Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Motoren, injectiesystemen etc.
ReinO
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 Aug 2018 05:47
Type auto: MY 2000 forester 2.0i in Lelystad
Locatie: Lelystad

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor ReinO » 27 Nov 2019 07:33

die wegwerpeconomie is een hardnekkig fenomeen idd.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 1079
Lid geworden op: 19 Nov 2014 11:30
Type auto: Forester 2.0X 2002 (mod 2003)
Locatie: Dongen

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor boswachterfan » 27 Nov 2019 11:15

Wat een zoektocht. Mooi gevonden. :okeee:
EddyP
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 Mar 2018 18:19
Type auto: Boswachter S-Turbo TD04

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor EddyP » 25 Jan 2020 19:00

Hoi,

Nog even een kleine update: na het filter gemonteerd te hebben kwamen na 2 weken de symptomen weer terug maar dan met factor 10. ik zat midden in een verhuizing en heb me weer eens laten afslepen. Achteraf gezien heeft de benzinepomp toch schade opgelopen (drooglopen zonder filter?) en niet meer voldoende druk te kunnen opbouwen. Stationair liep hij oké maar zodra in z'n D (drive) dan was het vermogen weg en weer hokken,stoten etc. Nieuwe pomp gemonteerd en doooooorrrrrrrrrrr.

Ik loop nu wel tegen een fuel cut aan als ik het gas helemaal intrap maar volgens mij komt dat door RON 98 ipv 95. Waarom ik dat denk............? ik had ook last van fuel cut 's na het monteren van de TD04 turbo en toen tankte ik ook 98. Dat probleem is later weggegaan nadat ik 95 ben gaan tanken. Ik zit nu met een volle tank 98 dus nog even kilometers maken en niet het uiterste vragen en ik zal wel een update sturen nadat ik weer ben overgegaan op 95. Er lijkt toch iets niet lekker in combi met 98 zonder remap.

Mn broetje moet iets bewijzen en heeft ook een Fozzy gekocht. Zelfde kleur, turbo maar wel een remap maar met een standaard uitlaat. We zullen zien wie er sneller is ;-)

Groet, goed weekend, EddyP
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 3437
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk AT-Forester Turbo 2005 EJ205 177pk AT-Nissan Pixo 2010 1.0 68pk
Locatie: Noorwegen

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor quikfit » 25 Jan 2020 20:12

Ik zou hem maar eens uitgebreid laten uitlezen(o.a. de Fuel Trims) https://www.mvwautotechniek.nl/lambdasonde/

En hier nog wat over ''Fuel Cut'' ...dit gaat wel op voor jouw auto gezien wat er allemaal aan gemodificeerd is.(grotere turbo)
https://www.dsmtuners.com/threads/what- ... ut.186971/

https://www.scoobynet.com/general-techn ... l-cut.html

Succes...en jij ook een goed weekend :okeee:
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor hummie » 16 Feb 2020 21:56

Ik weet het niet voor Subaru, maar bij de meeste chip-sleutels kun je dit zelf inlezen. Dan staat in het serviceboekje hoe, en moeilijk is dat niet.
Onlangs weer gedaan bij auto partner en auto van iemand anders.

Of de ecu zelf nog verder connected moet worden kan ik weinig over zeggen.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
EddyP
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 Mar 2018 18:19
Type auto: Boswachter S-Turbo TD04

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor EddyP » 25 Jun 2020 18:50

Hoi Allemaal,

Ik ga toch heel even verder op deze post met een nieuwe vraag veroorzaakt door voorgaande. Dit omdat na installatie van de TD04 ik de stenen uit de straat trok (ook bij droog weer) en het gezeik van een niet lopende motor bij hoge toeren bleek te liggen doordat het filtertje van de brandstofpomp walbro gss342 goed tm 500 pk was gevallen. Later bleek de pomp ook te weinig druk te geven door waarschijnlijk drooglopen door gebrek aan filtertje en na montage originele brandstofpomp rijd de auto op zich prima maar heb ik niet meer de Turbo Boost op lage toeren. de turbo pakt pas op rond de 3K toeren en als ik het gas loslaat hoor ik duidelijk aan de blow off dat er duidelijk heel veel turbodruk is maar de motor kan er niets mee....... Tevens heb ik last van fuel cut's wat ik voorheen niet had (bij het starten van deze post). Ook vind ik de automaat niet lekker schakelen en dat uit zich meer dat hij niet schakelt op het juiste moment zoals vaak te vroeg.

Ik ben niet echt (zeg maar geheel niet) bekend met automaten maar heb iets gelezen over een lock / slippen van de koppel omvormer...........mijn vermoeden is een lock en heb geen idee hoe dat te checken.

Quote "dat er duidelijk heel veel turbodruk is maar de motor kan er niets mee....... Tevens heb ik last van fuel cut's wat ik voorheen niet had (bij het starten van deze post)."
Dan zou je zeggen........wel turbo druk, en fuel cut's = te weinig benzinedruk! Maar ik heb met de TD04 en originele benzinepomp de straatstenen eruit getrokken en mijn BMW 540 met 320PK kon de Sub niet bijhouden.

Vandaar mijn vermoeden dat er iets met de automaat niet lekker is.....

Planning voor volgende week: Nieuwe aandrijfassen, GT veren en misschien GT schijven en klauwen.

- lambda geeft vaak storing bij het oprijden van de snelweg.......ff uitzetten en wachten en weer starten en het rode lampje is weer uit. Dit moet een gevolg zijn en geen oorzaak.....Als ik vol gas de snelweg opga (hoge toeren) heeft de auto er geen last van.
- Recent compressie gemeten en op alle 4 cil 9 bar na 5 omwentelingen.
- Soms bij het starten komt er een hele mooie zwarte cirkel (diamet 15 cm) op de witte muur van de parkeer garage op kantoor. Ik rij zo'n 160 kms per dag met de auto en gemm 140 op de teller en het olieverbruik is nihil 1:5000. Benzine verbruik is gemm 1:10 en koelwater verbruik = 0

Groetjes, Eduard
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 3437
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk AT-Forester Turbo 2005 EJ205 177pk AT-Nissan Pixo 2010 1.0 68pk
Locatie: Noorwegen

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor quikfit » 25 Jun 2020 22:48

Waardes uitgelezen van de Lambdasonde? Knocksensor niet fris meer? Temperatuur sensor oké?

Gr.Quikfit :mrgreen:
EddyP
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 Mar 2018 18:19
Type auto: Boswachter S-Turbo TD04

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor EddyP » 26 Jun 2020 18:43

Hi Quikfit,

Sensors zijn goed. Vandaar ook mijn opmerking dat het een symptoom is van iets. Vandaar ook mijn vraag inzake de automaat waar ik weinig van weet. Kan deze slippen of bestaat er iets als een lock.......?
Vaak heb ik moeite om met de kickdown om in te trappen naar z's 1 (incl sportstand) en tot 3K rpm blijft de boel rustig in het vooronder en ik denk dat ie een versnelling te hoog staat en daardoor min of meer verzuipt en daardoor de check engine/Lambo issue. Motor wil wel maar de rest niet.....Het zou ook iets simpel kunnen zijn als een vacuüm slang maar die ben ik ook allemaal nagelopen. Mijn broertje Heeft 1 modelletje eerder met de zelfde configuratie + grotere injectors en een kuurtje van EMS. qua vermogen zijn ze gelijk dus dat is goed nieuws maar ik wil het koppel weer terug gelijk vanaf 1.500 rpm zonder te hoeven wachten tot 3.000.

Ik weet hoe de auto was na installatie TD04 etc maar met standaard brandstofpomp en ik geloof niet zo in ECU kuurtjes. MAF bepaald wel hoeveel lucht erin gaat en hoeveel benzine erbij moet en dat heb ik bewezen dat het een geweldige sleeper is zonder kuurtje en turbolag totdat de brandstofpomp kapot ging.

Gr. Eduard
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor erichendri » 26 Jun 2020 23:00

Mischien naar EMS gaan en de boel laten monitoren.
Er zal toch iets niet goed zijn.
Kan je de bak handmatig wel in de 1 zetten?
Lock-up komt pas boven de 2000-3000 toeren in, afhankelijk toerental en gaspedaalstand.
Maar bij slecht lopen van de motor raakt de bak ook van slag.
En een kuur bij EMS is echt zoveel beter voor de motor, prestaties en drivebility.

Eric
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 3437
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk AT-Forester Turbo 2005 EJ205 177pk AT-Nissan Pixo 2010 1.0 68pk
Locatie: Noorwegen

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Berichtdoor quikfit » 27 Jun 2020 07:26

Alle stekkers op de bak losgehaald en gecontroleerd op vuil/corrosie/beschadigingen/kabel beschadigingen? Even inspuiten als je toch bezig bent.
Hoe oud is de bakolie(welke kleur en stinkt de olie?) en staat het oliepeil goed? Peilen met draaiende motor en dan een paar keer door alle versnellingen halen...in P zetten en dan de peilstok aflezen,dit een paar keer doen om een goed beeld te krijgen. Zit er een vacuümslang op je bak?
Benzine druk meten...misschien is de druk te hoog!?

Gr.Quikfit :mrgreen:

Terug naar “Motoren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten