Motor problemen?

Motoren, injectiesystemen etc.
JSE
Type auto: Legacy 3.0 spec B

Re: Motor problemen?

Berichtdoor JSE » 10 Jan 2019 20:50

Trek de maf sensor eens los en kijk eens hoe hij dan loopt. Dat is de sensor die tussen het luchtfilter en gasklep zit.
hummie
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L

Berichtdoor hummie » 10 Jan 2019 23:25

Voor je daar heen gaat.

Trek je kabels (een voor een) van je bougies, en kijk of deze met olie bedrenkt zijn. Enn steek ook je vinger (of houten stokje) in het gat om te checken of dat er olie in het bougiegat staat. Controleer dit bij alle bougies.
Olie bij een bougie? Lees dan even verder.

De kleppendeksel wil bij de subaru boxer nog wel eens gaan lekken op het bougiegat. Dan gaat er olie in dat gat staan rond je bougie en je kabel. En dit geeft géén check engine.
De poot met olie werkt niet volledig meer mee. En dan gaat je auto op minder dan 4 poten lopen, en dat loopt verre van lekker.
Maak het gat olievrije om te beginnen, en dan loopt hij al weer een eind goed. Een lange rit doet de olie soms ook deels verdampen wat voor beter lopen zorgt. Maar niet lang, want dit is nog niet de volledige oplossing.

Als je pech hebt moet je dan je kleppendekselpakkingen laten vervangen, en dan zeker vooral ook de bougiepakkingringen.
Maar als je geluk hebt los je het op met het aandraaien van alle schroeven van de beide kleppendeksels (links en rechts! twee kleppendeksels! unne boxert hè). Vast is vast, maar als dit het probleem is kun je diverse schroeven makkelijk 1/8 of 1/4 aandraaien.

Wat het ook zal blijken te zijn. Succes!
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
snoef
Type auto: Forester SH FB20 H5

Berichtdoor snoef » 11 Jan 2019 11:58

Mocht je daar nou niet verder komen, laten we hopen van wel, dan zit er in Ransdaal Zuid-Limburg een Subaru dealer waar de beste Subaru monteur van Europa en de op drie na beste van de wereld werkt...

KevinHoogendam schreef:Ik heb morgen een afspraak bij de subaru in zuid beijerland. Die mag hem uitlezen en dan even verder kijken hoe en wat.

Tot zover bedankt allemaal. Ik ben nu al een stuk wijzer dan ik was. Vooral die knipper methode is erg handig en die kende ik nog niet.
KevinHoogendam
Type auto: Subaru Forester sf5

Berichtdoor KevinHoogendam » 11 Jan 2019 12:24

Ik heb haar net uit laten lezen. Cijfers zagen er goed uit, geen storingscodes. Alleen de front o2 sensor is wat langzaam, maar doet wel zn werk, verder kwam er niks speciaals uit.

Ik heb wel gelijk 4 nieuwe bougies mee, die gaan er binnenkort nog in.
Is het al vrijdag?
SP-Boxer
Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7GLi MY97

Berichtdoor SP-Boxer » 11 Jan 2019 12:36

Wat betaal je nu voor 4 bougies bij de dealer?
"I feel Legacy"
KevinHoogendam

Berichtdoor KevinHoogendam » 11 Jan 2019 12:37

SP-Boxer schreef:Wat betaal je nu voor 4 bougies bij de dealer?

Iets van 5 euro p.s.
Is het al vrijdag?
SP-Boxer
Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7GLi MY97

Berichtdoor SP-Boxer » 11 Jan 2019 12:54

Owww, dat valt me alles mee voor een dealerprijs. Elders zul je ruim €3,-/stuk betalen.
Ik ging er al vanuit dat de dealer wel €35,- voor een setje zou rekenen. :mrgreen:
"I feel Legacy"
quikfit
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk -Nissan Pixo 2010 1.0 68pk

Berichtdoor quikfit » 11 Jan 2019 13:01

KevinHoogendam schreef:Ik heb haar net uit laten lezen. Cijfers zagen er goed uit, geen storingscodes. Alleen de front o2 sensor is wat langzaam, maar doet wel zn werk, verder kwam er niks speciaals uit.

Maar je problemen zijn nu weg?
En ze hebben aangeraden om een nieuwe lambdasonde te monteren? Aangezien die traag van begrip is?
Uitlaat is 100% dicht?

Gr. Quikfit :mrgreen:
KevinHoogendam

Berichtdoor KevinHoogendam » 11 Jan 2019 13:15

quikfit schreef:
KevinHoogendam schreef:Ik heb haar net uit laten lezen. Cijfers zagen er goed uit, geen storingscodes. Alleen de front o2 sensor is wat langzaam, maar doet wel zn werk, verder kwam er niks speciaals uit.

Maar je problemen zijn nu weg?
En ze hebben aangeraden om een nieuwe lambdasonde te monteren? Aangezien die traag van begrip is?
Uitlaat is 100% dicht?

Gr. Quikfit :mrgreen:

Lambdasonde gaf hij wel aan als mogelijke optie. Die ga ik denk ook maar preventief vervangen nu ik nog brezan korting heb.

De uitlaat is in oktober door de apk gekomen nadat deze met gungum bewerkt is. Staat ook op de vervangplanning.

SP-Boxer schreef:Owww, dat valt me alles mee voor een dealerprijs. Elders zul je ruim €3,-/stuk betalen.
Ik ging er al vanuit dat de dealer wel €35,- voor een setje zou rekenen. :mrgreen:

Klein dorpje, contant betalen je kent het wel. Ik was 33.50 kwijt voor 4 bougies en uitlezen a 17.50.
Is het al vrijdag?
SP-Boxer

Berichtdoor SP-Boxer » 11 Jan 2019 13:42

Top :)

Het is ook jouw dag vandaag ;) ("is het al vrijdag?")
"I feel Legacy"
erichendri
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L

Berichtdoor erichendri » 11 Jan 2019 15:08

Lambdasonde moet je bij de dealer kopen helaas, vraag korting of gratis montage.
Op sondes van de onderdelen grossiers lopen ze niet goed, al zijn van hetzelfde merk.
Velen zijn je voor geweest en hebben dat ervaren.

Eric
sufos
Type auto: Forester 2.0X, SAAB 99

Berichtdoor sufos » 11 Jan 2019 15:36

Ik lees anders ook dat er mensen zijn die een prima ervaring hebben met een niet originele.

viewtopic.php?f=4&t=2728

Terug naar “Motoren”