vraag algemene aard legacy 3.0r
vraag algemene aard legacy 3.0r
ik heb mijn forester verkocht en nu ben ik ben ik op zoek naar een legacy.
heb een paar mooie en geweldige exemplaren gezien, echter de 3.0r heeft mijn voorkeur.
ik ben de forester XT uit 2003 gewend met zijn onderhouds problematiek en wilde ik graag weten of dit ook geld voor de 3.0r
betreft legacy's (meerdere) van het bouwjaar 2004 t/m 2009.
-is het moeilijk om de bougies te vervangen? (motor laten zakken of zo)
-distributie ketting of toch nog een riem, en wat is het interval van wisselen en geld het ook voor de ketting als die erin zit?
-betrouwbaarheidsfactor algemeen (forester was betrouwbaar als eb en vloed)
-hoe zit het met die "sportshift" waarover gepraat wordt?
- heeft de 3.0r zwakke punten en welke zijn dat dan?
ik hoor/lees het graag
alvast dank
heb een paar mooie en geweldige exemplaren gezien, echter de 3.0r heeft mijn voorkeur.
ik ben de forester XT uit 2003 gewend met zijn onderhouds problematiek en wilde ik graag weten of dit ook geld voor de 3.0r
betreft legacy's (meerdere) van het bouwjaar 2004 t/m 2009.
-is het moeilijk om de bougies te vervangen? (motor laten zakken of zo)
-distributie ketting of toch nog een riem, en wat is het interval van wisselen en geld het ook voor de ketting als die erin zit?
-betrouwbaarheidsfactor algemeen (forester was betrouwbaar als eb en vloed)
-hoe zit het met die "sportshift" waarover gepraat wordt?
- heeft de 3.0r zwakke punten en welke zijn dat dan?
ik hoor/lees het graag
alvast dank
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
- Bougies gaan er zonder gekke fratsen uit. Bobines gaan er af zonder iets te liften of te laten zakken. Daarna kun je zo bij de bougies.
- 3.0 motor heeft een onderhoudsvrije ketting. (volgens Subaru althans. Bij fatsoenlijk onderhoud geen reden om daar aan te twijfelen)
- Algemeen zeer betrouwbaar. Het middendiff is ietwat kwetsbaar, maar dat is bij de 5 bak ook het geval. Verder goed de koelleidingen onder het motorblok in de gaten houden. Deze roesten en je wil niet plots al je kvs kwijt zijn.
- Over de sportshift weet ik niets. De 5-traps automaat doet zijn ding. Op de facelift zitten flippers welke naar behoren werken.
- Sporadisch komen er 3.0R blokken voorbij met een lekke koppakking. In NL heb ik hier nog niets over gehoord. Verder weet ik helaas uit eigen ervaring dat de ECU's van de H6 motoren heeeeeel soms defect raken.
- 3.0 motor heeft een onderhoudsvrije ketting. (volgens Subaru althans. Bij fatsoenlijk onderhoud geen reden om daar aan te twijfelen)
- Algemeen zeer betrouwbaar. Het middendiff is ietwat kwetsbaar, maar dat is bij de 5 bak ook het geval. Verder goed de koelleidingen onder het motorblok in de gaten houden. Deze roesten en je wil niet plots al je kvs kwijt zijn.
- Over de sportshift weet ik niets. De 5-traps automaat doet zijn ding. Op de facelift zitten flippers welke naar behoren werken.
- Sporadisch komen er 3.0R blokken voorbij met een lekke koppakking. In NL heb ik hier nog niets over gehoord. Verder weet ik helaas uit eigen ervaring dat de ECU's van de H6 motoren heeeeeel soms defect raken.
"I feel Legacy"
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
SP boxer bedankt voor je informatie. Ik ben er nog niet over uit welke het kan gaan worden.
Ik heb de keus uit een 2003 met stuur rechts voor niet al teveel euro's en een 2009 voor het drie dubbele aan euro's.
Ik ben niet voornemens heel veel kilometers erop te zetten, zal een 10 tot 15 duizend zijn, daarom ook die 6-pitter. Als er meerdere forumleden zijn met hun ervaringen of expertise dan hoor ik het graag.
Waarvoor uiteraard mijn dank.
Ik heb de keus uit een 2003 met stuur rechts voor niet al teveel euro's en een 2009 voor het drie dubbele aan euro's.
Ik ben niet voornemens heel veel kilometers erop te zetten, zal een 10 tot 15 duizend zijn, daarom ook die 6-pitter. Als er meerdere forumleden zijn met hun ervaringen of expertise dan hoor ik het graag.
Waarvoor uiteraard mijn dank.
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Het hangt er natuurlijk vanaf hoever je,je portemonnee open wilt trekken...hou er wel rekening mee dat de kans groot is dat er met de kilometerstand gerommeld kan zijn bij import auto's,al zullen velen dit wegwuiven omdat de papieren zogenaamd kloppen.
Gr. Quikfit
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Voorkeur voor een wagon, of een sedan?
Er staat een schitterende sedan te koop op MP: https://link.marktplaats.nl/m1349483749
8500,- vind ik persoonlijk een koopje voor deze auto. (zeker in vergelijking tot het overige aanbod)
Maar houd er rekening mee dat het geen goedkope auto's zijn. MRB, brandstof, alles is redelijk prijzig.
Ik heb de mijne nu ca. 1,5 jaar en wist waar ik aan begon. Ik hoop ondertussen wel dat er nu geen rare fratsen meer bijkomen, want dan is het niet leuk meer.
Er staat een schitterende sedan te koop op MP: https://link.marktplaats.nl/m1349483749
8500,- vind ik persoonlijk een koopje voor deze auto. (zeker in vergelijking tot het overige aanbod)
Maar houd er rekening mee dat het geen goedkope auto's zijn. MRB, brandstof, alles is redelijk prijzig.
Ik heb de mijne nu ca. 1,5 jaar en wist waar ik aan begon. Ik hoop ondertussen wel dat er nu geen rare fratsen meer bijkomen, want dan is het niet leuk meer.
"I feel Legacy"
- boswachterfan
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Man o man, ik heb een pak papieren zakdoekjes nodig gehad om het kwijl van m'n bakkes te krijgen.... :PSP-Boxer schreef:Voorkeur voor een wagon, of een sedan?
Er staat een schitterende sedan te koop op MP: https://link.marktplaats.nl/m1349483749
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Hahaha, tsja, hij is te koop hoor! (leuk verjaardagscadeau??? proficiat )
Het kwijlen wordt minder zodra je er eentje in je bezit hebt. Eigen ervaring
Het kwijlen wordt minder zodra je er eentje in je bezit hebt. Eigen ervaring
"I feel Legacy"
- boswachterfan
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Thnx, attent. Heb hem laten zien, maar mijn minister van Financiën vond het niet het juiste moment....
De combinatie van het onopvallende en het onderhuidse vind ik zo mooi.
De combinatie van het onopvallende en het onderhuidse vind ik zo mooi.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Erg mooi, jammer dat hij zo laag is anders....
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Het is topic vervuiling maar zie net bij Wentink een outback 3 l r met dezelfde monstermotor erin, maar wat een prijs voor een auto met meer dan 250.000 km achter de kiezen ?????
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
tis maar 40.000 per zuigertje.
voor een 4 pitter is het al gauw 60.000 per zuigertje.
de rest van de auto kan volgend mij makkelijk 6 ton mee, mits reguliere onh wordt uitgevoerd.
en een stuk luxe die je erbij krijgt .
voor een 4 pitter is het al gauw 60.000 per zuigertje.
de rest van de auto kan volgend mij makkelijk 6 ton mee, mits reguliere onh wordt uitgevoerd.
en een stuk luxe die je erbij krijgt .
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
We gaan toch even kijken/zitten, maar hij mag wel een heel goed verhaal erbij hebben, niet dat het een na het andere het begeeft( motor,bak,iets in de 4x4 lijn)
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Ik ken geen helderziende autoverkopers...jij wel?Twijfelaar schreef:We gaan toch even kijken/zitten, maar hij mag wel een heel goed verhaal erbij hebben, niet dat het een na het andere het begeeft( motor,bak,iets in de 4x4 lijn)
Die kar in de link van Boswachterfan heeft 165.000 minder gelopen,en is van een oud vrouwtje geweest.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Hoho(ho), das mijn link hè
Wel een sedan, dat is wat minder populair. (maar niet minder gaaf!)
Mooiste is toch wel de foto van die tenaamstelling met geboortejaar 1926. Schitterend
Wel een sedan, dat is wat minder populair. (maar niet minder gaaf!)
Mooiste is toch wel de foto van die tenaamstelling met geboortejaar 1926. Schitterend
"I feel Legacy"
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Daarom schreef ik ook, als dit niet zo'n lage auto was.......
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Dan word het toch een Outback...Twijfelaar schreef:Daarom schreef ik ook, als dit niet zo'n lage auto was.......
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Straks even kijken .....
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Grappig: letterlijk op het moment dat je je post schreef zat ik met de verkoper te onderhandelen over de prijs van een 3.0R...ferluci schreef:ik heb mijn forester verkocht en nu ben ik ben ik op zoek naar een legacy.
heb een paar mooie en geweldige exemplaren gezien, echter de 3.0r heeft mijn voorkeur.
ik ben de forester XT uit 2003 gewend met zijn onderhouds problematiek en wilde ik graag weten of dit ook geld voor de 3.0r
betreft legacy's (meerdere) van het bouwjaar 2004 t/m 2009.
-is het moeilijk om de bougies te vervangen? (motor laten zakken of zo)
-distributie ketting of toch nog een riem, en wat is het interval van wisselen en geld het ook voor de ketting als die erin zit?
-betrouwbaarheidsfactor algemeen (forester was betrouwbaar als eb en vloed)
-hoe zit het met die "sportshift" waarover gepraat wordt?
- heeft de 3.0r zwakke punten en welke zijn dat dan?
ik hoor/lees het graag
alvast dank
Al een tijdje was ik op zoek naar een net en betaalbaar exemplaar.
De onderhandelingen zijn trouwens gelukt, dus ik kan wat eerste ervaringen delen.
Tijdens m'n zoektocht had ik dezelfde vragen. Hier wat info en links die je verder kunnen helpen.
- Bougies vervangen: zie https://www.youtube.com/results?search_ ... eplacement
- Het is een ketting en formeel is die onderhoudsvrij. Maar het kan nooit kwaad als er af en toe eens naar gekeken wordt (ook naar de kettingspanners), zo heb ik van m'n monteur begrepen.
- De 3.0R die ik gekocht heb heeft een knop op de middentunnel waarmee de gasrespons kan worden ingesteld. En ook flippers aan het stuur. Leuk speelgoed; het schijnt door Prodrive te zijn ontwikkeld. Eigenlijk heb je drie typen motoren onder de motorkap. Het verschil is duidelijk merkbaar. Als je rap van je plek wil heeft het zeker meerwaarde, want in de I-stand is de auto vooral heel comfortabel. En in de S#-stand is-ie vooral heel alert en gaat-ie ver door in de toeren voordat wordt opgeschakeld. Dat rijdt een heel stuk vlotter, maar uiteraard ook minder relaxed. De flippers zijn vooral leuk om terug te schakelen, jammer alleen dat er dan niet meer geluid in het interieur doordringt.
- Wat SP-Boxer schrijft over de betrouwbaarheid ben ik tijdens m'n zoektocht ook tegengekomen. Niet veel om je zorgen over te maken dus. Voor de volledigheid heb ik de twee pagina's uit de technische handleiding bijgevoegd waarop informatie staat over de motor en de ketting. (tip: de handleiding is via Ebay te koop voor nog geen tientje)
---------------
Link naar de afbeelding: https://www.dropbox.com/s/t63k9vqutg4s3 ... n.png?dl=1
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Proficiat met de Legacy 3.0R. Uit 2009 nog wel, die zijn er niet veel hier!
Zou leuk zijn als je je even voorstelt op de daarvoor bestemde plek. Met foto's zou het helemaal af maken
Mochten er vragen zijn over het onderhoud. Ik ken deze auto's redelijk goed
Zou leuk zijn als je je even voorstelt op de daarvoor bestemde plek. Met foto's zou het helemaal af maken
Mochten er vragen zijn over het onderhoud. Ik ken deze auto's redelijk goed
"I feel Legacy"
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
Ga ik binnenkort doen. Het weer is helaas niet best geweest de afgelopen dagen, dus foto's maken is er nog niet van gekomen.SP-Boxer schreef:Proficiat met de Legacy 3.0R. Uit 2009 nog wel, die zijn er niet veel hier!
Zou leuk zijn als je je even voorstelt op de daarvoor bestemde plek. Met foto's zou het helemaal af maken
Mochten er vragen zijn over het onderhoud. Ik ken deze auto's redelijk goed
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: vraag algemene aard legacy 3.0r
nog geen keus kunnen maken en nu is die legacy uit 2009 ook al weg
moet eerst nog wat verkopen dan kan ik serieus actie ondernemen.
maar in ieder geval wel bedankt voor de informatie wat gegeven is.
moet eerst nog wat verkopen dan kan ik serieus actie ondernemen.
maar in ieder geval wel bedankt voor de informatie wat gegeven is.