)
Black Power (Subaru Power)
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Prestaties
Aangezien niemand anders metingen post, heb ik nog maar eens mijn eigen Legacy op 1 onderdeel getest om het effect van een setje nieuwe bougies te beoordelen:
100-160 km/h
in IV op gas: 23,2s (was 25,3s)
100-160 km/h
in IV op gas: 23,2s (was 25,3s)
Re: Prestaties
Nou super, of was de stopwatch vorige keer niet accuraat ?
Re: Prestaties
dan komen nu hier mijn gegevens over de tijden.
auto: Impreza WRX MY06.
met open midden pipe en magnex eindemper.
op orginele 17 innch velgen met de maat 205-50-17 (winterbanden).
het heeft even geduurt maar dan heb je ook wat. hahaha
marnix:----------------------the chief
80-120 km/h
in III: 6,1s....................4,58
in IV: 8,0s....................5,97
in V: 11,7s....................9.09
100-160 km/h
in III en IV: 13,3s..........9,34....begin in III met 4750 toeren met de WRX.
in IV: 13,8s...................8,47
in V: 17,8s...................12,91
100-180 km/h
in V: 27,4s...................18,24
100-200 km/h
in V: ????....................24,55
je ziet dat mijn tijd van 100-160 km/h in III en IV langzamer is als alleen in IV.
mijn toeren tal is te hoog in III bij 100km/h.
dus doet mijn auto dan niks meer en doet het beter meteen in IV.
100-200 tijd zelf even toe gevoegd.
auto: Impreza WRX MY06.
met open midden pipe en magnex eindemper.
op orginele 17 innch velgen met de maat 205-50-17 (winterbanden).
het heeft even geduurt maar dan heb je ook wat. hahaha
marnix:----------------------the chief
80-120 km/h
in III: 6,1s....................4,58
in IV: 8,0s....................5,97
in V: 11,7s....................9.09
100-160 km/h
in III en IV: 13,3s..........9,34....begin in III met 4750 toeren met de WRX.
in IV: 13,8s...................8,47
in V: 17,8s...................12,91
100-180 km/h
in V: 27,4s...................18,24
100-200 km/h
in V: ????....................24,55
je ziet dat mijn tijd van 100-160 km/h in III en IV langzamer is als alleen in IV.
mijn toeren tal is te hoog in III bij 100km/h.
dus doet mijn auto dan niks meer en doet het beter meteen in IV.
100-200 tijd zelf even toe gevoegd.
Groeten Ruud.
Black Power (Subaru Power)
Black Power (Subaru Power)
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Prestaties
Zit weer een paar dagen in Italie voor mijn werk dus heb de Legacy weer even lekker de benen laten strekken op benzine (werkgever betaalt de brandstof).
100-160 in V doet de DOHC ca. 6s sneller dan de SOHC, substantieel maar niet wereldschokkend.
Verder de hele weg 140-160 gereden met af en toe een uithaal naar de 180 - dan zit de motor in een gunstig(er) toerengebied dus dat gaat lekker vlot - en het verbruik op benzine blijft me verbazen, een tank op tank rond de 1 op 10, erg netjes dus gezien de omstandigheden.
Ik moest 1275 km rijden gisteren en ben om 09:00 thuis vertrokken, toen een kwartier verloren met file bij knooppunt A15/A50 maar al met al was ik om precies 20:00 uur in het hotel, uitstekend gemiddelde dus. Legacy's blijven erg fijne auto's om zulke ritten mee te doen!
100-160 in V doet de DOHC ca. 6s sneller dan de SOHC, substantieel maar niet wereldschokkend.
Verder de hele weg 140-160 gereden met af en toe een uithaal naar de 180 - dan zit de motor in een gunstig(er) toerengebied dus dat gaat lekker vlot - en het verbruik op benzine blijft me verbazen, een tank op tank rond de 1 op 10, erg netjes dus gezien de omstandigheden.
Ik moest 1275 km rijden gisteren en ben om 09:00 thuis vertrokken, toen een kwartier verloren met file bij knooppunt A15/A50 maar al met al was ik om precies 20:00 uur in het hotel, uitstekend gemiddelde dus. Legacy's blijven erg fijne auto's om zulke ritten mee te doen!
Re: Prestaties
Zit die 2.5 er nu nog in, of de 2.15 die je een tijd terug gebouwd hebt?
"I feel Legacy"
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Prestaties
2.0 DOHC, want de 2.5 zit nu nog in de auto van mijn vrouw maar die moet eruit omdat 'iemand' de koppen verwacht; bovendien komt daar dan (tijdelijk) de 2.15L in
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Prestaties
De 2.5 is eruit, de 2.15 zit er nu in. Open deck tweeliter EJ20 Phase II cilinderhuis, krukas van een 2.5 Phase II, STI drijfstangen en JDM STI zuigers. Koppen JDM met shims i.p.v. hydraulische stoters en een kleinere oliepomp (met 9mm rotor van een SOHC i.p.v. 10mm roto van de DOHC) om inwendige verliezen te verkleinen.
Was vanmorgen om half tien begonnen en om half drie klaar. Ik moest nog een waterpomp wisselen omdat de radiateurslangaansluiting niet paste met de equal length uitlaat - op de 2.5 zat een DOHC waterpomp (thermostaathuis aan de voorzijde van de pomp), op de 2.15 in eerste instantie een SOHC omp (thermostaathuis onder de pomp) anders was ik wel sneller klaar geweest.
Heb daarna de koppen van de 2.5 gehaald zodat Marcel ze een dezer dagen op kan komen halen.
Ik neem de auto in week 52 waarschijnlijk een keer mee naar Zuid-Duitsland om in te rijden, dan zal ik ook wel wat acceleratiecijfers posten.
Was vanmorgen om half tien begonnen en om half drie klaar. Ik moest nog een waterpomp wisselen omdat de radiateurslangaansluiting niet paste met de equal length uitlaat - op de 2.5 zat een DOHC waterpomp (thermostaathuis aan de voorzijde van de pomp), op de 2.15 in eerste instantie een SOHC omp (thermostaathuis onder de pomp) anders was ik wel sneller klaar geweest.
Heb daarna de koppen van de 2.5 gehaald zodat Marcel ze een dezer dagen op kan komen halen.
Ik neem de auto in week 52 waarschijnlijk een keer mee naar Zuid-Duitsland om in te rijden, dan zal ik ook wel wat acceleratiecijfers posten.
Re: Prestaties
kan t zondag toch wel even zien ???
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Prestaties
Wellicht een idee om de prestaties van de Brat te meten? Mist alleen de vijfde versnelling.
.....of de metingen doen met volledig open en gesloten chokeklep dan maar.....????
.....of de metingen doen met volledig open en gesloten chokeklep dan maar.....????
Re: Prestaties
Aahhhhhh.....Ik vond het al zo'n lange tijdMarnix schreef:
Was vanmorgen om half tien begonnen en om half drie klaar. Ik moest nog een waterpomp wisselen anders was ik wel sneller klaar geweest.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Re: Prestaties
Ben wel een beetje benieuwd naar die tijden Rudy!
Weet je meteen wat je vooruit gaat als je er een EA82T in hangt
Weet je meteen wat je vooruit gaat als je er een EA82T in hangt
"I feel Legacy"
Re: Prestaties
was wel een vluggertje maar spruitstuk ligt eindelijk in Landsmeer.niksnut schreef:kan t zondag toch wel even zien ???
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Prestaties
Nou ja, het heeft lang geduurd, maar belofte maakt schuld. Ik zou nog altijd de prestaties meten van de pickup en die heb ik nu alvast gemeten met een MY '81 EA81 in het vooronder.SP-Boxer schreef:Ben wel een beetje benieuwd naar die tijden Rudy!
Weet je meteen wat je vooruit gaat als je er een EA82T in hangt
Ik heb de metingen van Autovisie nr 14, 1981 er naast gezet.
80 - 100km/h: pickup: 6,51s, Autovisie: 6,2 s.
100 - 120km/h: pickup: 9,27s, Autovisie: 8,8 s.
Topsnelheid, gemiddeld na meting in 2 richtingen: pickup: 145 km/h, Autovisie: 144km/h
Notitie:
Pickup is voorzien van bandenmaat 205/55R15,ledig gewicht 1043 kg; testauto Autovisie(1800 4wd hatchback): 155R13, ledig gewicht: 970 kg. De overbrengverhoudingen zijn gelijk.
Gemelde snelheden zijn geijkt.
De bedoeling is om hierna eerst een EA81 MY'84 (met grotere inlaatkleppen) te gaan meten op dezelfde prestaties, daarna wellicht nog wat constructieve verbeteringen aanbrengen aan de motor.
Uiteindelijk komt er dan waarschijnlijk een EA82T in te hangen. dus nog werk zat.
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: Prestaties
Nou Rudy dan ben ik de volgende om dat ook te gaan meten,
moet ik eerst alleen even een pakking hebben
(en tijd )
moet ik eerst alleen even een pakking hebben
(en tijd )
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: Prestaties
Ik vind dit wel een "pakkende" opmerking.justyfever schreef:Nou Rudy dan ben ik de volgende om dat ook te gaan meten,
moet ik eerst alleen even een pakking hebben
(en tijd )
Zoals beloofd stuur ik je dit backorder onderdeel z.s.m. op.
Ben benieuwd naar de prestaties!
Re: Prestaties
Ja, dit komt omdat met name de EA 81 motoren volgens officiële berichten nu niet bepaald uitblinken qua prestaties, terwijl de fabrikant toch altijd positief zo'n 82 pk opgaf. Tijdens rollenbank metingen blijkt daar maar slechts 52 pk aan de wielen van over te blijven.SP-Boxer schreef:Mooi dat je dit topic weer uit het stof hebt getrokken!
Ik heb me altijd afgevraagd waar die pk's gebleven zijn en of ze weer op één of andere manier tot leven te wekken.
Er is her en der wel eens gesproken van topsnelheden (op de teller) van tegen de 180km/h voor de latere EA81 motoren, dus dat zou met een echte top van zo'n 165 km/h al voor aanzienlijke verbeteringen gezorgd hebben.
Dat wil ik hiermee dus gaan uitzoeken als ook verbeteringen met een Weber carburateur en aangepast inlaatspruitstuk.